Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Muut kuin varsinaiset junakuvat Vorgissa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Osmo Tietäväinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #25 : Joulukuu 02, 2009, 22:48:22 »

Näyttääpä siltä, että melkoinen vahinko on päässyt syntymään Eljaksen poistuttua näiltä sivuilta tietonsa mukanaan.
Tällaisen sivuston arvo on ainoastaan sen käyttäjissä ja heidän tuottamassaan informaatiossa eli toimia tämän tiedon julkaisukanavana.
Kiistellyn materiaalin arvon näyttää ylläpitokin ymmärtäneen luvatessaan parannuksia asiaan, mutta olisiko tuota pilkun viilausta kannattanut hieman löysätä kunnes parannus on saatu aikaan eikä vedota olemassa oleviin sääntöihin, jotka eivät näyttäneet palvelevan käyttäjien tarpeita?  
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #26 : Joulukuu 03, 2009, 00:00:10 »

Emmeköhän ala seuraamaan erittäin tarkkoja, hienoja ja taiteellisesti otettuja deeveri-kuvia, joissa ei ole moitteen sijaa, mukisematta. Tärkeää infoa niistäkin saamme - minkävärinen ilmastointipönttö minkäkin koneen katolla on tai ovatko ne nyt kytketty silmää hivelevästi oikein päin (parinkymmenen vuoden kuluttua saattaa olla tärkeääkin tietoa). Eihän tuollaiset historialliset, harvinaiset ja ainutkertaiset piirrokset, tilastot ketään kiinnosta - mitähän nuo vanhat papat turhaan tuollaista mielenkiinnotonta aineistoa tänne syöttää, pitäkööt vain omana tietonaan ja lämmitäköön vaikka saunansa moisella paperiroskalla, eipähän haittaa enää tulevaisuudessa nuorisoa (tosin henk.koht. poistojen takana ovat tainneet olla vihjeet senioreiden taholta). Ota Eljas toinenkin verenpainetabletti - niin taidan minäkin tehdä.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2009, 00:10:30 »

Mitenkähän mun JOHDINAUTO-kuvat vielä jaksavat? Siellähän on 600 mm raideleveys ylhäällä ja jo tunnettu alanmies Mikko Alameri on todennut Eljas Pölhön perustamassa rautatieharrastajien lehdessä nimeltään Resiina, että johdinautoillakin on raide (siis ylhäällä).
http://vaunut.org/kuva/11577 näkyy rautatieasemakin, onneksi
http://vaunut.org/kuva/11576 näkyy rautatieasemakin, onneksi
http://vaunut.org/kuva/20118 näkyy raitiovaunu, joka hyväksytään
http://vaunut.org/kuva/12563 no joo, ratikkaraiteet kadussa
http://vaunut.org/kuva/11575 epäselvin tapaus...
tallennettu
Markus Mälkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #28 : Joulukuu 03, 2009, 01:38:18 »

Kysehän tässä on nyt siis siitä, että (valo)kuvia perinteisesti katsellaan, ja sitä varten Vorg lähinnä on: käyttäjät jakavat keskenään toisten katseltavaksi rautatieaiheisia kuviaan. Skannit eivät kuitenkaan ole kuvia, joita katsellaan samoin kuin kuvia. Kuten todettua, skanneilla on oma arvokas tehtävänsä informatiivisina dokumentteina, mutta varsinaisia kuvia ne eivät ole.
Tarkoittaako lainauksen teksti sitä, että filmikameralla otettuja kuvia ei kelpuuteta tälle sivustolle?
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #29 : Joulukuu 03, 2009, 01:59:14 »

Eikö rautatieharrastukseen kuulu muutakin kuin pelkät nykyiset ja uudehkot digikuvat? Eikö rautatieaiheinen vanha postikorttikin ole kuva? Oli se sitten painettu tai valokuva. Mitenkä se eroaa, 70-luvulla otetusta, skannatusta filmistä tai kuvasta? Eikö myös ratapihakaavio, kun sitä katsoo näytöltä ja tallennusmuoto on jpeg, ole kuva? Vai olisiko sittenkin viivapiirros? Eikö myös, kaikki rautatieaiheinen vanha materiaali, joka on kuvattu ja näkyvät näytöllä, eivätkö nekin ole kuvia? Eikö nekin kuulu rautatieharrastuksen piiriin? Olen luullut niiden kuuluvan?  Olen tainnut harrastaa, vääräoppisesti kaikki nämä vuosikymmenet.
Eikö tälle sivustolle, mahtuisi aivan kaikki tämä materiaali, miksi ei mahtuisi? Siksikö, kun minä ja minun kaverit ei olla niistä kiinnostuneet, olisiko muitakin syitä?  Miksi tämä sivusto, ei voisi olla kuin entisaikojen pienoistavaratalo? Harrastajiahan moneen junaan, jotkut saattavat olla kiinnostuneita vanhoista lipuista ja lanketeista, sekä ratapiha kaavioista ym. Minulle ne ovat olleet ainakin hyvänä apuna ja asioiden selventäjänä.
Jos kuitenkin, rajoituksia ja puhdistuksia pitää ja täytyy tehdä, olisiko mahdollista, puhdistusta vielä hieman laajentaa? Puhdistettaisiin samalla muutama saivartelija, tyhjänpäiväisten ja olemattomien kommenttien tekijät? Vai sopivatko, saivartelijat rajoitusten sabluunan sisään? Edistävätkö saivartelijat rautatieharrastusta ja jos edistävät, niin millä tavalla?   Pyörittää silmiään
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #30 : Joulukuu 03, 2009, 09:05:50 »

Vaunut.orgin uudistuksessa vuosi sitten järjestelmän suunnittelijat ottivat selvästikin lähtökohdakseen pyrkimyksen kaiken aineiston mahdollisimman yksityiskohtaiseen ja pikkutarkkaan luokitteluun. En tunne ja tiedä kaikkien ylläpidon jäsenten koulutustaustaa, mutta väitän, että vaunut.orgin suunnittelua pääsi sanelemaan liian yksipuolinen teknis-mekanistinen näkemys asioista: on yritetty uskoa ja uskotella, että inhimilliset tekijät voi teknisellä luokittelulla sulkea pois, vaikkei näin ole.

Olen aikaisemmin kritisoinut omaksuttua luokitteluperiaatetta kuvatunnisteiden ja kuvauspaikkakenttien osalta ja esittänyt ylläpidolle, että aina pienempiä yksiköitä tavoittelevan lokeroinnin sijasta olisi pitänyt pikemmin luoda ryhmiä, jotka sateenvarjon lailla sulkisivat alleen keskenään samantyyppisen materiaalin. Siis, sen sijaan että luokitellaan erilleen, erilleen ja vieläkin erilleen, olisi ollut etsittävä yhteyksiä ja yhdistäviä piirteitä ja myönnettävä, ettei yleispätevää tapaa tarkastella maailmaa ole.

Mielestäni piirrosten, kaavioiden ja muun sentapaisen materiaalin julkaiseminen samassa yhteydessä valokuvien kanssa ei ole käyttäjän kannalta häiritsevää vaan päinvastoin helpottaa aineiston löytymistä. Näin on varsinkin silloin, kun kaavakuvat ym. dokumentit aiheeltaan littyvät vaunut.orgin puolella oleviin valokuviin. Ylläpidon ratkaisun tekee ymmärrettäväksi vain se, että valokuvien ja muun materiaalin julkaiseminen samalla tavalla olisi vastoin yksityiskohtaisen luokittelun periaatetta.

Dokumenttimateriaalia ei saisi nähdä ongelmana, jos julkaisuoikeudet ovat kunnossa. Joissakin tapauksissa tämän laita lienee ollut niin ja näin.

Nyt käytävä keskustelu osoittaa mielestäni, että luokitteluperiaate on kokemassa tai kokenut haaksirikon. Koska nykyisin jokaisessa aineistohaussa on otettava huomioon kaikki erilaiset tavat, joilla aineiston lisääjä on voinut materiaalinsa luokitella ja merkitä (inhimillinen tekijä!), niin kuvien kuin muunkin materiaalin etsiminen on muuttunut huomattavasti hankalammaksi kuin ennen. Kuluneen syksyn aikana myös omassa mielessäni on voimistunut ajatus omien kuvieni poistattamisesta sivuilta. Niitä pidättelee siellä enää pääasiassa oma taannoinen ylläpidolle lähettämäni viesti, jossa muistutin vaunut.orgin merkityksestä sinne lisätyn materiaalin ja siitä käydyn keskustelun pysyvänä säilytyspaikkana.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #31 : Joulukuu 03, 2009, 09:27:57 »

Vaunut.org syntyi alunperin vain valokuva-arkistoksi, mutta ajan kuluessa tänne lisätyt muut dokumentit ovat tehneet siitä paljon monipuolisemman kuva- ja asiakirja-arkiston ja sellaisena sen täytyisi pysyäkin. Liian tarkoilla rajauksilla vain karkoitetaan käyttäjiä, mikä ei ole kenenkään etu.

Jos jo aikaisemmin lähetettyjä dokumentteja aletaan karsia, lähtee äkkiä myös kuvat ja niiden lisääjätkin...
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #32 : Joulukuu 03, 2009, 09:32:39 »

Eihän tuollaiset historialliset, harvinaiset ja ainutkertaiset piirrokset, tilastot ketään kiinnosta - mitähän nuo vanhat papat turhaan tuollaista mielenkiinnotonta aineistoa tänne syöttää, pitäkööt vain omana tietonaan ja lämmitäköön vaikka saunansa moisella paperiroskalla, eipähän haittaa enää tulevaisuudessa nuorisoa (tosin henk.koht. poistojen takana ovat tainneet olla vihjeet senioreiden taholta). Ota Eljas toinenkin verenpainetabletti - niin taidan minäkin tehdä.
Mielestäni "vanha toveri" Jorma T. iski naulan kantaan - satiirin kipunat sinkoilee. Jos vanhat dokumentit; kaaviot, piirrokset, ainutkertaiset postikortit, veturilistat, junaluettelot, aikataulut ym. ym... , joita useat niitä säilyttäneet henkilöt ovat arkistoistaan kaivaneet ja skannanneet piilotetaan jonnekin keskustelusivujen syövereihin, ei niitä sieltä millään löydä. Ei niitä kuitenkaan ole liikaa ollut, päinvastoin. Ne ovat piristäviä "syrjähyppyjä" 2000-luvun Deeveeritarjontaan.

// korjattu lainaus
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2009, 10:11:11 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #33 : Joulukuu 03, 2009, 10:06:51 »

Yö on nukuttu ja paineet (-veren) vähitellen tasaantuneet, toivottavasti muillakin. Edelleen olen sitä mieltä, että kaikenlaiset muut tilastot yms. ovat sivuston suola ja mm. Eljaksen ja monen muun "vanhuksen" pyyteettömästi esiin kaivelemat lisätiedot varsinainen mauste. Kyllähän suolattoman ruo'ankin mahan täytteeksi nopeasti hotkaisee, sopivasti suolattun (vaikka kiellettyä se onkin)  parissa viettää aikaansa mielellään, hyvin maustettua ruokaa nautiskelee jo todella mielellään runsaasti aikaa käyttäen tapahtumaan ja voi nauttia vaikka tilkan viiniä, jotta elämys olisi täydellinen.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #34 : Joulukuu 03, 2009, 17:50:35 »

Koetetaanpas pysäyttää nyt tätä lumipalloa, joka hallitsemattomasti on edennyt ja kasvanut. Melko paljon tässä ketjussa on virheellistäkin tahi väärinymmärrettyä tietoa.

Kun tällainen vastustus ylläpidon tekemää järjestelmää kohtaan tulee, mitäpä muuta voimme tehdä kuin muuttaa systeemiä. Ja vaikkei nyt joku sitten uskoisikaan, ilomielin käytäntöä muutamme: olenhan itsekin usein toitottanut sitä, että kaikkia käyttäjiä varten sivustoa tehdään ja ylläpidetään. Ylläpito siis muuttaa käyttösääntöjä siten, että karttoja, kaavioita ja erilaisia asiakirjoja saa esittää myös Vaunut.org-kuva-arkistossa. Skannatun asiakirjan tulee olla jollakin tapaa arvokas joko informatiivisuuden tai historiallisuuden perusteella. Myös laatu on oltava kunnossa, ja skannatusta materiaalista on saatava selvää. Erityisesti karttojen osalta on oltava tarkkana myös tekijänoikeuksien kanssa. Ohjeisiin asia muutetaan, kun ehditään, mutta asiakirjoja saa lisätä palveluun heti.

Kun tässä on moni tuntojaan ja tuskiaan kirjoitellut, kerrotaan pari sanaa ylläpidonkin näkökannalta. Kovin mukavalle ei tunnu se, että ensin tahallisesti ja tieten rikotaan sääntöjä, sen jälkeen suututaan julkisesti ja lopuksi pistetään koko sotku ylläpidon syyksi. Tämä sääntöhän on ollut voimassa jo vuoden alusta, ja kuvia palveluun ei ole voinut lisätä, ellei ole sääntöjä hyväksynyt. Koska mitään tämänlaista vastustusta ei sääntöä kohtaan ole aiemmin tullut, on ylläpito ajatellut asiakirjojen kieltämisen Vorgissa olevan käypä juttu myös käyttäjille. Siksi olemme siitä kiinni pitäneet ja poistaneet sääntöä rikkoneet kuvatiedostot palvelusta.

Ikävintä tässä kenties on se, että ylläpidon sanomisia on vääristelty. Ylläpito ei ole poistanut yhtään kaaviota, karttaa tai mitään muutakaan asiakirjaa siksi, että ne olisivat mielenkiinnottomia. Mistä lie sellainen lähtenyt alkuunsa. Ylläpito toki sinänsä kestää tämmöiset puheet eikä kukaan niitä henkilökohtaisesti ota, mutta kun puhutaan asian vierestä, tämä alussa mainittu lumipallo ei ainakaan pysähdy. Ja kun joku esittää virheellisen asian totuutena, antaa se kaikille sivuston kävijöille aivan väärän kuvan koko sivustosta, ylläpidosta ja kenties myös sen käyttäjistäkin.

Tehtäköön viimeistään nyt selväksi se, että ylläpito haluaa vaalia kaikenlaista rautatietietoutta ja etenkin sitä rautatiehistoriaa. Tämä mielestäni tuli esille jo tämän ketjun ensimmäisessä viestissä, kun kirjoitin dokumenttien olevan arvokkaita ja informatiivisiä. Mitään ei ole poistettu mielenkiinnottomana tai turhana. On arvosteltu sitä, ettei ylläpito arvosta (seniori)käyttäjien pyyteetöntä työtä rautatiehistoriallisten dokumenttien etsimisessä ja esillepanossa. Kyllä varmasti arvostaa! Ylläpidon jäsenten nyt ainakin luulisi tietävän, mitä pyyteetön ja ilmainen työ rautatieharrastuksen eteen on.

Ylläpito ei ole myöskään missään kohtaa väheksynyt vanhoja rautatiekuvia tai kieltänyt filmikameralla otettuja kuvia. Herranen aika sentäs, nehän ovat usein sitä asjallisinta antia Vorgin kuvatarjonnassa. Toivottavasti väärinkäsitykset tässäkin asiassa jäävät tähän.

Luokittelujärjestelmän haaksirikkoon en osaa sanoa oikein mitään, kun en täysin ymmärrä, mihin tämä väite perustuu. Sen nyt kuitenkin osaan sanoa, että tunnistejärjestelmän puuttuminen oli yksi suuri asia, mitä toivottiin uuteen Vorgiin. Myös kuvauspaikan esittämiseen toivottiin entistä täsmällisempiä keinoja. Nämä on toteutettu ja tunnisteiden koko ajan lisääntyessä ainakin kuvahaun pitäisi olla entistä helpompaa. Pelkästään suuri läjä historiallisesti arvokasta materiaalia ei riitä, vaan jollakin tapaa ne on merkittävä ja lajiteltava.

Muita vastauksia tämän ketjun viesteihin:
- Sivustoa valvotaan myös öiseen aikaan. Itse pidän tätä asiaa vain hyvänä asiana. Valvojat eivät ole tuntemattomia hämärähenkilöitä, vaan kukin on valittu tehtäväänsä erillisen haun perusteella. Modet tunnistaa täällä keskustelussa ”Junasuorittaja”-ryhmän tunnuksesta, mikä on tiedotettu valvonnasta kertovassa ketjussa. Sivuston valvonta ei voi perustua siihen, että palveluun sopimaton kuva jätettäisiin näkyville, ja sitten vasta parin päivän päästä poistetaan, jos tulee sanomista. Enneminkin niin päin, että säännöt ovat jatkuvasti esillä, ja sääntöjä muutetaan, jos tulee paljon vastustusta.
- Sivustolla on julkinen ”johtokunta”, mikä on esitelty tekijät-sivulla.
- Tasapuolisuus on tärkeää. Käyttäjä Halisen löytämissä kuvissa on toki kuvatiedostoja, jotka olisi pitänyt tuolloin vallinneiden sääntöjen nojalla poistaa, mutta ainakaan itse en niitä ole huomannut, kun en jatkuvasti koneella voi olla. Ja valitettavasti ei kukaan modekaan. Tässä asiassa sivuston valvonta kuitenkin kaipaa terästäytymistä. Joskaan aukottomaan valvontaan emme pääse niin kauan kuin meillä ei ole palkattua henkilökuntaa.
- Ylläpito luokittelee kiskoliikennettä korvaavan bussin tottakai rautateihin liittyväksi asiaksi.
- Pienoisrautatiekuvia on poistettu huonon laadun ja liian pienikokoisten kuvien vuoksi.
- Liitteet ovat käytettävissä eri tarkoituksiin myös tämän jälkeen. Jatkossa myös gif ja png ovat sallittuja tiedostomuotoja.
- Vorgia ei olla viemässä railpictures.net:n suuntaan eikä laatukriteereitä tiukentamassa.
- Cemt-kuvan arvoitus ei ole selvä ylläpidollekaan. Arpakuvasysteemin kun pitäisi olla niin satunnainen kuin tietokoneella voi tehdä.
- Kaikkien kuvat ovat tervetulleita palveluun ja kuvia moderoidaan sääntöjen pohjalta, ei käyttäjän nimen tai naaman perusteella.


Asia tiivistettynä: Vorgiin saa tästä lähtien lisätä myös karttoja, kaavioita ja muita historiallisia tai muuten arvokkaita asiakirjoja, kunhan tekijänoikeudet ovat kunnossa. Asiakirjojen kohtalo ja käyttö tulevaisuuden kannalta ratkaistaan myöhemmin, mutta missään tapauksessa niitä ei olla poistamassa palvelusta, vaan tekemässä niille systeemiä, jossa ne pääsisivät arvoonsa. Asiasta ollaan yhteydessä asiakirjojen omistajiin henkilökohtaisesti, kunhan se on ajankohtaista.

Hyvä, että asia nousi esille, ja saatiin asiaan selvyys tältä osin. Joskin mentiin hieman ratapenkan kautta, mutta päämäärä lie tärkein. Ylläpito toivoo kuitenkin, että jatkossa sivuston käyttösäännöissä mahdollisesti olevat älyttömyydet nostetaan reilusti esille ilman dramaattisia käänteitä. Käyttösääntöjä ei myöskään pidä mennä hyväksymään, jos niistä on eri mieltä.


Ylläpidon psta,

JR (ei teknis-mekanistista taustaa)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #35 : Joulukuu 03, 2009, 18:01:13 »

Onpa tunteita kuohuttavaa.
Mielestäni  joulutervekdyksiä voisi ihan hyvin lähettää näillä kanavilla ,ja sitten poistaa kuten koristeet muutenkin on tapana poistaa arjen alettua.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #36 : Joulukuu 03, 2009, 18:54:54 »

Kiitoksia Japelle asiallisesta vastauksesta. Ei ole helppoa olla sivuston mode. On täysin tavallista, että jäsentelemätöntä kritiikkiä tulee paljon ja jäsenneltyä kiitosta vähän. Mutta, koska me kaikki täällä sivulla hengailemme, keskimääräisenä päivänä pidämme ylläpidon aikaansaamasta hienosta sivusta. Vaikkemme mitään sanoisikaan.

Kiitos Japelle siitä, että hän osaa taitavasti pitää huolen siitä, että asiat riitelevät, ihmiset eivät.

Niin, ja tällä hetkellä sivun oikeassa yläkulmassa möllöttää tiedätte-kyllä-mikä-kuva Hymyilee)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #37 : Joulukuu 03, 2009, 19:37:01 »

Stalinismia, siis sivuston omistajan Resiinalehden PERUSTAJA ajettiin pois täältä!
Oi kuinka mulla on ikävä Määtän aikoja
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #38 : Joulukuu 03, 2009, 19:42:11 »

Tuukka sanoikin hyvin noista kiitoksista, minun mielestäni tämä uusi Vorggi on toiminut "keskimääräisinä päivänä" aivan loistavasti.

Hienoa, että "äänestys" päättyi enemmistön voittoon. Erilaiset kuvat kiinnostavat erilaisia ihmisiä. Itse skippaan useimmat postikortti, matkalippu ym. kuvat, mutta varsinkin kartat ja raidekaaviot ovat mielenkiintoista katsottavaa. Uusi linja kelpaa minulle, vanhakaan ei ole aiheuttanut painajaisia,  joten"äänestin" tässä tapauksessa tyhjää.

Luokittelujärjestelmä ei mielestäni ole haaksirikon uhassa, olen huomannut uusien tunnistemahdollisuuksien pelaavan hauissa hyvin - helpotusta ovat tuoneet. Siinä Timo on oikeassa, että inhimillinen tekijä pyörii aina kuvioissa, mutta olisiko siitä mahdolllisuus päästä eroon minkäänlaisella hakusysteemillä?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #39 : Joulukuu 03, 2009, 20:18:24 »

No, hirveästi poistuja ei antanut aikaa reagoida harmistuksenilmaisuunsa.
Voisiko joku kuitenkin olla kiva ja puhelimella soittaa ihmisten perään, pyytää takaisin? Mä en voi teknisten vaikeuksien takia soittaa, vaikka haluaisinkin.

Jos Eljaskin nyt on hukassa, niin harmittaa suuresti. Eräs mielenkiintoisimpia luettavia vorkissa on hän! Numero löytynee lähettämällä teksti "koti pölhö eljas" numeroon 16505. Jos ei noin, niin sitten sanan koti tilalle gsm. Tai soittaa johonkin monista numerotiedusteluista.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #40 : Joulukuu 03, 2009, 21:09:01 »

Ohessa liitteenä käyttäjien vika- ja häiriöilmoitus:
(Ei vaadi vastaustoimenpiteitä)


* korjattavaksi.jpg (196.18 kilotavua, 600x850 - tarkasteltu 690 kertaa.)
tallennettu

Aku Mustonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #41 : Joulukuu 03, 2009, 22:52:12 »

- Cemt-kuvan arvoitus ei ole selvä ylläpidollekaan. Arpakuvasysteemin kun pitäisi olla niin satunnainen kuin tietokoneella voi tehdä.

Olisiko mahdollista, että ylläpito julkaisisi tämän arvonnan hoitavan koodinpätkän jossain täällä foorumeilla tai lähettäisi sen minulle vaikka yksityisviestinä, niin voisin sitä katsella ja kenties keksisin korjauksen? Minulla on runsaasti kokemusta ohjelmoinnista eri ohjelmointikielillä. Tuo kuva nimittäin luultavasti useita kymmeniä sivuston käyttäjiä häiritsee joka päivä...

Itse aiheesta: Hyvä, että asiassa päädyttiin sivuston käyttäjien ilmeistä enemmistöä miellyttävään kantaan. Toivottavasti esimerkiksi Eljas ei nyt pysyvästi lähtenyt sivustolta... =/

EDIT: Yksi mahdollinen (helppo ja oikova) korjaus tuohon arvontamekanismiin (PHP):

Koodia:
if (arvottu_id == 1) //Arvottiin tuo Cemt-kuva
   arvo_uudelleen();

Tämän pitäisi pudottaa kyseisen kuvan esiintymistiheyden ehkä johonkin 1/30-osaan.
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #42 : Joulukuu 03, 2009, 23:46:43 »

Vaikka tällainen yksinkertainen perusjuntti olenkin, ja kaikenlisäksi "vanha", niin  ymmärrän asemapäällikkö Japen ja hänen henkilökuntansa yhteistä hyvää tarkoittavia periaatteita. On paljonkin sellaista materiaalia, jonka julkinen esittäminen jossain netti-foorumilla on kyseenalaista, vaikkakin harrastuksen nimissä. Se tekee ylläpidon tilanteen vaikeaksi. Oma intressini on rautatiehistoria, jollain joku muu. - Joskus vain lumipallo lähtee vyörymään väärään suuntaan, mutta hyvä, että asioita selvitellään.  Asiat kuohahtelelevat herkästi yli, mutta se vain osoittaa, miten tärkeinä niitä pidämme. Ylläpitoa tosiaan harvoin kehutaan, mutta vekslailu ja välillä väärää puolta ajaen ei ole helppoa tällaisen porukan kanssa. - Lehmän hermoja se vaatii. 
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #43 : Joulukuu 04, 2009, 00:38:41 »

Myönnän omalta kohdaltani rikkoneeni sivuston aiempia ohjeita ja pyydän syvästi anteeksi ylläpitäjien lisääntynyttä työmäärää toimieni johdosta.
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 935


« Vastaus #44 : Joulukuu 04, 2009, 10:24:19 »

Jupakka alkoi siitä, kun skannasin heinäkuun 1998 muistilehtiöstäni yhden sivun, jolle olin edestakaisella matkalla piirtänyt raidekaavion Ri-Psl.
Olen yllättynyt ja pahoillani siitä, millaisia seuraamuksia Savion sivuraiteen menneisyyttä koskenut uteluni on saanut aikaan vorgissa. Sillä siihen kyselyyni vastaukseksi Eljas sen pahamaineisen raidekaavion esiin kaivoi. Suurkiitos Eljakselle kaaviosta. - No, virinnyt keskustelu näkyy johtaneen muutoksiin, ja on todella kiitettävä myös ylläpitoa hyvin kypsästä asenteesta suhtautumisessa kuohuntaan. Mutta toivottavasti Eljas saadaan takaisin!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2009, 10:39:09 kirjoittanut Kurt Ristniemi » tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Janne Ridanpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #45 : Joulukuu 04, 2009, 10:28:18 »

Mielestäni tuota legendaarista, ns. CEmt-ongelmaa ei tule missään nimessä korjata.
tallennettu

Nosturi on nostotoiminnan keskus.
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 844


« Vastaus #46 : Joulukuu 04, 2009, 13:30:49 »

Vaikka tällainen yksinkertainen perusjuntti olenkin, ja kaikenlisäksi "vanha", niin  ymmärrän asemapäällikkö Japen ja hänen henkilökuntansa yhteistä hyvää tarkoittavia periaatteita. On paljonkin sellaista materiaalia, jonka julkinen esittäminen jossain netti-foorumilla on kyseenalaista, vaikkakin harrastuksen nimissä. Se tekee ylläpidon tilanteen vaikeaksi. Oma intressini on rautatiehistoria, jollain joku muu. - Joskus vain lumipallo lähtee vyörymään väärään suuntaan, mutta hyvä, että asioita selvitellään.  Asiat kuohahtelelevat herkästi yli, mutta se vain osoittaa, miten tärkeinä niitä pidämme. Ylläpitoa tosiaan harvoin kehutaan, mutta vekslailu ja välillä väärää puolta ajaen ei ole helppoa tällaisen porukan kanssa. - Lehmän hermoja se vaatii.  

On todella hieno asia, että saatiin saatiin kuohunta loppumaan, suurkiitokset ylläpidolle rakentavasta vastaantulosta tässä asiassa, pyydän myös anteeksi jos olen joitakin ylläpidossa loukannut (toden totta, löysin sen johtokunnan, kuin myös ne junansuorittajat). Tämän keskustelun jälkeen varmaan kaikille on päiväselvää miten täällä pitää käyttäytyä, niin kuvien/ skannien sopivuuden ja laadun suhteeen. Tule Eljas takaisin.        

tallennettu

Skiffari 40
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« Vastaus #47 : Joulukuu 04, 2009, 14:55:53 »

No niin. Nyt olen lukenut viestiketjun. Kun tekee jotain, niin koskaan ei voi olla varma mitä siitä seuraa ja mitä jäi ottamatta huomioon. Tässä tapauksessa olin täysin valmistautumaton näihin "tule takaisin" juttuihin. Toivottavasti google ei niitä löydä, näyttäis niin nololta. Kun alkuperäinen vaikuttamispyrkimys on mennyt läpi, niin kai sitten minunkin pitää olla joustava. Vähän myös yllätyin kuvapyyntöjen määrästä privaattiposteissani. Kaikki pitäis olla nyt toimitettu perille. Jos joku on ilman, niin pyydä uudestaan. Mitä mun kuvilla sitten saa tehdä? Käyttäjäprofiilin mukaan ne ovat vapaasti levitettävissä: "Jos olet ostanut minulta dian tai negan, niin copyright ON NYT SINULLA. Jos olet ostanut tai saanut valokuvan, niin mukana on seurannut vapaa käyttö- ja julkaisuoikeus (kiva olisi jos mainitset kuvan olevan minulta, etenkin jos se on hyvä tai harvinainen). Jos kopioit netistä kuvia, joiden copyright on minulla, niin annan luvan levittää niitä niinkuin parhaaksi näet (sama toive kuin yllä)."
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #48 : Joulukuu 04, 2009, 15:13:00 »

Tervetuloa takaisin Eljas. Vielä kun saisi ne täällä Vorgissa olleet kuvat takaisin (ja ylläpitäjän toimesta mielellään entisille paikoilleen). Tervetuloa joka tapauksessa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #49 : Joulukuu 04, 2009, 15:19:13 »

Pölyisiä patjoja on syytä joskus tuulettaa, ja sen jälkeen on ehkä mukavampi taas uinahtaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Muut kuin varsinaiset junakuvat Vorgissa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina