|
Jussi Laukkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 96
|
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2024, 10:26:00 » |
|
Vaikea nähdä, miten nyt esitelty uudistettu väritys olisi edellistä parempi. Ennemminkin päinvastoin, mutta makuasioitahan nämä. Outoa kuitenkin, että edellinen väritys on nähty välttämättömäksi korvata uudella. Onko tässä taas kysymys uudistamisesta siksi, että on pakko saada jotain uudistusta aikaiseksi.
Jutusta poimittua: "– Ilmeessä on hyödynnetty vain yhtä vihreää väriä, mutta vaakaraitojen leveyden muutos muodostaa eri vihreän sävyjä varsinkin kaukaa katsottuna. Samalla se synnyttää vahvan liikkeen tunnun, Pentagon Designin designjohtaja Sauli Suomela sanoo." Kuka muistaa, mikä suomalainen yritys hyödynsi samantyyppistä raitojen leveyden muutosta omassa brändi-ilmeessään joitain vuosia sitten?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 220
|
« Vastaus #2 : Elokuu 22, 2024, 12:41:30 » |
|
Ehkä rahaa voisi käyttää johonkin tärkeämpään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1026
|
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2024, 13:31:30 » |
|
Ehkä rahaa voisi käyttää johonkin tärkeämpään?
Tai maalata uudella värityksellä vain uudet junat. Vanhat voisi jättää nykyisilleen. Eihän sinisiä vaunujakaan ruvettu maalaamaan uudestaan, muutama poikkeus lukuunottamatta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Leevi Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #4 : Elokuu 22, 2024, 13:49:19 » |
|
Ehkä rahaa voisi käyttää johonkin tärkeämpään?
Tai maalata uudella värityksellä vain uudet junat. Vanhat voisi jättää nykyisilleen. Eihän sinisiä vaunujakaan ruvettu maalaamaan uudestaan, muutama poikkeus lukuunottamatta. Olen samaa mieltä kanssasi, Rainer.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 498
|
« Vastaus #5 : Elokuu 22, 2024, 18:26:15 » |
|
Vihreä juna markkaneljäkymmentälasissa, vihreässä maisemassa ja puolinukuksissa oleva autoilija keskellä tasoristeystä.
Onko huomiovärin lisääminen junien nokalle nykyisin ankarastikin kielletty jossakin "rirektiivissä"...?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 220
|
« Vastaus #6 : Elokuu 22, 2024, 18:31:07 » |
|
Väritys tuskin auttaa markkinoinnissa mitään, etenkin kun ei ole juuri mitään kilpailuakaan. Uudessa kalustossa tosiaan voisi kokeilla uusia värejä ja kuvioita, mutta vanhan kaluston värin muuttamisessa ei paljon mieltä ole jos ei muuten ole tarvetta uuteen väriin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 350
|
« Vastaus #7 : Elokuu 22, 2024, 18:38:28 » |
|
Kyllähän Tukholma-Göteborg välillä on kilpailua 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1778
|
« Vastaus #8 : Elokuu 22, 2024, 20:06:00 » |
|
Tuleeko tämä ilme käyttöön myös Ruottissa?
Niin tai näin, on siinä taas kampaviinireitä syöty ja konsultit saaneet kivitalonsa rakennettua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 350
|
« Vastaus #9 : Elokuu 22, 2024, 20:53:01 » |
|
Kai ostoliikenteen junissa Ruotsissa säilyy tilaajan värit. Mutta ne kuusi MTRX-kaupassa tullutta junaa maalataan..
Taitaako VR:llä olla jotain omia bussejakin Arriva-kaupan jäljiltä Ruotsissa ja oliko ostettu uusia, että voisiko niihin tulla, en tiä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1026
|
« Vastaus #10 : Elokuu 25, 2024, 20:17:07 » |
|
Kai ostoliikenteen junissa Ruotsissa säilyy tilaajan värit. Mutta ne kuusi MTRX-kaupassa tullutta junaa maalataan..
Taitaako VR:llä olla jotain omia bussejakin Arriva-kaupan jäljiltä Ruotsissa ja oliko ostettu uusia, että voisiko niihin tulla, en tiä.
En voi olla linkkaamatta tätä asiaa koskevaa ketjua kuvan kanssa Postvagnen.com ssa https://www.postvagnen.com/node/23733
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 7073
|
« Vastaus #11 : Elokuu 26, 2024, 00:46:48 » |
|
Rainer,kiva kun laitoit tuon linkin,juna näyttää siinä ihan edustavalta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 295
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 28, 2025, 20:00:30 » |
|
Siinä on designeri vetäissyt isot rahat liiveihinsä, varsin primitiivisellä konseptilla. Isosti vihreetä ja vähän valkoista, ja kosolti "dynaamista" vauhtiraitaa. Koko junan pituudelta. Niin mielikuvituksetonta, kuin vain ikinä saattaa. Ja valtion virkamiehet maksavat lopputulosta mitenkään kyseenalaistamatta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 88
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 01, 2025, 06:26:12 » |
|
Siinä on designeri vetäissyt isot rahat liiveihinsä, varsin primitiivisellä konseptilla. Isosti vihreetä ja vähän valkoista, ja kosolti "dynaamista" vauhtiraitaa. Koko junan pituudelta. Niin mielikuvituksetonta, kuin vain ikinä saattaa. Ja valtion virkamiehet maksavat lopputulosta mitenkään kyseenalaistamatta...
VR:n palveluksessa ei ole - eikä lain mukaan voikaan olla - yhtään virkamiestä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 788
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 01, 2025, 09:20:57 » |
|
Se onkin selitys näihin kovilla palkkioilla teetettyihin väritysmuutoksiin sekäextraPLUS- ja vastaaviin hömpötyksiin. Osakeyhtiössä voi nousukasjupeista koostuva ylin johto välittömine alaisjohtajineen surutta polttaa rahaa typeriin konsultointeihin. Jos jupit olisivat vastuualueitaan koskien juridisesti virkamiehiä (mihin näillä nykyisillä tuskin olisi ansioita/pätevyyttä), olisi heillä E.Aallon kohtalo äkkiä edessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 295
|
« Vastaus #15 : Maaliskuu 11, 2025, 19:54:25 » |
|
VR:n korkealentoinen imagoporukka voisi lähteä nöyrästi reput selässään Euroopan kiertomatkalle todelliseen oppiin, kuinka oikeasti väritetään myyvää rautatiekalustoa. Jurripäissä suomi-sävelletty ankean mono-vihreä tai niin nolon olon jo hieman helpottaessa hätäisesti lantrattu vihreä-valkoinen aneemisuus ei ole oikeasti myyvää. Se on aloitekyvyttömien tumputtajien mielenköyhä depression visuaalinen ilmentymä, josta Suomalainen rautatiematkustaja joutuu kärsimään vuosikausia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|