|
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 45
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 30, 2017, 15:48:22 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2017, 13:05:05 » |
|
Kiitos, tuo siis selitti asian, eli Kauniainen maksoi VR:n ulos 3000 € :lla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 45
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2017, 13:11:13 » |
|
Kiitos, tuo siis selitti asian, eli Kauniainen maksoi VR:n ulos 3000 € :lla. "KH päätti tuolloin hyväksyä, että kaupunki ostaa VR:n omistamat Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n osakkeet yhdessä Espoon kaupungin, Vantaan kaupungin ja Helsingin kaupungin kanssa. Kauniaisten osuus ostettavista Junakalustoyhtiön osakkeista on 3 osaketta, ja yhtiön net to varallisuuteen perustuva kauppahintaosuus arviolta 3 000 euroa (alv 0)." Ei Kauniainen pelkästään vaan kaikki muutkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 45
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2017, 13:13:31 » |
|
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2016-001848/khs-2016-8/ Tuolta löytyy tarkemmat tiedot "Junakalustoyhtiön kuntaosakkeenomistajat ovat neuvotteluissa lähteneet siitä, että ne ostavat VR:n osakkeet seuraavasti: Helsinki ostaa 31 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 99 osaketta), Vantaa ostaa 21 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 55 osaketta), Espoo ostaa 15 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 39 osaketta) , Kauniainen ostaa 3 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 7 osaketta). Helsingin kaupungin omistusosuus Junakalustoyhtiöstä on kaupan toteutumisen jälkeen 49,5 %"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2018, 09:39:34 » |
|
RATA2018 seminaarista HSL näkemyksiä tulossa olevasta kilpailutuksesta, melkoisesti tavoitteita.
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2018, 15:31:12 » |
|
|
hsl.pdf (931.21 kilotavua - ladattu 283 kertaa.)
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2018, 15:14:51 » |
|
RATA2018 seminaarista HSL näkemyksiä tulossa olevasta kilpailutuksesta, melkoisesti tavoitteita.
Tavoitteet ja menettelyt ovat tuossa aika tavanomaisia ja varsin luontevia. Tuossa jäin miettimään sitä, että kilpailun voittajalla on palkkaamisvelvoite kolmannelta osapuolelta (VR). Se ei ole aivan tavanomaista (esimerkiksi bussiliikenteen Lonka-sopimus on ammattilittojen, työnantajaliiton ja Helsingin kaupungin keskeinen viisikantasopimus), mutta toki luontevaa. Toivottavasti palvelusopimus osataan kirjoittaa siten, että sopimusvuosien jälkeen seuraava palvelutoimittaja ei joudu aivan tyhjästä lähtemään liikkelle. Sellainen tilanne olisi helposti nähtävissä kilpailun esteeksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #9 : Helmikuu 25, 2018, 10:17:54 » |
|
HSL päätöksiä 13.2 HSL on jo kauan valmistautunut kilpailuttamaan ostamansa lähijunaliikenteen. Hankinnan valmistelu ja tasapuolisen kilpailun edellytysten toteutuminen on edennyt siten, että HSL voi nyt käynnistää tarjouskilpailun lähijunien liikennöintiä ja kunnossapitoa koskevasta sopimuksesta, joka tulee voimaan 27.6.2021. Kilpailutus toteutetaan kaksivaiheisella neuvottelumenettelyllä, joka on tarkoitus ratkaista huhtikuussa 2020. Tarjousten vertailussa ja sopimuksen kannusteissa otetaan merkittävällä painolla huomioon liikenteenhoidon laatu ja luotettavuus. http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018503-5
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2018, 16:39:49 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 19, 2018, 10:09:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2018, 11:21:20 » |
|
HSL aloittanut kilpailutuksen lähijunaliikenteestä : Sopimukseen sisältyy HSL:n alueen lähijunaliikenteen tuottamiseen tarvittavat junien liikennöinnin ja kunnossapidon palvelut. HSL luovuttaa junakaluston ja toimitilat operaattorin käytöön, joten operaattorin ei tarvitse tehdä merkittäviä investointeja. Joistain toimitiloista, laitteista ja palveluista voidaan periä vuokraa tai maksuja muille osapuolille. Korvaus sopimuksen mukaisista palveluista maksetaan bruttokorvauksena, johon sisältyy laatu- ja suoritekannusteita. Operaattori ei saa lipputuloja hyväkseen https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2018-008774Vastausaikaa toukokuun loppuun saakka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2018, 09:55:37 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #14 : Kesäkuu 25, 2018, 11:16:22 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #15 : Kesäkuu 25, 2018, 15:21:12 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää? Ja mikä on tämä Rosco ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #16 : Kesäkuu 25, 2018, 15:25:33 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää? Ja mikä on tämä Rosco ? ROSCO on englanninkielinen termi: rolling stock operating company (rolling stock leasing company). Suomeksi kalustoyhtiö.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #17 : Kesäkuu 25, 2018, 16:00:35 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää? Ja mikä on tämä Rosco ? ROSCO on englanninkielinen termi: rolling stock operating company (rolling stock leasing company). Suomeksi kalustoyhtiö. siis jkoy,olisi tuonkin helpommin sanoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #18 : Kesäkuu 26, 2018, 10:51:24 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää? Ja mikä on tämä Rosco ? Mistä Rosco tähän tuli?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #19 : Kesäkuu 26, 2018, 11:50:54 » |
|
Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?
Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää? Ja mikä on tämä Rosco ? Mistä Rosco tähän tuli? dokumentista missä kuvataan huoltoa ja ylläpitoa ja vastuita https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/sm5_trains_and_maintenance_0.pdf
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1463
|
« Vastaus #20 : Syyskuu 01, 2018, 09:01:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 553
|
« Vastaus #21 : Syyskuu 03, 2018, 12:06:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1165
|
« Vastaus #23 : Maaliskuu 22, 2019, 19:02:28 » |
|
Jos muuan yhtiö tämän teippauksen hoitaa, hinta on varmasti dokkarissa mainittu liki miltsi. Jos joku muu tämän hoitaisi, hinta olisi alle puoli milkkua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #24 : Maaliskuu 23, 2019, 16:21:23 » |
|
Jos ihan tarkkoja ollaan, tämä ensimmäinen tilauserä kattaa 41 Sm5-yksikköä eli numerot 01-41. Kuitenkin, Sm5 06 on ollut ainoana vanhemman tilaussarjan yksikkönä violetin värinen ainakin kesäkuusta 2017 lähtien. Kohta vanha väritys tulee olemaan yhtä katoava kuin esimerkiksi punaiset Sm4-yksiköt aina vuoteen 2014 asti, jolloin viimeinenkin niistä sai vihreän värin. Henkilökohtaisesti pidän myös enemmän Sm5-junien vanhasta sinivihreästä värityksestä, joten sinänsä on sääli, kun yksiköt ns. yhdenmukaistetaan. Junakalustossa tulisi muutenkin olla useampia värejä, paljon mukavamman näköistä niin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|