[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« : Joulukuu 17, 2009, 19:20:29 » |
|
17.12. klo 19.00 Joensuusta klo 15.14 Helsinkiin lähtenyt InterCity 10 myöhässä
Joensuusta klo 15.14 Helsinkiin lähtenyt InterCity (IC 10) on aikataulustaan myöhässä noin 1,5 tuntia veturivian vuoksi. 17.12. klo 18.56 Oulusta klo 12.50 Helsinkiin lähtenyt InterCity 54 myöhässä Oulusta klo 12.50 Helsinkiin lähtenyt InterCity (IC 54) on aikataulustaan myöhässä noin 60 minuuttia veturivian vuoksi. Matkustajat kuljetetaan Tampereelta Turkuun bussilla.
17.12. klo 18.44 Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity 49 myöhässä
Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity (IC 49) on aikataulustaan myöhässä noin 2 tuntia veturivian vuoksi.
17.12. klo 18.41 Seinäjoelta klo 17.38 Helsinkiin lähtenyt InterCity2-juna 182 myöhässä
Seinäjoelta klo 17.38 Helsinkiin lähtenyt InterCity2-juna (IC2 182) on aikataulustaan myöhässä noin 50 minuuttia veturin vaihdosta johtuen. Mikäs nyt on?
En muista päivää, jolloin olisi näin monta veturivikaa ilmennyt?
Onko tämä nyt sitten jokin "ennätys"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2009, 19:35:52 » |
|
On varmasti hajonnut useampiakin vetureita saman päivän aikana, vaan monestako on tiedoitettu julkisesti. 8)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2009, 19:37:01 » |
|
Tämä taisi olla ensimmäinen kerta tiedotuksen osalta! 8)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2009, 19:45:05 » |
|
Olisiko kireillä pakkasilla osaa asiaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #5 : Joulukuu 17, 2009, 20:17:40 » |
|
IC10:n arvioitu aikataulu tällä hetkellä:
Lappeenranta 17:32 17:45 17:34 17:50 Matkustajien odotus Kouvola 18:17 (arvio) 20:17 Veturivika 18:20 (arvio) 20:20 Lahti 18:52 21:12 18:54 21:14 Tikkurila 19:32 21:52
Tämän mukaan Ic78 ohittaisi Ic10:n Kouvola-Lahti -välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #6 : Joulukuu 17, 2009, 20:29:11 » |
|
Rupesinkin miettimään, että missä välissä se veturi kerkesi hajota kun 10 ohitti bussin jossa istuin joutsenon kohdilla ja oli kohtuu ajoissa. Kun S7 tuli 10min myöhässä vastaan lauritsalassa niin rupesin katsomaan jukusta, mutta siellä ei ollut mitään erikoista, 7 kai odotti 10:iä, vaikka välillä on kohtaus järjestetty esim. muukossa. Veturi lienee hajonnut Lappeesta lähdön jälkeen, onkohan matkustavaisille tullut kylmä...ellei kyseessä ollut sitten perinteinen jarrujen jäätyminen... ...josta pääsemmekin kysymykseen joka on hieman mietityttänyt minua, miten ilmajärjestelmän vedenpoisto on hoidettu vetureissa, jäähdyttimellä (kondensaatiokuivain) vai ihan kosteudenpoistopatruunoilla? EDIT: 9 oli näemmä 28min myöhässä Lappeessa, ei tainnut olla vitonen enään odottomassa asemalla, joten tuli matkustavaisille kävelyreissu...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #7 : Joulukuu 17, 2009, 20:41:24 » |
|
...josta pääsemmekin kysymykseen joka on hieman mietityttänyt minua, miten ilmajärjestelmän vedenpoisto on hoidettu vetureissa, jäähdyttimellä (kondensaatiokuivain) vai ihan kosteudenpoistopatruunoilla? Kuivaimet voisi olla adsorptiokuivaimia (toimivat pakkasessakin). Joskus olen semmoisen asentanutkin, mutten sen laitteen toimintatapaa tarkemmin tiedä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #8 : Joulukuu 17, 2009, 21:06:16 » |
|
Ja lisää ongelmia listaan S 53 : Helsinki - Oulu jukussa lukee Kokkola 19:35 19:53 19:40 20:39 Tekninen vika
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #9 : Joulukuu 17, 2009, 21:09:03 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #10 : Joulukuu 17, 2009, 21:23:30 » |
|
Onkohan kellään tietoa, monessako noista em. junista on ollut vetovoimana Sr2-sarjan veturi? Onhan noissa vetureissa ilmankuivaimia, mutta pitäisiköhän niitäkin välillä huoltaa ja onkohan vika ollut jarrujärjestelmissä, vaiko jo "ilmantuottajassa"? Pitkähkö (?) kylmäkausi alkaa aiheuttamaan vähitellen ongelmia - ei ole raiteilla kesäkeli.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #11 : Joulukuu 17, 2009, 21:28:24 » |
|
Arvatkaapa mistä nyt kirjoitan? IC2 182:n vaidetussa veturissa ilmeni veturivika Tampereella!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #12 : Joulukuu 17, 2009, 21:39:42 » |
|
Arvatkaapa mistä nyt kirjoitan? IC2 182:n vaidetussa veturissa ilmeni veturivika Tampereella!
Jukussa kulkutieto tämän junan osalta näyttää mielenkiintoiselta, Seinäjoella ennen lähtöa vaihdettu veturi jouduttiin vaihtamaan Tampereella uuteen veturivian takia. Pääseköhän juna Helsinkiin nyt Tampeerella vaihdetun veturin kanssa? Nyt ei mene hyvin!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 184
|
« Vastaus #13 : Joulukuu 17, 2009, 21:44:34 » |
|
Jokohan IC 10 sais täyteen kerää koko sarja - listan. Eilen näytti jo lupaavalta. Vielä kun saisi sen Myöhästyminen venäjällä tuone listaansa. Eilen oli jo mm. Vankivaunun käsittelyä syynä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #14 : Joulukuu 17, 2009, 21:52:43 » |
|
Jukussa kulkutieto tämän junan osalta näyttää mielenkiintoiselta, Seinäjoella ennen lähtöa vaihdettu veturi jouduttiin vaihtamaan Tampereella uuteen veturivian takia. Pääseköhän juna Helsinkiin nyt Tampeerella vaihdetun veturin kanssa? Nyt ei mene hyvin!
No eiköhän siinä toteudu ei kahta ilman kolmatta, luulisi riihimäellä viimeistään korkkaavan Jotenkin luulen että sen junan henkilökunnalla työvuoron jälkeen saattaa tehdä mieli ihan selkeästi lähteä ryyppäämään
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #15 : Joulukuu 17, 2009, 21:54:57 » |
|
Onko IC 10:n huomautuksissa ollut myös este radalla, henkilövahinko, ilkivalta, muu häiriö, vaunujen liittäminen, tasoristeysonnettemuus, sääolosuhteet? No! Ei viilata pilkkua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #16 : Joulukuu 17, 2009, 22:02:34 » |
|
Jukussa kulkutieto tämän junan osalta näyttää mielenkiintoiselta, Seinäjoella ennen lähtöa vaihdettu veturi jouduttiin vaihtamaan Tampereella uuteen veturivian takia. Pääseköhän juna Helsinkiin nyt Tampeerella vaihdetun veturin kanssa? Nyt ei mene hyvin!
No eiköhän siinä toteudu ei kahta ilman kolmatta, luulisi riihimäellä viimeistään korkkaavan Jotenkin luulen että sen junan henkilökunnalla työvuoron jälkeen saattaa tehdä mieli ihan selkeästi lähteä ryyppäämään Kyllä IC 10:n henkilökunta 2,5:n tunnin myöhästymisen jälkeen saa olla melko onnellisia, jos Helsinkiin asti päästään!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pekka Kerttula
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 9
|
« Vastaus #17 : Joulukuu 17, 2009, 22:16:57 » |
|
Tikkurilasta lähti klo 21:30 etelään menevä IC, jonka keulalla joko 1 tai 2 Sr1 + Sr2. Satuin näkemään pohjoiseen menevästä R-junasta käsin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #18 : Joulukuu 17, 2009, 22:28:48 » |
|
Tikkurilasta lähti klo 21:30 etelään menevä IC, jonka keulalla joko 1 tai 2 Sr1 + Sr2. Satuin näkemään pohjoiseen menevästä R-junasta käsin.
Näkemäsi juna oli varmaan IC54. Ainakin Jukun mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #19 : Joulukuu 18, 2009, 12:28:03 » |
|
...josta pääsemmekin kysymykseen joka on hieman mietityttänyt minua, miten ilmajärjestelmän vedenpoisto on hoidettu vetureissa, jäähdyttimellä (kondensaatiokuivain) vai ihan kosteudenpoistopatruunoilla?
Junissa käytetään kaksitornisia adsorbtiokuivaimia, joissa aina toinen torni on käytössä ja toista elvytetään. Tenutuslaitteetkin on varalla jos kuivaimeen tulee vikaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #20 : Joulukuu 18, 2009, 15:05:59 » |
|
Tänään IC2 176:ssa veturivika Toijalassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« Vastaus #21 : Joulukuu 18, 2009, 15:07:58 » |
|
Myös Oulu-Helsinki? rekkajuna oli eilen puolen päivän tienoilla deeverin hinauksessa Tampereen asemalla. Veturina Sr2. Lie mihin hyytynyt, kun Seinämäeltä ko. juna lähti vielä sähkövedolla 9 aikoihin aamulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #22 : Joulukuu 18, 2009, 15:17:58 » |
|
Alkaa tuntua nyt siltä että meilkein kaikki hyytyneet veturit ovat olleet Sr2:ia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 280
|
« Vastaus #23 : Joulukuu 18, 2009, 15:54:20 » |
|
Alkaa tuntua nyt siltä että meilkein kaikki hyytyneet veturit ovat olleet Sr2:ia.
Takuu meni umpeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #24 : Joulukuu 18, 2009, 17:01:15 » |
|
Sr2-vetureita on hyydyttänyt ADD:n vikaantuminen. Joku järjestelmän suodatin on tukkeutunut pakkaskelillä, jonka ADD on tulkinnut vialliseksi virrottimen hiileksi ja pudottaa virrottimen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|