Vaunut taitavat löytyä Suomen rautatiehallituksen kertomuksesta vuodelta 1911:
"Vanhemmille radoille on tämän tilivuoden aikana hankittu seuraavat allamainittujen konepajain valmistamat veturit ja vaunut:
...
Turun Vaunutehtaassa valmistetut 8 öljynkuljetusvaunua;
Porin Konepajassa valmistetut 4 sekä
Kone- ja Siltarakennus-Osakeyhtiön valmistamat 8 samanlaista vaunua.
Nämä 20 öljyvaunua, N:rot 39001-39020, ovat kaksiakselisia sekä vipujarrulla varustettuja ja maksavat yhteensä 91 000:- "
Käsikirja liikenneosaston asema- ja junapalvelijoille II vuodelta 1916 kertoo näiden 20 vaunun litteran: S.
S-litteralla vorgista löytyy yksi kuva:
http://vaunut.org/kuva/67674 ja sen kommenteista täydennystä Simon kommenttiin:
"Suomen Valtionrautatiet 1862-1912", sen II osaa sivulta 435: "Säiliövaunut (Sarja S). Vuonna 1910 rakennettiin 20 kpl. 2-akselista säiliövaunua nesteiden kulettamista varten rautatien impregneerauslaitoksen tarpeeksi. Jokaisessa vaunussa on 6 m/m levystä niitattu, 6220 m/m pitkä ja 1650 m/m läpimittainen säiliö. Se nojaa kuuden puisen poikkipalkin välityksellä aluskehykseen, johon se on vinositeillä kiinnitetty".
Samasta vaunusta on vorgissa kolme kuvaa:
http://vaunut.org/kuvat/?tt=22&i1=XGo&i2=0199154 Joulukuussa 1917 näiden valtionrautateiden öljynkuljetusvaunujen numerot muutettiin siten, että ensimmäinen numero muutettiin kolmosesta kakkoseksi. Siis 29001-29020. (Konetirehtööri 8.12.1917, n:o 128)
Vaunuille on tainnut nyt löytyä littera S, valmistajat, hankinta(käyttöönotto?)vuosi 1911 sekä numerot 39001-39020 ja vuoden 1917 lopusta 29001-29020. Kun vielä löytyisi se littereerausskitsikin, niin kaikki olisi valmista mallinrakentajan rakentaa autenttinen tavaravaununvihreä säiliövaunu.