Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 507
|
« : Lokakuu 26, 2023, 10:53:43 » |
|
Pikajuna 269 Helsingistä Kolariin klo 20:20 on myöhässä n. 120 minuuttia eläimen allejäännin vuoksi. Sain tietoa, että raiteilla oli ollut porotokka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2023, 11:16:25 » |
|
Näyttää seisovan Kaulinrannan ja Pellon välillä (Julian mukaan)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2023, 11:57:57 » |
|
269 etenee hitaasti kohti Pelloa (alle 30 km/h), liekö tullut veturivaurio, jos törmäsi tokkaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1158
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2023, 12:37:55 » |
|
Saa taas VR "hyvän syyn" laittaa vähintään yksi Dr16 hylkyyn.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 26, 2023, 14:33:45 » |
|
Muutenkin näyttää sielläpäin vastustavan kun kolarin puunhakija hyytyi taas kerran heti lähdön jälkeen ja Ic416 joutui odottamaan radan vapautumista. Paljon näyttää Dr19 vastustavan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 26, 2023, 16:44:06 » |
|
Nähtävästi ei tullut veturivaurioita, koska kakskuusysin nopeus nousi myöhemmin normaaliksi, Sieppijärven jälkeen jopa yli 100 km/h, lopullinen myöhästymisaika juna saapuessa Kolariin oli kuitenkin lähes neljä ja puoli tuntia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 26, 2023, 16:50:10 » |
|
Muutenkin näyttää sielläpäin vastustavan kun kolarin puunhakija hyytyi taas kerran heti lähdön jälkeen ja Ic416 joutui odottamaan radan vapautumista. Paljon näyttää Dr19 vastustavan.
Stadlereissa on tosiaan ollut aika paljon alkuvaiheen ongelmia, toivottavasti saadaan vaivat eliminoitua, vihreitä on kuitenkin tilattu kaikkiaan 60.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 26, 2023, 17:04:16 » |
|
Muutenkin näyttää sielläpäin vastustavan kun kolarin puunhakija hyytyi taas kerran heti lähdön jälkeen ja Ic416 joutui odottamaan radan vapautumista. Paljon näyttää Dr19 vastustavan.
Oliko kyseinen puunhakija T5137 KEM-KLI?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 362
|
« Vastaus #8 : Lokakuu 26, 2023, 17:29:54 » |
|
Nähtävästi ei tullut veturivaurioita, koska kakskuusysin nopeus nousi myöhemmin normaaliksi, Sieppijärven jälkeen jopa yli 100 km/h, lopullinen myöhästymisaika juna saapuessa Kolariin oli kuitenkin lähes neljä ja puoli tuntia.
Kaverini, joka sattui olemaan ko. junassa, kertoi että keulaveturi rikkoutui. Pellossa juna seissyt vajaan tunnin, olisiko pudotettu risa pois kyydistä taikka vaihdettu koneiden järjestystä. Takaisin päin näyttää 276:n kokoonpanon perusteella tulevan vain yksi veturi
|
|
|
tallennettu
|
Don't panic.
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 26, 2023, 19:50:41 » |
|
Aika hyvin näyttävät nuo junat liikkuvan yhdenkin Valakon voimin, on nähty silloin tällöin ennenkin. Ehkä kaksinajon idea on se, että toinen veturi on mukana toisen vikaantumisen varalta, etteivät matkustajat jää jänkhälle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 26, 2023, 21:11:08 » |
|
Muutenkin näyttää sielläpäin vastustavan kun kolarin puunhakija hyytyi taas kerran heti lähdön jälkeen ja Ic416 joutui odottamaan radan vapautumista. Paljon näyttää Dr19 vastustavan.
Oliko kyseinen puunhakija T5137 KEM-KLI? Kyllä ja Kemistä kiikutettiin risa Dr19 2836 Ouluun
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 26, 2023, 21:15:21 » |
|
Aika hyvin näyttävät nuo junat liikkuvan yhdenkin Valakon voimin, on nähty silloin tällöin ennenkin. Ehkä kaksinajon idea on se, että toinen veturi on mukana toisen vikaantumisen varalta, etteivät matkustajat jää jänkhälle.
Ymmärtääkseni keulakone jätettiin Pelloon ja voi hyvin olla että tulee lavettikuljetuksella Ouluun. Toista Dr16 käytettiin alunperin sillä että paremmin riittää teho 1500V syöttöön ja että jää riittävästi tehoa vetämiseen. Toisaalta hyvä olla varalta kahdella koneella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 640
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 26, 2023, 22:10:18 » |
|
Jos mennään vuoteen 2004 ja sitä varhaisempaan aikaan, jolloin kaikki pikajunat vedettiin Oulun pohjoispuolella dieselvetureilla niin kyllä tavanomainen vetovoima oli yksi Dr16 myös raskaissa 15-20-vaunuisissa yöpikajunissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|