Resiina  |  Resiina-lehti  |  Aihe: Resiina 1/2018  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« : Maaliskuu 28, 2018, 16:32:21 »

Uusin lehti oli ilmestynyt tänään, kuitenkin valitettavan huonossa kunnossa. En nyt löydä hakemalla, mutta minusta täällä puitiin aiemminkin tapauksia, joissa lehti saapuu "vandalisoituna" perille. Toki on mahdotonta tietää, missä vaiheessa kuljetusketjua näin on käynyt.


* lehti_rutussa.jpg (39.3 kilotavua, 380x500 - tarkasteltu 579 kertaa.)
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2018, 17:23:56 »

Uusin lehti oli ilmestynyt tänään, kuitenkin valitettavan huonossa kunnossa. En nyt löydä hakemalla, mutta minusta täällä puitiin aiemminkin tapauksia, joissa lehti saapuu "vandalisoituna" perille. Toki on mahdotonta tietää, missä vaiheessa kuljetusketjua näin on käynyt.

No jopa on kaltoin kohdeltu. Välillä näitä tulee toimituksen tietoon, jolloin lähetämme uuden lehden. Toki myös postin reklamointi on aiheellista.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2018, 19:12:36 »

Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Listan mukaan Kokkolaan tulisi rautapellettiä. Onko tosiaan näin, että (pieni?) osa pelletistä jää Kokkolaan, eikä mene Ykspihlajaan saakka? Tosin artikkelin kartasta Kokkola puuttuu.

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe? Edit: Tulipa katsottua omia kuvia viime kesältä, myös silloin tuon kuvan paikassa oli lastattuja vaunuja.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2018, 11:04:24 kirjoittanut Tommi Koskinen » tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #3 : Maaliskuu 29, 2018, 07:05:51 »

Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Listan mukaan Kokkolaan tulisi rautapellettiä. Onko tosiaan näin, että (pieni?) osa pelletistä jää Kokkolaan, eikä mene Ykspihlajaan saakka? Tosin artikkelin kartasta Kokkola puuttuu.

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe?
Eihän sillä pelletillä Kokkolassa mitään tehdä, joten kaikki menee Yks.

Täytyypä tänään käydä lukemassa tuo lehti.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #4 : Maaliskuu 29, 2018, 19:28:20 »

00430 HELSINKI kuittaa saapuneeksi ehjänä perille. Ens viikolla lehti saakin siivet...
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #5 : Maaliskuu 29, 2018, 20:18:01 »

Kiitoksia hyvästä lukupaketista, 06100:een saapui tänään ehjänä!
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2018, 21:44:29 »

86300 kiittää ja kuittaa lehden saapuneeksi asiallinen lukupaketti hitaasti kiiruhtaen.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #7 : Maaliskuu 29, 2018, 22:27:12 »

5l54o vastaanottanut ilolla.

Samaisessa postinumerossa heräsi mainiosta kuormauspaikka-artikkelista lyhytkestoinen järkytyksen tila, sillä lausuttiin siinä alueemme kuormauspaikan lakkaavan vuoden 2oll tappolistan suunnitelmien mukaisesti. Kyseisellä listalla jatkoon hyväksytty Haukivuori on nyt kuitenkin lopetettu, ja toiminta siirtynyt Kalvitsaan. Viime suvena jopa investoitiin kuormausalueelle johtavalle soraväylälle piki. Päivitetty kartta on julkaistu m.m. 2ol6.

https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/158035/Rataverkon+raakaapuuterminaalien+ja+kuormauspaikkojen+kehitt%C3%A4minen.pdf/8ebbc283-f757-43d1-b583-f895ca3d2215
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1396


« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2018, 07:35:13 »

5l54o vastaanottanut ilolla.

Samaisessa postinumerossa heräsi mainiosta kuormauspaikka-artikkelista lyhytkestoinen järkytyksen tila, sillä lausuttiin siinä alueemme kuormauspaikan lakkaavan vuoden 2oll tappolistan suunnitelmien mukaisesti. Kyseisellä listalla jatkoon hyväksytty Haukivuori on nyt kuitenkin lopetettu, ja toiminta siirtynyt Kalvitsaan. Viime suvena jopa investoitiin kuormausalueelle johtavalle soraväylälle piki. Päivitetty kartta on julkaistu m.m. 2ol6.

https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/158035/Rataverkon+raakaapuuterminaalien+ja+kuormauspaikkojen+kehitt%C3%A4minen.pdf/8ebbc283-f757-43d1-b583-f895ca3d2215

Mikähän on ollut dokumentissa mainittu "rautatieyritys" ?  taitaa olla dokumentti muutenkin olla jo mennyttä maailmaa kuvaava.

tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2018, 20:34:29 »

Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe? Edit: Tulipa katsottua omia kuvia viime kesältä, myös silloin tuon kuvan paikassa oli lastattuja vaunuja.

Kyllä siellä lastattiin ja lastataan edelleen, itse olin kyseenalaistamassa lastaustoiminnan olemasssaoloa, eikä kukaan artikkeliin osaa ottanut sitten ilmeisesti ollut varma tai tietoinen asiasta.

No, ensi kerralla sitten varmaan jokainen joka vähääkään luulee tietävänsä jotakin, voinee ottaa osaa vastaavien artikkeleiden tekoon kertomalla vähäisetkin tietämyksensä ennen julkaisuhetkeä!  Iskee silmää

Toisekseen tämänkaltaisen artikkelin tekoon olisi pitänyt varata ja antaa aikaa kuukauden sijaan vuosi, niin johan olisi saatu huomatavasti enemmän tietoa kuormauspaikkojen tilanteesta ja samalla varmaan myös kuvia itse kuormauspaikoilta...

Itse olen käynyt artikkelin jälkeen toteamassa mm. että Ylivieskan ja Seinäjoen Ruukin toimipisteille toimitetaan edelleen rautaa rautatiekuljetuksina. Sen sijaan Caverionin Ylivieskan raide lienee viimeksi ollut käytössä ennen Mikael Aron valtaan astumista ja johtoryhmän bonusten maksimointia.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Resiina  |  Resiina-lehti  |  Aihe: Resiina 1/2018  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina