Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Toukokuu 01, 2022, 19:27:30 »

Tämä on asia jota olen miettinyt monta vuotta, olisiko kenelläkään vastausta kysymykseeni?
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2022, 21:12:00 »

https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 969


« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2022, 07:51:28 »

Mitä sillä miehityksellä tarkoitetaan? Esim laskumäkihenkilökuntaa? Tai raja-asemien henkilökuntaa. Rajalla tosin taitaa olla aika hiljaista nyt.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2022, 12:39:35 »

https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2022, 16:16:07 »

https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.

Onko Jokisuu fyysisesti Joensuussa vai jossain muualla? Oulu Aseman liikennettä ohjaava Osu on käsittääkseni Oulun liikenteenohjausrakennuksessa joka on Oulun henkilöasema alueen eteläpäässä.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2022, 16:18:43 »

https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.

Onko Jokisuu fyysisesti Joensuussa vai jossain muualla? Oulu Aseman liikennettä ohjaava Osu on käsittääkseni Oulun liikenteenohjausrakennuksessa joka on Oulun henkilöasema alueen eteläpäässä.

Jokisuu siirtyi pois Joensuusta muistaakseni 1.1.2021, nykyään sitä ohjataan ymmärtääkseni sieltä mistä milloinkin sopii, useimmiten kai Kouvolasta.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2022, 21:59:52 »

Onko Vainikkalassa Junasuoritus.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2022, 22:18:54 »

Onko Vainikkalassa Junasuoritus.
Ei ole ollut pariin vuoteen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2022, 20:47:24 »

https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!
Juu, näin arvelinkin. Inkeroisissa kun kävin noin kuukausi sitten, siellä oli henkilöstön työpiste. Ja siellä sitten aina vaihtotöiden välissä käytiin kahvilla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina