Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:
- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (
http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe? Edit: Tulipa katsottua omia kuvia viime kesältä, myös silloin tuon kuvan paikassa oli lastattuja vaunuja.
Kyllä siellä lastattiin ja lastataan edelleen, itse olin kyseenalaistamassa lastaustoiminnan olemasssaoloa, eikä kukaan artikkeliin osaa ottanut sitten ilmeisesti ollut varma tai tietoinen asiasta.
No, ensi kerralla sitten varmaan jokainen joka vähääkään luulee tietävänsä jotakin, voinee ottaa osaa vastaavien artikkeleiden tekoon kertomalla vähäisetkin tietämyksensä ennen julkaisuhetkeä!
Toisekseen tämänkaltaisen artikkelin tekoon olisi pitänyt varata ja antaa aikaa kuukauden sijaan vuosi, niin johan olisi saatu huomatavasti enemmän tietoa kuormauspaikkojen tilanteesta ja samalla varmaan myös kuvia itse kuormauspaikoilta...
Itse olen käynyt artikkelin jälkeen toteamassa mm. että Ylivieskan ja Seinäjoen Ruukin toimipisteille toimitetaan edelleen rautaa rautatiekuljetuksina. Sen sijaan Caverionin Ylivieskan raide lienee viimeksi ollut käytössä ennen Mikael Aron valtaan astumista ja johtoryhmän bonusten maksimointia.