|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2024, 23:13:50 » |
|
Niinpä niin. Tunnin Junaa - Länsirataa koohotetaan ja rahoitetaan yhtenä kärkihankkeena, mutta jo olemassa olevan rataverkon päivitykset/saneeraukset tulisi aloittaa välittömästi. Vaurioita ja nopeusrajoituksia riittää... Onko kukaan laskenut, kuinka paljon euroissa, on rataverkolla korjausvelkaa tähän asti?
Nyt pysähdyksissä ja myöhässä: IC934, PYO933, S53, S58, S183, PYO256, PYO269, IC187, HL9733R, T3493, T3653.
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2024, 23:39:56 kirjoittanut Juha Toivonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 338
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2024, 23:57:01 » |
|
Taisi kaikki IC:t olla Sr2:lla tuossa.. FER:in 7154 pääsi dieselkäyttöisenä läpi.
183 taisi jäädä vielä muista syistä keskelle rataa vaikka sähköt tuli.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2024, 00:12:37 » |
|
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 243
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 28, 2024, 00:27:01 » |
|
Mihinkä junaan PYO933 Tampereelle tuomat makuu- ja autovaunut liitetään? 265, vaiko 273?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 87
|
« Vastaus #5 : Syyskuu 28, 2024, 03:36:40 » |
|
Onko kukaan laskenut, kuinka paljon euroissa, on rataverkolla korjausvelkaa tähän asti?
Kyllä on. Tämän vuoden luku rataverkon laskennallisesta korjausvelasta on 1,6 mrd euroa. Laskelmiin voi tutustua täällä: https://www.doria.fi/handle/10024/189876Mihinkä junaan PYO933 Tampereelle tuomat makuu- ja autovaunut liitetään? 265, vaiko 273?
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1766
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 28, 2024, 14:52:37 » |
|
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?
Oisko ajatuksen pysäyttää Toijalaa lähestyvä liikenne järkeviin paikkoihin, kuten ratapihoille. Tilanteen purkaminen on luultavasti helpompaa jos junia voi ajattaa molempiin suuntiin, vaikkakin odotusaika Urjalassa siitä hieman pitenisikin. Urjalasta voi tarvittaessa siirtää matkustajat kumipyörille. Itsekin jäin aikoinaan sinne nalkkiin, kun Toijalassa tavarajuna suistui ja katkoi radan. Atomi-linesin bussit tulivat Urjalasta meitä hakemaan kun konnarit oli saanut jakoavaimellaan nylpättyä aitaelementin pois.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1241
|
« Vastaus #7 : Syyskuu 28, 2024, 14:57:53 » |
|
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.
Juurikin toisinpäin, eli 273 ottaa Tampereelta 933:n mukana tulleet makuu- ja autovaunut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 87
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 28, 2024, 16:32:41 » |
|
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.
Juurikin toisinpäin, eli 273 ottaa Tampereelta 933:n mukana tulleet makuu- ja autovaunut. Kiitos korjauksesta. Näin se on. Nähtävästi onnistuin sekoittamaan viestissäni juuri ne kaksi tärkeää numeroa, mikä on kyllä todella amatöörimäistä. Ei pitäisi selvästikään vastata vajailla yöunilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 460
|
« Vastaus #9 : Syyskuu 29, 2024, 09:36:56 » |
|
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?
Oisko ajatuksen pysäyttää Toijalaa lähestyvä liikenne järkeviin paikkoihin, kuten ratapihoille. Tilanteen purkaminen on luultavasti helpompaa jos junia voi ajattaa molempiin suuntiin, vaikkakin odotusaika Urjalassa siitä hieman pitenisikin. Urjalasta voi tarvittaessa siirtää matkustajat kumipyörille. Itsekin jäin aikoinaan sinne nalkkiin, kun Toijalassa tavarajuna suistui ja katkoi radan. Atomi-linesin bussit tulivat Urjalasta meitä hakemaan kun konnarit oli saanut jakoavaimellaan nylpättyä aitaelementin pois. Asemien ratapihoilla onnistuisi ruokahuollotkin paremmin, kun linjaseisokin aikana ravintolavaunussa ei ole mitään muuta riittävästi kuin "paksujen poikien sokeria" - eiku Hermesetasta... WC- asiat samoin ja jaloittelut samoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|