Hyvä, jos liikennettä siirtyy ja siirretään raiteille. Optiona tulee seuraavia voittoja:
1. ILMASTO
1.1 Maapallo on lämminnyt ennätyskuumaksi (HS 23.7.2017)
1.2 Liikenteen kasvihuonepäästöt Suomessa: Maantieliikenne 90 %, Rautatieliikenne 1% (Trafi 20.07.2016)
http://katsaukset.trafi.fi/etusivu/kestavyys/liikenteen-kasvihuonekaasupaastot.html2. LIIKENNETURVALLISUUS
2.1 Rautatieliikenne: Ei ylinopeuksia
2.2 Maantieliikenne:
2.2.1 Joka toinen bussikuski sanoo ajavansa ylinopeutta kiireen takia (HS 9.6.2015)
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002830540.html2.2.2 Suomessa 50 prosenttia ajaa ylinopeutta (Uusimaa 1.8.2016)
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/418199-50-prosenttia-ajaa-ylinopeutta-suomessa-hs-poliisille-entista-reilumpi-keino2.2.3 Onnettomuuksien pääaiheuttajista 38 % ajoi ylinopeutta vähintään 10 km/h (Yle 28.12.2015)
https://yle.fi/uutiset/3-85563022.2.4 Henkilövahinkojen onnettomuuskustannukset tieliikenteessä 2014 yhteensä noin 1,3 miljardia € (Trafi 5/2016)
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/julkaisut/2016_tutkimukset/tieliikenteen_onnettomuuskustannusten_tarkistaminenMitä kohtaan 1 tulee, niin turha lähteä liikkeelle siltä pohjalta, että Suomen osuudella ei ole merkitystä.
Asiassa voi lähteä liikkeelle näin:
Maa, joka on kehityksen kärjessä, toiminee luotettavana alustana investoinneille.
Vapaamatkustajia ilmastoasiassa ei tarvitse sallia.