Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nurminen Logistics ostaa nyt Essinge Rail AB:n  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« : Marraskuu 11, 2024, 17:27:08 »

"Yrityskaupalla Nurminen Logistics kertoo kasvavansa merkittäväksi rautatieoperaattoriksi Pohjoismaiden ja Manner-Euroopan välisessä tavaraliikenteessä.

Yritysosto on osa yhtiön kansainvälistymis- ja kasvustrategiaa ja laajentaa sen rautatieverkostoa ja palvelutarjoamaa Euroopassa. Marraskuun alussa Nurminen osti varastologistiikkayhtiö ILP-Group Logisticsin Suomessa. Viime vuonna yhtiö osti virolaisen Operail Finlandin.

Yhtiön 11.11. julkaiseman tiedotteen mukaan kauppa parantaa Nurmisen kilpailuasemaa Ruotsin ja Suomen markkinoilla, ja sen rautatiekuljetuspalvelut kasvavat Pohjois-Euroopan kattavimmiksi."

https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/nurminen-logistics-ostaa-nyt-essinge-rail-abn

https://www.jarnvagsnyheter.se/20241111/16817/nurminen-logistics-starker-sin-position-genom-uppkop-i-sverige
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2024, 06:42:51 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 209


« Vastaus #1 : Marraskuu 11, 2024, 17:39:40 »

Käyköhän pian niin että VR toteaa hankkineensa liikaa vetokalustoa tarpeisiinsa nähden?
En näistä paljon perillä ole, mutta sellainen mielikuva on tullut, että Fenniarail ja North Rail ovat
vauhdilla tulossa merkittäviksi toimijoiksi alalla.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2024, 17:43:51 »


Nurmisen oma tiedote


https://nurminenlogistics.com/fi/uutishuone/suomalainen-nurminen-logistics-oyj-ostaa-ruotsalaisen-rautatielogistiikkayhtio-essinge-rail-abn-ja-kasvaa-merkittavaksi-pohjoismaiseksi-rautatieoperaattoriksi/
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 209


« Vastaus #3 : Marraskuu 11, 2024, 18:11:44 »

Vanha viisaus sanoo että ei niin pientä pilaa että ei totta toinen puoli.
Kovat on puheet mutta perästä kuuluu sanoi torvensoittajakin.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2024, 00:32:01 »

Käyköhän pian niin että VR toteaa hankkineensa liikaa vetokalustoa tarpeisiinsa nähden?
En näistä paljon perillä ole, mutta sellainen mielikuva on tullut, että Fenniarail ja North Rail ovat
vauhdilla tulossa merkittäviksi toimijoiksi alalla.

Valitettavasti noilla kahdella ei kuitenkaan ole kovinkaan isoa kalustomäärää VR:n verrattuna. Ja täkäläiselle raideleveydelle kalustonhankinta vähän hankalempaa.

Toisaalta, jos VR:lle tulee liikaa kalustoa niin sehän voisi kenties vaihtaa Vectroneihin 1435mm akselit ja jostain vaunuja liikenteeseen(voisihan se vaihtaa yksikerroksisiin myymistä odottaviin vaunuihin 1435 akselit) ja ajelemaan vaikka Tukholmasta Malmöhön nykyisen Göteborgin lisäksi..

Mitä nyt Nurmisen kauppaan tuli niin puhutaan rautatielogistiikkayhtiöstä, mutta onko tuo Essinge Rail edes varsinaisesti rautatieoperaattori, jolla vetureita? Kuulostaa Nurminen Logisticsilta ennen nykyisen North Railin ostamista. Väte Railhan taitaa olla se, joka ajaa Nurmiselle noita Haaparanta-Göteborg junia.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2024, 01:18:02 kirjoittanut Arto Papunen » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #5 : Marraskuu 12, 2024, 01:14:00 »

Essinge Raililla on turvallisuustodistus vaihtotyöhön Ruotsissa. Ilmeisesti "linjalla" ajaa sitten joku muu, joka voisi ehkä olla Hector Rail? Syvemmällä Keski-Euroopassa sitten muut operaattorit. Niinpä omaa kalustoa sillä ei ole paljoakaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #6 : Marraskuu 12, 2024, 06:42:07 »


Valitettavasti noilla kahdella ei kuitenkaan ole kovinkaan isoa kalustomäärää VR:n verrattuna. Ja täkäläiselle raideleveydelle kalustonhankinta vähän hankalempaa.

Toisaalta, jos VR:lle tulee liikaa kalustoa niin sehän voisi kenties vaihtaa Vectroneihin 1435mm akselit ja jostain vaunuja liikenteeseen(voisihan se vaihtaa yksikerroksisiin myymistä odottaviin vaunuihin 1435 akselit) ja ajelemaan vaikka Tukholmasta Malmöhön nykyisen Göteborgin lisäksi..

Mitä nyt Nurmisen kauppaan tuli niin puhutaan rautatielogistiikkayhtiöstä, mutta onko tuo Essinge Rail edes varsinaisesti rautatieoperaattori, jolla vetureita? Kuulostaa Nurminen Logisticsilta ennen nykyisen North Railin ostamista. Väte Railhan taitaa olla se, joka ajaa Nurmiselle noita Haaparanta-Göteborg junia.


Ei logistiikka operattorilla tarvitse olla omaa rautatiekalustoa se voi ostaa palveluita

https://essingerail.se/tjanster/tagtransport/

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2024, 07:00:49 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #7 : Marraskuu 12, 2024, 06:44:53 »

Vanha viisaus sanoo että ei niin pientä pilaa että ei totta toinen puoli.
Kovat on puheet mutta perästä kuuluu sanoi torvensoittajakin.

Mielenkiitoinen muutos Nurmisen Kiina logistiikkaan on se että kuljetaan euroopan kautta keskiaasiaan ja sieltä Kiinaan. Kuin kiertäen idän roska valtio.  


* nurminen-log-map-europe-asia-web-221110-1440x698.png (237.11 kilotavua, 1440x698 - tarkasteltu 96 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2024, 16:55:45 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #8 : Marraskuu 12, 2024, 17:04:54 »


Valitettavasti noilla kahdella ei kuitenkaan ole kovinkaan isoa kalustomäärää VR:n verrattuna. Ja täkäläiselle raideleveydelle kalustonhankinta vähän hankalempaa.

Toisaalta, jos VR:lle tulee liikaa kalustoa niin sehän voisi kenties vaihtaa Vectroneihin 1435mm akselit ja jostain vaunuja liikenteeseen(voisihan se vaihtaa yksikerroksisiin myymistä odottaviin vaunuihin 1435 akselit) ja ajelemaan vaikka Tukholmasta Malmöhön nykyisen Göteborgin lisäksi..

Mitä nyt Nurmisen kauppaan tuli niin puhutaan rautatielogistiikkayhtiöstä, mutta onko tuo Essinge Rail edes varsinaisesti rautatieoperaattori, jolla vetureita? Kuulostaa Nurminen Logisticsilta ennen nykyisen North Railin ostamista. Väte Railhan taitaa olla se, joka ajaa Nurmiselle noita Haaparanta-Göteborg junia.


Ei logistiikka operattorilla tarvitse olla omaa rautatiekalustoa se voi ostaa palveluita

https://essingerail.se/tjanster/tagtransport/




Essenge Railin referenssi "Viiniä Italiasta rautateitse Ruotsiin Tukholman lähelle" https://youtu.be/asAq5xDwR4s
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nurminen Logistics ostaa nyt Essinge Rail AB:n  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina