Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #375 : Marraskuu 10, 2024, 08:28:22 »


Kruunusillat-​raitiotien ajolankojen veto on aloitettu

"Kruunusillat-allianssi on aloittanut asentamaan raitiotien ajolankoja tällä viikolla Laajasalossa. Ajolangat asennetaan Haakoninlahteen, Koirasaarentielle ja Laajasalontielle vuoden 2025 maaliskuun loppuun mennessä.

Ajolangat ovat lähtökohtaisesti kaikkialla 5,5 metrin korkeudessa. Radan lähettyvillä liikkuminen on kaupunkilaisille turvallista, mutta lankojen läheisyydessä liikkuessa korkealla kalustolla tai korkean kuljetuksen kanssa, tulee noudattaa erityistä varovaisuutta. Langat voivat irrota ja sinkoutua kovalla voimalla niihin osuessa. Itse rata-alueella ei tule kulkea eikä sähköpylväisiin saa kiipeillä."

https://kruunusillat.fi/tiedotteet/kruunusillat-raitiotien-ajolankojen-veto-on-aloitettu/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #376 : Marraskuu 10, 2024, 09:00:11 »


Lipunhintojen korotus ei johdu Vantaan ratikasta – HSL:n korotuksille useita muita syitä

"HSL:n mukaan korotuksille on useita syitä: joukkoliikennelippujen arvonlisävero nousee 10 prosentista 14 prosenttiin, operointikustannukset ja infrakustannukset kasvavat. Lisäksi etätyö on vähentänyt joukkoliikenteen matkustajamääriä. Hinnoittelussa huomioidaan myös, kuinka paljon kunnat rahoittavat joukkoliikennettä kuntaosuuksin eli maksavat liikenteen kustannuksista."

https://www.vantaansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/8049065
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #377 : Marraskuu 11, 2024, 15:22:58 »


Ratikkalinjalla 3 kokeillaan kuuden minuutin vuoroväliä

"Ratikkalinjalla 3 testataan kuuden minuutin vuoroväliä maanantaista torstaihin 18.–21.11. noin klo 7–18."

https://www.tampereenratikka.fi/nysse-ratikkalinjalla-3-kokeillaan-kuuden-minuutin-vuorovalia/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #378 : Marraskuu 11, 2024, 17:10:22 »


Aninkaistenkadun arkeologiset koekaivaukset saatiin valmiiksi

"Turun raitiotien suunnittelua varten käynnissä olevat arkeologiset koekaivaukset saatiin Aninkaistenkadulla valmiiksi ennakoitua nopeammin. Kaivauksesta saatiin selville muun muassa arkeologisen maakerroksen paksuus ja tietoa muuratusta kivirakennuksesta. Koekaivauksia tullaan tekemään myöhemmin vielä lisää. Liikennejärjestelyt alueella palautetaan ennalleen torstaina, 14.11.2024."

https://turunraitiotie.fi/aninkaistenkadun-arkeologiset-koekaivaukset-saatiin-valmiiksi/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #379 : Marraskuu 15, 2024, 07:38:41 »


Ruskeasuon varikko tarjoaa nykyaikaiset tilat raitiovaunujen liikennöinnille ja kunnossapidoll

"Kaupunkiliikenne Oy käynnistää raitiovaunujen liikennöinnin ja kunnossapidon uudella Ruskeasuon raitiovaunu- ja bussivarikolla vaiheittain marras-joulukuun aikana. Toiminnassa on huomioitu niin nykyaikaisen varikon vaatimukset kuin ympäristökin."

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/ruskeasuon-varikko-tarjoaa-nykyaikaiset-tilat-raitiovaunujen-liikennoinnille-ja-kunnossapidolle/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #380 : Marraskuu 18, 2024, 15:27:28 »


Pyhällönpuistoon on valmistunut Ratikan taiteen uusi teos

"Ratikan taiteen Pyhällönpuiston eliöt -teos on osa Tampereen raitiotien osan 2 rakentamista ja Ratikan taide -ohjelmaa. Taideteos sai alkunsa avoimissa taidetyöpajoissa, joista ensimmäinen järjestettiin viime vuoden elokuussa Santalahden Ratikkajuhlan yhteydessä ja toinen viime syksynä Lentäväniemessä. Työpajoissa osallistujat saivat piirtää ja muovailla mielikuvituseliöitä."

https://www.tampereenratikka.fi/ratikantaide-ajankohtaista/pyhallonpuistoon-on-valmistunut-ratikan-taiteen-uusi-teos/
tallennettu
Tor Lillqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #381 : Marraskuu 20, 2024, 10:47:01 »

Ruskeasuon varikko tarjoaa nykyaikaiset tilat raitiovaunujen liikennöinnille ja kunnossapidoll

Aika paljon raiteita siellä tosiaan on, Openrailwaymap:


* Screenshot 2024-11-20 at 10.45.08.png (3217.3 kilotavua, 2742x2214 - tarkasteltu 104 kertaa.)
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #382 : Marraskuu 20, 2024, 12:54:27 »

Aika paljon raiteita siellä tosiaan on, Openrailwaymap:

Pitkästä aikaa keskustaraitiotieverkostolle saadaan uudet puolenvaihtoraiteetkin, oikein kaksin kappalein, jos uskomme tuota kaaviota. Ennestään on vain Töölön ja Vallilan ratapihoilla, kun Koskelasta sellainen purettiin 2000-luvun alussa. Uuteen Koskelan halliin ei ennakkopiirustuksen mukaan puolenvaihtoraidetta tulisi, mikä lienee suunnitteluvirhe, mutta Laajasalon uuden linjan varrelle kylläkin, koska sehän toimii ilman silmukkaraidetta kaksisuuntavaunuilla.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #383 : Marraskuu 21, 2024, 07:31:41 »


Pitkästä aikaa keskustaraitiotieverkostolle saadaan uudet puolenvaihtoraiteetkin, oikein kaksin kappalein, jos uskomme tuota kaaviota. Ennestään on vain Töölön ja Vallilan ratapihoilla, kun Koskelasta sellainen purettiin 2000-luvun alussa. Uuteen Koskelan halliin ei ennakkopiirustuksen mukaan puolenvaihtoraidetta tulisi, mikä lienee suunnitteluvirhe, mutta Laajasalon uuden linjan varrelle kylläkin, koska sehän toimii ilman silmukkaraidetta kaksisuuntavaunuilla.

Kummallista on että raiteiden sähköistys 600 V kun jännitteen nosto on edessä ?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #384 : Marraskuu 21, 2024, 08:21:15 »


Tampereen Ratikan viimeinen koeajojakso Santalahti–Lentävänniemi -osuudella alkaa lauantaina

"Tampereen Ratikan viimeiset raitiotiejärjestelmää testaavat koeajot Santalahden ja Lentävänniemen välillä tehdään lauantaina ja sunnuntaina 23.–24.11.2024. Koeajettava rataosuus ulottuu Santalahdesta Näsisaaren kautta Hiedanrantaan. Raitiotieallianssi testaa rataa ja sen järjestelmiä päiväaikaan viikonlopun ajan. Sen jälkeen alkavat Tampereen Ratikan liikennöintiallianssin koeajot, joissa kuljettajat pääsevät harjoittelemaan ajamista uudella osuudella. Koeajorupeama päättyy liikennöinnin alkamiseen tiistaina 7. tammikuuta."

https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikan-viimeinen-koeajojakso-santalahti-lentavanniemi-osuudella-alkaa-lauantaina/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #385 : Eilen kello 08:53:25 »


Viikin–Malmin pikaraitiotie päätöksentekoon: Uusi raitiolinja vauhdittaisi Koillis-​Helsingin kehittämistä

"Viikin–Malmin pikaraitiotien yleissuunnitelma on valmistunut. Suunnitelmaa käsitellään Helsingin kaupunkiympäristölautakunnassa tiistaina. Ensimmäisessä vaiheessa raitiotie rakennettaisiin Kumpulasta Viikin ja Malminkentän kautta Malmin sairaalalle. Toisessa vaiheessa myös Jakomäki saisi pikaraitiotieyhteyden. Rakentaminen voi tämän hetken arvioiden mukaan käynnistyä vuonna 2028."

https://www.hel.fi/fi/uutiset/viikin-malmin-pikaraitiotie-paatoksentekoon-uusi-raitiolinja-vauhdittaisi-koillis-helsingin
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1394


« Vastaus #386 : Tänään kello 16:39:21 »


Tampereen Ratikan koeajot Santalahden ja Lentävänniemen välillä Näsisaaressa onnistuivat suunnitellusti

"Tampereen Ratikan viimeiset raitiotiejärjestelmää testaavat koeajot Santalahden ja Lentävänniemen välillä valmistuivat suunnitelmien mukaan sunnuntaina 24.11. Raitiotieallianssin tekemät radan ja sen järjestelmien testit onnistuivat odotetusti, ja koeajojen myötä koko uusi rataosuus on valmis liikennöitäväksi. Tampereen Ratikan kuljettajat pääsevät harjoittelemaan ajamista uudella osuudella loppuvuoden aikana. Koeajorupeama päättyy liikennöinnin alkamiseen tiistaina 7. tammikuuta."

https://raitiotieallianssi.fi/tiedotteet/tampereen-ratikan-koeajot-santalahden-ja-lentavanniemen-valilla-nasisaaressa-onnistuivat-suunnitellusti/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina