Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #125 : Huhtikuu 10, 2024, 08:08:04 »


Rail Baltica Ülemiste (09.04.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittava louhinta on pääosin valmis, perustusten, tukiseinien ja rakenteen osien betonointityöt jatkuvat.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton tielle ja takaisin 6. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://youtu.be/IZ7yDD8iCb4
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #126 : Huhtikuu 12, 2024, 06:45:04 »


Rail Baltica Connecting Europe Days -tapahtumassa: Euroopan kestävän liikenteen verkoston ylpeä edistäjä

"Belgian Brysselissä järjestettävien Connecting Europe Days 2024 -päivien aikana Rail Balticaa edustivat kaikki sen jakeluorganisaatiot: keskuskoordinaattori, kansalliset toimeenpanoelimet ja vastuuministeriöt. Tämä eurooppalaisen liikkuvuuden lippulaivatapahtuma kokosi yli 3 200 edustajaa 80 maasta keskustelemaan konkreettisista toimenpiteistä ja vaihtamaan parhaita käytäntöjä kestävän, älykkään ja kestävän liikenne- ja liikkuvuusverkon luomiseksi Eurooppaan."

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-at-connecting-europe-days-proud-contributor-to-europes-sustainable-transportation-network/
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #127 : Huhtikuu 12, 2024, 09:52:08 »

Onnittelut Rail Baltican reipasotteisille toteuttajille!

Se että Suomi tyri asiansa ja keskeisimpien eteläyhteyksiensä kehittämisen EU:n elvytyspaketin keinoilla ei oikeuta jatkamaan kiusaantunutta hyssyttelyä tässä asiassa.

Onneksemme (täysin ilman omaa ansiotamme) EU tuki voimakkaasti (jopa 85% kustannuksista) tehokkaan ja nopean yhteyden ulottumista maamme eteiseen - kapean lahdenpoukaman taa.

Valtion, yritysten ja kansalaisten PITÄÄ nyt niellä happamuutensa etelänaapurien onnistumista kohtaan, ja edistää Rail Baltican käyttöä yritystemme kuljetuksiin ja kansalaistemme liikkumiseen.
Tehokas tiedottaminen siis käyntiin!
Samoin tulee edistää ja vauhdittaa sopimuksia Rail Baltican kanssa, jotta rata palvelisi Suomea hyvin ja sitä myös käytettäisiin alusta lähtien tehokkaasti

Mielestäni erityisesti LiVi -ministeriön tulee olla virkavastuunsa nojalla aktiivinen ja aloitteellinen.
Näin se samalla kertoisi eteläisille naapureillemme, Rail Balticalle ja EU:lle aikakauden ja toimintatyylin muuttuneen raidepolitiikassamme epäonnistuneen ministeri Harakan poistuttua.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #128 : Huhtikuu 14, 2024, 08:21:00 »


Ten-T positio dokumentti Connection Europe Days-tapahtumassa


"Kestävä, älykäs ja kilpailukykyinen Eurooppa, joka on yhteydessä muuhun maailmaan, on riippuvainen vankasta liikennesektorista, jossa joustava infrastruktuuri. Euroopan laajuinen liikenneverkko (TEN-T) muodostaa myös yhtenäismarkkinoidemme selkärangan jossa ihmiset ja tavarat voivat liikkua saumattomasti. Sen valmistuminen tuo EU:lle vaurautta ja turvallisuutta.

TEN-T-verkon onnistunut ja oikea-aikainen loppuunsaattaminen riippuu vahvistetusta hallinnosta ja vahvasta yhteistyöstä kaikkien kanssa sidosryhmiä sekä tasapainoista rahoituksen ja rahoituksen yhdistelmää. Lähimenneisyyden erilaiset eksogeeniset shokit - Brexit, Covid, Ukrainan sota ja nyt Lähi-idässä - ovat paljasti kuinka haavoittuva Eurooppa on. Sotilaallinen liikkuvuutemme on edelleen hyvin rajoitettua. Äärimmäiset sääilmiöt johtuen ilmastonmuutos vaikuttaa mantereeseemme yhä enemmän ja taloudelliset vaikutukset kasvavat, kun taas infrastruktuurimme ei vielä vaikuta sopeutunut näihin uusiin olosuhteisiin. EU:n on tultava sietokykyiseksi sekä muuttuvassa geopoliittisessa ympäristössä että muuttuvaan ilmastoon.

Tähän haasteeseen vastaaminen edellyttää riittävien taloudellisten resurssien mobilisoimista, sekä yksityisiä että julkisia. EU:lla on avain rooli luotaessa oikeat olosuhteet tarvittavien investointien houkuttelemiseksi. Tämä vaatii perusteellista pohdintaa lainsäädännöllistä lähestymistapaa sekä erilaisia ​​rahoitus- ja rahoitusvälineitä. Tässä kannanotossa tarjoamme useita suosituksia tätä varten.

EU on ottanut käyttöön yhden menestyksekkäimmistä välineiden yhdistelmistä liikenteen yhtenäismarkkinoiden toteuttamiseksi integroimalla korkealaatuinen, yhteentoimiva infrastruktuuri, joka koostuu TEN-T:stä ja jota Verkkojen Eurooppa tukee Facility (CEF). Kun uusi TEN-T-asetus valmistuu, edessämme olevat tehtävät ja kaksi seuraavaa on määritelty selkeästi monivuotisen rahoituskehyksen (MFF) kierrosten avulla voidaan korjata puutteet, jotka haittaavat rahoituskehyksen moitteetonta toimintaa. sisämarkkinat sekä TEN-T-ydin, laajennetut ydin- ja kattavat verkot.

Ensinnäkin meidän on kyettävä vastaamaan investointitarpeisiin keskittyen sinne, missä sillä on eniten merkitystä: rajat ylittäviin hankkeisiin, jotka mahdollistaa verkon muodostamisen nykyisestä tilkkutäkkistä. Monet näistä ovat rakenteilla, ja nauhat leikataan hetki seuraavan monivuotisen rahoituskehyksen alla (Fehmarn, Rail Baltica, Brenner, Lyon-Torino); muut ovat valmisteilla ja niitä nopeutetaan varmistaa niiden nopea toteuttaminen (Lissabon-Madrid, Bordeaux-Vitoria, Montpellier-Perpignan, Berliini-Praha, Wien-BratislavaBudapest jne.). Tämän kiihtyvyyden on koskettava myös kaikkia tuleviin sotilaallisiin liikkuvuuskäytäviin tehtäviä investointeja, jotka mahdollistavat parantaa kipeästi tarvittavaa kaksikäyttökestävyyttä."

https://transport.ec.europa.eu/document/download/32e56093-9249-400b-8ee3-0a1a64d2e10c_en?filename=coordinators_joint_position_paper.pdf

Sivut https://transport.ec.europa.eu/connecting-europe-days_en
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2024, 08:56:09 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #129 : Huhtikuu 18, 2024, 14:23:15 »


Rail Baltic Estonia allekirjoitti allianssihankintakonsultointisopimuksen


"”Rail Baltica -radan on oltava valmis vuoteen 2030 mennessä, ja tiukka aikataulu tarkoittaa myös sitä, että etsimme jatkuvasti mahdollisuuksia toiminnan tehostamiseen. Siirtyminen yhteistyö- tai allianssihankintamalliin mahdollistaa laajojen, satojen miljoonien eurojen arvoisten hankintapakettien julkistamisen tämän vuoden loppuun mennessä pääosin rautatien päällysrakenteiden ja osittain myös rautatien alirakenteiden rakentamiseen, Anvar kertoo. Salomets, Rail Baltic Estonian toimitusjohtaja."

Sopimus rahoitetaan jopa 85 % Euroopan unionin Verkkojen Eurooppa -välineestä.

https://www.railbaltica.org/rail-baltic-estonia-signed-an-alliance-procurement-consultancy-contract/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #130 : Huhtikuu 25, 2024, 12:03:13 »


Video

Euroopan megaprojekti Venäjän rautateiden korvaamiseksi

"Valtavan uuden suurnopeusjunaradan sisällä kolmen entisen neuvostovaltion halki."

https://youtu.be/spQ4v0Y2FfM
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #131 : Huhtikuu 26, 2024, 08:30:03 »

"Rail Baltica in Economic Focus" tarjoaa näkemyksiä rautatieliikenteen tulevaisuudesta Itämeren alueella

"Kristīne Malnača, RB Rail AS:n globaalin projektistrategia- ja talousosaston johtaja, totesi: "Kaupungistuminen, väestön ikääntyminen ja kestävä liikennepolitiikka ohjaavat tarvetta integroida rautatieinfrastruktuuri tehokkaasti multimodaaliseen liikennejärjestelmään ja sijoittaa sen tulevaisuuden liikkuvuuden selkärankana. Menestys edellyttää edistymistä palvelun laadussa, kapasiteetissa, luotettavuudessa, elinkaarissa, energiakustannuksissa ja rautatiealan yhteentoimivuudessa, kaikki sama tavoite: loppukäyttäjä mielessä. Tähän kiinnitämme huomiomme tässä numerossa.""

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-in-economic-focus-offers-insights-on-the-future-of-rail-transportation-in-the-baltic-region/

itse esitys https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2024/04/Rail-Baltica-in-Economic-Focus_No-3-Edition_2024.pdf
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #132 : Huhtikuu 29, 2024, 06:42:54 »

Liettua vahvistaa Naton logistiikkaa uudella laivauskapasiteetilla Vilnassa

"Liettualainen rautatieyritys LTG on laajentanut kapasiteettiaan käsitellä Naton rahtia mukauttamalla Vilnan intermodaaliterminaalia (VIT). Tämä vaihe täydentää Kaunasin intermodaaliterminaalin nykyistä sotilaslastinkäsittelyä ja pyrkii tehostamaan sotilasvarusteiden kuljetusta erityisesti Pabradėn harjoitusalueelta."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20240426/16149/litauen-starker-natos-logistik-med-ny-fraktkapacitet-i-vilnius
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #133 : Huhtikuu 30, 2024, 06:20:40 »


Seuraavan sukupolven logistiikka: Rail Baltican panos nykyaikaiseen tavaraliikenteeseen

"Edustamani yritys, Rail Baltica, on uudenlaisena rautatieinfrastruktuurihankkeena valmis mullistamaan yhteyksien Baltian maissa ja sen ulkopuolella.

Rail Balticalla on yli 50 kansainvälistä ja alueellista matkustaja-asemaa ja rahtiterminaalia strategisesti hajautetusti, ja sen tavoitteena on vahvistaa talouskasvua ja integroitumista Euroopan suurnopeusrataverkkoon.

1435 mm:n eurooppalaisen raideleveyden ansiosta se mahdollistaa suorat eurooppalaiset yhteydet, mutta myös parantaa merkittävästi junaliikenteen laatua."

https://www.railbaltica.org/next-generation-logistics-rail-balticas-contribution-to-modern-freight-transportation/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #134 : Toukokuu 11, 2024, 06:42:30 »


Rail Baltican rakennustöitä Riiassa

"10.5.2024 Riian keskusaseman rakentaminen | Latvia"

https://youtu.be/eAd5-oOJCg8
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #135 : Toukokuu 14, 2024, 07:43:53 »


Rail Baltia Ülemiste

"Toukokuun ylilento tulevan rautatieaseman yllä"

https://youtu.be/egECwG13MmE
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #136 : Toukokuu 18, 2024, 08:15:40 »

Rail Baltican tilanteesta Virossa

Latvian kielinen esitys

https://youtu.be/f4XNfoSWcSk?t=55



* Screenshot 2024-05-18 09.13.39.png (411.55 kilotavua, 925x472 - tarkasteltu 80 kertaa.)

* Screenshot 2024-05-18 09.20.42.png (380.76 kilotavua, 843x481 - tarkasteltu 87 kertaa.)
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #137 : Toukokuu 18, 2024, 13:12:20 »

Onko suomalaisyrityksiä, jotka ovat voittaneet Rail Baltican osaurakoita?
Vai kyttäävätkö suomalaisritykset pelkästään hyväveliurakoita hyvävelialliansseihin liimautumalla ja jos näitäkään ei tipu, ovatko kerjäämässä tukirahoja?

 
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #138 : Toukokuu 18, 2024, 13:21:13 »


Onko suomalaisyrityksiä, jotka ovat voittaneet Rail Baltican osaurakoita?


kerätään tälle sivulle

GRK   30 miljoonaa € https://www.grk.fi/grk-sai-virossa-merkittavan-rail-balticaan-liittyvan-projektin-arvo-noin-30-miljoonaa-euroa/

YIT     19 miljoonaa € https://www.yitgroup.com/fi/news-repository/uutiset/yit-rakentaa-rail-baltican-ensimmaisen-sillan
          
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2024, 14:59:59 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #139 : Toukokuu 21, 2024, 06:23:45 »


Uuden jalankulku- ja pyörätunnelin rakentaminen rautatien alle Ülemistelle allekirjoitettiin sopimus

"Tallinnan kaupunkiympäristön ja julkisten töiden osasto ja Rail Baltica -hankkeen kansallinen toteuttaja Rail Baltic Estonia allekirjoittivat yhteishankintahankkeen Leonhard Weiss OÜ:n kanssa tunneli nro 5 rakentamisesta Ülemisten rautatieasemalle. Tunnelin avulla jalankulkijat ja pyöräilijät voivat jatkossa siirtyä Ülemisten tieltä rautatien kautta Ülemiste Centerin eteen."

https://www.railbaltica.org/contract-signed-for-the-construction-of-a-new-pedestrian-and-bicycle-tunnel-under-the-railway-at-ulemiste/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #140 : Toukokuu 22, 2024, 07:42:09 »


Merkittävää edistystä Baltian pisimmän rautatiesillan rakentamisessa

"Rail Baltica jatkaa Baltian liikenteen tulevaisuuden muokkaamista rakentamalla alueen pisimmän rautatiesillan Neris-joen yli. Keski-Liettuan Jonavan kaupungin lähellä 21.7.2022 alkaneen sillan rakentamisen odotetaan muodostuvan keskeiseksi osaksi kansainvälistä rautatiehanketta, joka ulottuu Liettuasta Latviaan."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20240521/16224/betydande-framsteg-i-bygget-av-baltikums-langsta-jarnvagsbro
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #141 : Toukokuu 25, 2024, 07:54:20 »


Latvia aloittaa Rail Baltica -pääradan rakentamisen

"Latvia on saavuttanut uuden virstanpylvään Rail Baltica -hankkeessa aloittamalla sen pääradan rakentamisen. Rail Baltica -tiimi, edustajat Euroopan komissiosta ja kansainväliset kumppanit Ranskasta, Italiasta, Puolasta, Liettuasta ja Virosta kokoontuivat 21. toukokuuta Riikaan. He juhlistivat tilaisuutta lähettämällä viestejä tuleville sukupolville aikakapselin kautta, joka upotetaan rakennustyömaalle."

https://www.railbaltica.org/latvia-to-commence-construction-of-rail-baltica-mainline/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #142 : Kesäkuu 11, 2024, 08:25:35 »



Rail Baltican Ülemisten terminaalissa muurattiin peruskivi

"ja Ukrainaan saakka..."

https://youtu.be/RuX5OQTN9Aw
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #143 : Kesäkuu 15, 2024, 10:23:30 »

Ukrainalainen delegaatio tutustumassa Rail Balticaan

"Ukrainan delegaatio vieraili tällä viikolla Rail Baltica -hankekohteessa Riian lentoasemalla osana EU4PFM-projektia, jonka tavoitteena on tehostaa Ukrainan julkista taloushallintoa. Opintomatka tarjosi valtuuskunnalle näkemyksiä Latvian suurten infrastruktuurihankkeiden, mukaan lukien Rail Baltican, hallintoon ja julkisiin hankintaprosesseihin.

Valtuuskuntaan kuului virkamiehiä useista Ukrainan julkisten hankintojen valvontaelimistä, kuten Verkhovna Rada, talousministeriö, kirjanpito jaosto, valtiontarkastuslaitos ja monopolien vastainen komitea. Ukrainan edustajat pyrkivät vierailullaan ymmärtämään Rail Baltican hankintaprosessien käytäntöjä ja menettelytapoja. He valmistautuivat laajoihin elvytyspyrkimyksiin Ukrainassa ja pyrkivät ottamaan oppia Latvian kokemuksista suurista infrastruktuuriprojekteista ja saaduista kokemuksista.

Yhteistyö Ukrainan kanssa saa entistä suuremman strategisen merkityksen, kun tänä kesänä on hyväksytty tarkistettu EU:n asetus Euroopan laajuisen liikenneverkon (TEN-T) kehittämisen suuntaviivoista. Tämä uusi asetus laajentaa TEN-T-verkon neljän eurooppalaisen liikennekäytävän kattavuutta Ukrainaan ja Moldovaan, mukaan lukien Rail Baltican sisältävä Pohjoinen meri-Itämeren käytävä."

https://www.railbaltica.org/rail-balticas-growing-strategic-importance-enhancing-transport-security-and-peace-through-cooperation-with-ukraine/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #144 : Kesäkuu 27, 2024, 08:39:05 »


Rail Baltican Kaunas-Vilnius-osuuden uudistetut ratkaisut esitellään yleisölle

"Kaunas-Vilnius-osuuden erityistä aluesuunnitteluasiakirjaa laadittaessa on pyritty löytämään hyväksyttävimmät ratkaisut yksittäisille yhteisöille ja kunnille, joihin tuleva rautatie eniten vaikuttaa, analysoimalla yksityiskohtaisesti 215 julkista ehdotusta rautatien reitin muuttamiseksi. moottoritiet ja rautatie, tonttien osien ostot ja muut asiat. Kun otetaan huomioon sekä yhteisöjen edut että eurooppalaisen raideleveyden suurnopeusrautatien tekniset standardit, puolet ehdotuksista (109) on otettu huomioon ja 45 muuta on otettu huomioon osittain."

https://www.railbaltica.org/revised-solutions-for-rail-balticas-kaunas-vilnius-section-are-presented-to-the-public/
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 91


« Vastaus #145 : Heinäkuu 03, 2024, 18:25:51 »

Kauppalehdessä tylyä tekstiä Rail Balticasta, valitettavasti maksumuurin takana.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/junaratahankkeesta-tyly-arvio-tarvitsee-jopa-19-miljardia-euroa-lisaa/dff808be-26ec-48a8-88d7-3ce84cfd239a

"Tarvitsee jopa 19 miljardia euroa lisää"
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #146 : Heinäkuu 04, 2024, 05:59:53 »

Kauppalehdessä tylyä tekstiä Rail Balticasta, valitettavasti maksumuurin takana.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/junaratahankkeesta-tyly-arvio-tarvitsee-jopa-19-miljardia-euroa-lisaa/dff808be-26ec-48a8-88d7-3ce84cfd239a

"Tarvitsee jopa 19 miljardia euroa lisää"

kyllä itselle juttu aukesi, mutta taitaa olla käytetty TASSia lähteenä tai sitten on täysin osaamattomia toimittajia: Junia saa Euroopasta eikä tämä ole mikään suljettu rata.Vaikka Puolalainen juna Varsova - Tallinna.  Sama olisi jo pohdittaisiin mistä saadaan rekat Via Baltikalle ?
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 91


« Vastaus #147 : Heinäkuu 04, 2024, 10:02:45 »

Kauppalehdessä tylyä tekstiä Rail Balticasta, valitettavasti maksumuurin takana.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/junaratahankkeesta-tyly-arvio-tarvitsee-jopa-19-miljardia-euroa-lisaa/dff808be-26ec-48a8-88d7-3ce84cfd239a

"Tarvitsee jopa 19 miljardia euroa lisää"

kyllä itselle juttu aukesi, mutta taitaa olla käytetty TASSia lähteenä tai sitten on täysin osaamattomia toimittajia: Junia saa Euroopasta eikä tämä ole mikään suljettu rata.Vaikka Puolalainen juna Varsova - Tallinna.  Sama olisi jo pohdittaisiin mistä saadaan rekat Via Baltikalle ?

Kritiikin vaimentaminen "Moskovan kortilla" on vanha suomalainen tapa mutta tuossa jutussa käytettiin myös virolaisia lähteitä. Eteläinen veljeskansa ei ilmeisesti usko Rail Baltican autuuteen ihan sataprosenttisesti https://yle.fi/a/74-20066766 mutta lähes poikkeuksetta julkisesten rakennusprojektien kustannusarvio paisuu aloituksen myötä. Toki kolminkertaistuminen luo epäilystä projektin vetäjien ammattitaidosta.

Tuo kommentti kuinka junia saa Euroopasta on samaa tasoa kuin entisen työnantajani käsitys kuinka miehiä saa torin nurkalta. Tuon jutun mukaan mitään päätöksiä kalustohankinnoista ei ole vielä tehty eikä käytöstä sovittu mitään. Eivät myöskään arvostaneet hienoja havainnekuvia tulevaisuuden asemista
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #148 : Heinäkuu 05, 2024, 12:22:23 »

"Jättimäisen yhteiseurooppalaisen raidehankkeen talous täydessä kaaoksessa,budjetti 4- kertaistunut,budjetissa 19mrd aukko ja junat puuttuvat/Lähde:Tekniikka&Talous.

Uutinen koskee Rail Balticaa,
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #149 : Heinäkuu 09, 2024, 13:46:08 »

Rail Baltica Ülemiste (05.07.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittavat louhintatyöt on saatu päätökseen, maanalaisten kerrosten betonityöt on saatu päätökseen ja ensimmäisen kerroksen rakentaminen on aloitettu. Asemalle pääsyn tarjoavan rautatien penkereen rakentaminen on käynnissä.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton maantielle ja takaisin. 9. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=59.42283665580489&lon=24.813952445983887&zoom=14

https://youtu.be/PfYq3g6KLdE

tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina