Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #150 : Helmikuu 01, 2021, 21:23:14 »

Ukrainassa on yksi C30M veturi vuokralla/liisattuna.

Eiköhän tuo Operailin maininta sitten todennäköisimmin tuohon veturiin viittaa. Arvaisin minä näin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #151 : Helmikuu 01, 2021, 22:22:35 »

Ei mahdotonta. Mutta, niillä kyllä liikennöidään ainakin Venäjällä, ehkä myös Latviassa. Venäjällä Ivangorodin ja Petserin ratapihoille, Latviassa käsittääkseni ajoittain Valkaan? Samaan tapaan kuin Dv12-vetureilla liikennöidään kolmessa maassa: Suomessa, Venäjällä ja Ruotsissa.
Onko tuoreita havaintoja tuosta Valkassa käymisestä? En ole aikoihin siellä käynyt, mutta viimeksi kun menin, raja-asemana toimi vain Valga ja Lugażi rajan toisella puolella on vain junakohtauspaikka ilman mitään raja-aseman toimintoja. Valkan entiselle asemalle kai pääsee jotain pistoraidetta pitkin, mutta kuvissa on näkynyt vain jotain hylkyvaunuja siellä.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #152 : Helmikuu 02, 2021, 10:23:43 »

Eikö kukaan uskaltautunut dokumentoimaan näitä Operailin uusinta kalustoa?
Nyt löytyy: http://vaunut.org/kuva/145242?u=1290&d=02.02.2021
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #153 : Helmikuu 26, 2021, 10:33:35 »


Operailin toimilupa muutettuna, sisältää nyt VAK-kuljetukset

https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/scert/getAttachment.aspx?id=53816&fname=ORF+toimilupa+muutos.pdf
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #154 : Maaliskuu 29, 2021, 09:59:33 »

https://juliadata.fi/live/train?n=17306 Operailille tulossa lisää kalustoa (paluu Hangosta huomenna 30.03.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #155 : Maaliskuu 30, 2021, 07:36:49 »

https://juliadata.fi/live/train?n=17306 Operailille tulossa lisää kalustoa (paluu Hangosta huomenna 30.03.)

Lisää kalustoa talliin ?
tallennettu
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #156 : Maaliskuu 30, 2021, 09:01:54 »

https://juliadata.fi/live/train?n=17306 Operailille tulossa lisää kalustoa (paluu Hangosta huomenna 30.03.)

Lisää kalustoa talliin ?
Niinpä, mutta mitä kalustoa?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #157 : Maaliskuu 30, 2021, 09:29:43 »


Niinpä, mutta mitä kalustoa?

Waptecin Dr20 ainoa hyväksytty veturi, joten sitä
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #158 : Maaliskuu 30, 2021, 15:53:59 »

https://juliadata.fi/live/train?n=17306 Operailille tulossa lisää kalustoa (paluu Hangosta huomenna 30.03.)

Lisää kalustoa talliin ?

Olisko tässä niitä uusia vetureita Operail:lle. Mukana järjestyksessä #29015,#29016 & #29011.


* DSC_1989 leikattu (1920 x 1200).jpg (329.24 kilotavua, 1920x1200 - tarkasteltu 499 kertaa.)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #159 : Maaliskuu 30, 2021, 16:25:00 »

Näin sanottiiin, että yhdeksän kappaletta niitä nyt olisi. Ja se tarkoittaa, että koko sarja on saapunut. HHPI:llä oli yhdeksän veturia, jotka HHPI sitten palautti tehtaalle kauppojen purkauduttua. Nyt ne yhdeksän ovat Suomessa. Se on aika paljon kyllä, kun noin vahvoista vetureista kyse. Vetää saman verran tonneja kuin, mitä... 27 deeveriä? Vai n. 20? Junien vaan pitää olla kaikkien pitkiä, että tuo vetokaluston teoreettinen määrä deevereinä laskettuna toteutuu.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #160 : Huhtikuu 09, 2021, 17:01:00 »


Viron puolella on saatu uusi C30-M veturi, Otto

https://www.facebook.com/operail/photos/pcb.561766238096016/561765268096113
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #161 : Kesäkuu 12, 2021, 07:54:58 »


uutinen VR:ltä

"Kesäkuussa VR FleetCare allekirjoitti sopimuksen Operail Finland Oy:n kanssa
veturien kunnossapidosta (9 kpl) Suomessa."
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #162 : Kesäkuu 24, 2021, 22:22:41 »

Naapuri pitää Operailin Juhannuksen kiireisenä. Aattona kulussa T7306/7305 Kv-Lpo-Kv. Lisäksi pe, la ja su kulussa T7304/vet17305 Vna-Rila-Kvt.
Mihinkähän tuota hiiltä laivataan Lpo:sta?
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #163 : Heinäkuu 09, 2021, 19:01:04 »

Bongasinpa kuvia Operailin vetureista entisen omistajansa maalipinnalla.
Kuvat Saksan Cottbussista vuodelta 2017
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #164 : Heinäkuu 11, 2021, 16:56:53 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #165 : Heinäkuu 11, 2021, 19:24:39 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.

vaatii uuden tyyppihyväksynnän, jos tuodaan Suomeen.

lainaus resiinasta : "Dr21 on Operail Finlandin C30-MF -veturityypin suomalainen Traficomin antama sarjatunnus. Veturityyppiä ei ole vielä Suomessa, vaan Operaililla käytössä toistaiseksi vain Virossa.

"
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #166 : Heinäkuu 11, 2021, 20:18:25 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.

vaatii uuden tyyppihyväksynnän, jos tuodaan Suomeen.

lainaus resiinasta : "Dr21 on Operail Finlandin C30-MF -veturityypin suomalainen Traficomin antama sarjatunnus. Veturityyppiä ei ole vielä Suomessa, vaan Operaililla käytössä toistaiseksi vain Virossa.

"

Ei vaadi.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #167 : Heinäkuu 11, 2021, 22:07:25 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.

vaatii uuden tyyppihyväksynnän, jos tuodaan Suomeen.


Viro on nykyään EU-maa, ja tuo on melko tuore veturimalli, eli ei tarvitse uutta tyyppihyväksyntää. Tarvitsisi, jos tuota veturia ei olisi ikinä vielä käytetty missään EU-maassa tai se olisi olisi vanhempi kuin... ennen vuotta 2015 valmistettu, vai mikä se raja on? Mutta ei ole, eli ei tarvita uutta tyyppihyväksyntää.

Jotain vähäisiä tarkistuksia voidaan vaatia, mutta ne ovat pari kertaluokkaa kevyempi juttu kuin tyyppihyväksyntä olisi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #168 : Heinäkuu 12, 2021, 07:37:39 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.

vaatii uuden tyyppihyväksynnän, jos tuodaan Suomeen.


Viro on nykyään EU-maa, ja tuo on melko tuore veturimalli, eli ei tarvitse uutta tyyppihyväksyntää. Tarvitsisi, jos tuota veturia ei olisi ikinä vielä käytetty missään EU-maassa tai se olisi olisi vanhempi kuin... ennen vuotta 2015 valmistettu, vai mikä se raja on? Mutta ei ole, eli ei tarvita uutta tyyppihyväksyntää.

Jotain vähäisiä tarkistuksia voidaan vaatia, mutta ne ovat pari kertaluokkaa kevyempi juttu kuin tyyppihyväksyntä olisi.

olemassa oleva tyyppihyväksyntä on vain valtiota Viron varten. Eli vaatii . Ennen tyyppihyväksyntää pitää asentaa jkv sekä virve.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #169 : Heinäkuu 12, 2021, 10:56:05 »

Huhutaan Facebookin puolella, että Dr21 tunnukselle tulisi Virosta C30-veturi mikä näitä uusittuja vetureita.

vaatii uuden tyyppihyväksynnän, jos tuodaan Suomeen.


Viro on nykyään EU-maa, ja tuo on melko tuore veturimalli, eli ei tarvitse uutta tyyppihyväksyntää. Tarvitsisi, jos tuota veturia ei olisi ikinä vielä käytetty missään EU-maassa tai se olisi olisi vanhempi kuin... ennen vuotta 2015 valmistettu, vai mikä se raja on? Mutta ei ole, eli ei tarvita uutta tyyppihyväksyntää.

Jotain vähäisiä tarkistuksia voidaan vaatia, mutta ne ovat pari kertaluokkaa kevyempi juttu kuin tyyppihyväksyntä olisi.

olemassa oleva tyyppihyväksyntä on vain valtiota Viron varten. Eli vaatii . Ennen tyyppihyväksyntää pitää asentaa jkv sekä virve.

Hyväksynnöistä en osaa sanoa mitään, mutta jos ymmärsin oikein että tuo on tulossa vaihtotyökäyttöön, ilman JKV:täkin pärjännee hyvin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #170 : Heinäkuu 12, 2021, 11:18:07 »

Hyväksynnöistä en osaa sanoa mitään, mutta jos ymmärsin oikein että tuo on tulossa vaihtotyökäyttöön, ilman JKV:täkin pärjännee hyvin.

Jo nyt on paljon kalustoa käytössä näillä spekseillä: ei JKV-laitetta, suurin sallittu nopeus 35 km/h, käyttöalue ratapihat... Tulee nyt ensin mieleen Dr14 ja erinäiset pienveturit.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 844


« Vastaus #171 : Heinäkuu 12, 2021, 21:13:55 »

Lopetetaan tämä jauhaminen, kyllä toimivaltaiset viranomaiset osaa ja pystyy laittamaan tämän asian "kuosiinsa ". Ei tätä meidän amatöörien tarvitse täällä jankuttaa. 
tallennettu

Skiffari 40
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #172 : Heinäkuu 13, 2021, 05:59:17 »


Operail ja C36 käyvät kaasulla

https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/operail-unveils-lng-freight-locomotive/59498.article
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #173 : Heinäkuu 13, 2021, 08:42:50 »

Onko tuo oikea mistä kuva on? Todella hieno. Jännä että originellikuori on jätetty, ja näinollen kuva voisi olla jenkkilästä kun niin sikäläistä muistuttava maalaus.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #174 : Heinäkuu 13, 2021, 11:49:17 »

Operail on majoittunut yhteen Kotkan tallin pilttuuseen (3 raiteinen VR:n käytössä oleva tila). Huoltavat vetureita jotka sitten ottavat rungon Mussalosta.  Kotkan tallilla VR, Fenniarail, Operail.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina