Lähde on Kansallisarkiston vaunuluettelot — vastaavanlaiset kuin henkilövaunujen osalta "Passivaunut". Pieni "a"-kirjain on tässä yhteydessä esitetty suluissa, koska käsinkirjoitetuissa vaunuluetteloissa "a"-kirjain on myöhemmin lisätty kaikkiin alkujaan G-sarjaan rakennettujen vaunujen G-litteran perään. Ajankohtaa ei ole ilmoitettu. Sen huomaa helposti kirjaustavan perusteella, mistä numerosta alkaen vaunut rakennettiin suoraan Ga-vaunuiksi. Muutos muihin litteroihin on myös kirjattu suhteellisen hyvin.
Lähde on ilmeisesti jokin muu vaunuluettelokirja kuin 'II. M. F. & G. Gg. m.fl. Täckta godsvagnar.', sillä siinä vaunun 5668 edellä on lukuisia samalla lailla 'G a'-merkittyjä vaunuja. Siihen ei myöskään ole merkitty vaunujen muuntamista FG-vaunuiksi, eikä se toisaalta sisällä FG-vaunuja.
Vaunujen mittatietojen perusteella taas voi todeta sen, että kaikki Ga-sarjaan litteroidut vaunut eivät ole sellaisia pystylaudoitettuja Ga-vaunuja, joita olemme tottuneet näkemään.
Juuri näin. Ennen Ga-vaunumallia Ga-littera oli käytössä vuosikausien ajan.
Ga-vaunuja on siis useampia tyyppejä. Tästä myöhemmin lisää.
Odotan kiinnostuneena. Aloitin itse kirjoituksen Ga-mallista jo muutama vuosi sitten. Juttu meni kiharaksi, kun koko ajan löytyi uusia tietoja, jotka jatkuvasti kumosivat aiemmat hahmotelmani. Niinpä jutun rakenne piti uusia useaan kertaan, jottei siitä olisi tullut sekavaa ja ristiriitaista. Juttu on ts. edelleen kesken!