Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1389


« : Tammikuu 12, 2020, 10:29:35 »


Melkoiset pääsyvaatimukset Tampereella ratikan kuljettajiksi, taitaa olla helpompi päästä veturin kuljettajaksi ?

https://vrgroup.studio.crasman.fi/file/dl/i/CCH21A/B6VcUYQRvlXLaAZ6n-iqnA/TampereenRatikka_rekrytilaisuus_17122019.pdf
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2020, 11:03:50 »

Miksi ihmeessä ratikkakuskilta edellytetään toisen asteen tutkintoa? Ylioppilaslakki päässäkö sporaa ajetaan?

Ihme juttu, etteivät vaadi oikeustieteen maisterin tutkintoa.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1389


« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2020, 11:06:23 »

Miksi ihmeessä ratikkakuskilta edellytetään toisen asteen tutkintoa? Ylioppilaslakki päässäkö sporaa ajetaan?

Ihme juttu, etteivät vaadi oikeustieteen maisterin tutkintoa.

Taitaa tulla oma lakki ratikkakuskille, mutta pääseehän ammattikoulunkin käyneet.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2020, 11:28:40 »

Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa?

Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1389


« Vastaus #4 : Tammikuu 12, 2020, 15:48:49 »

Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa?

Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa.

Tampere julkisyhteisönä ei voinut valita kuin halvimman tarjouksen tehneen, eli VR-yhtymän. Länsilinjathan oli aika lähellä, ja itse olisin odottanut ulkomaisen toimijan saapuvan tähän tsaarien maahaan tuomaan tuulahdusta länsi-euroopasta.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #5 : Tammikuu 12, 2020, 16:13:05 »

Ehkä kuvaa työmarkkinoiden tilannetta, jossa tehtävään kuin tehtävään muodostuu iso jono ylikoulutetuista.

Raitiovaununkuljettajan työnkuvassa kuitenkin ilahduttaa, että tämä "tekee kuljettamiseen olennaisesti liittyviä töitä, kuten vaunujen tarkastuksia, hiekoitusta ja kevyitä siivoustehtäviä". Menneessä maailmassa olisi varmaankin tarvittu tähän useita ammattikuntia.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 12, 2020, 17:03:44 »

Minkäs liiton sopimuksella ne tulee olemaan?
Varmasti VR OY sisällä myös vanhempia työtehtäviä tullaan yhdistelemään raitsikkakokemusten myötä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Tammikuu 12, 2020, 20:28:55 »

Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa?

Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa.

Tampere julkisyhteisönä ei voinut valita kuin halvimman tarjouksen tehneen

Ei pidä paikkaansa. Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa. Tampere päätti tässä yhteydessä painottaa hintaa erittäin vahvasti, mutta se oli Tampereen päätös, ei minkään lain vaatimus.
Julkisyhteisön oikeusturvan kannalta on erittäin merkityksellistä, että laatukriteerit on etukäteen mietitty ja julkaistu tarjouspyynnön yhteydessä. Kun tämä homma on hoidettu asiallisesti, ei ole mitään ongelmaa valita vaikka kaikkein kalleintakin. Näinhän esim. HSL:n bussikilpailutus toimii, mikä todistaa että se on Suomessa mahdollista. (laatupisteitä saisi olla tarjolla paljon enemmän kuin nyt on, mutta ei HSL-alueella aina halvin tarjous voita)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #8 : Tammikuu 12, 2020, 21:57:34 »

Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa.

Näinhän asia ei tietenkään ole.

Voisin kaivaa nuo kilpailutuskriteerit Tampereen sporasta Tampereen kaupungilta ja palata tähän, jos olen jossain kohtaa viisaampi.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1389


« Vastaus #9 : Tammikuu 13, 2020, 06:58:34 »

Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa.

Näinhän asia ei tietenkään ole.

Voisin kaivaa nuo kilpailutuskriteerit Tampereen sporasta Tampereen kaupungilta ja palata tähän, jos olen jossain kohtaa viisaampi.

Tästä linkistä löytyvät viralliset asiat Tampereen ratikan liikennöintiallianssin kilpailutuksesta :

"Erityisalojen hankintalain 94 §:n 1 momentin toteutumisen varmistamiseksi ryhmittymä Transtech Oy ja Keolis Conseil et Projet SARL:lle sekä VR-Yhtymä Oy:lle lähetettiin 16.4.2019 täsmennyspyyntö koskien poikkeuksellisen alhaisia tarjouksia. Molemmat tarjoajat toimittivat hyväksyttävät selvitykset asetetussa määräajassa."

http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Tampereen_kaupunkiseudun_joukkoliikennelautakunta/Kokous_2442019/Raitiotien_liikennoinnin_hankinta_paatos(93178)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2020, 20:48:21 »

Minkäs liiton sopimuksella ne tulee olemaan?

Se lukee ensimmäisessä viestissä linkatussa pdf:ssä. Mutta siltä varalta ettei sinulla ole pdf-yhteensopivaa katseluohjelmaa: "JHL Rautatiealan työehtosopimus,
Kaupunkiraideliikenne".
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #11 : Tammikuu 14, 2020, 21:35:54 »

Ehkä kuvaa työmarkkinoiden tilannetta, jossa tehtävään kuin tehtävään muodostuu iso jono ylikoulutetuista.

Raitiovaununkuljettajan työnkuvassa kuitenkin ilahduttaa, että tämä "tekee kuljettamiseen olennaisesti liittyviä töitä, kuten vaunujen tarkastuksia, hiekoitusta ja kevyitä siivoustehtäviä". Menneessä maailmassa olisi varmaankin tarvittu tähän useita ammattikuntia.

No ehkä maininta kevyistä siivoustehtävistä, ei aseta kone- ja metallitekniikan tai sähköalan ammattikoulutusta alisteiseen asemaan näiden ihmehärveleiden kuskeja valitessa. Katujunan ajaminen Tampereella on toki erittäin haastava tehtävä, kuitenkin suurin osa käyttäjistä ja Tampereella asuvista ihmisistä on tamperelaisia.

Onkohan Matti Näsän työhakemus jo sisällä?
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina