Käyköhän pian niin että VR toteaa hankkineensa liikaa vetokalustoa tarpeisiinsa nähden?
En näistä paljon perillä ole, mutta sellainen mielikuva on tullut, että Fenniarail ja North Rail ovat
vauhdilla tulossa merkittäviksi toimijoiksi alalla.
Valitettavasti noilla kahdella ei kuitenkaan ole kovinkaan isoa kalustomäärää VR:n verrattuna. Ja täkäläiselle raideleveydelle kalustonhankinta vähän hankalempaa.
Toisaalta, jos VR:lle tulee liikaa kalustoa niin sehän voisi kenties vaihtaa Vectroneihin 1435mm akselit ja jostain vaunuja liikenteeseen(voisihan se vaihtaa yksikerroksisiin myymistä odottaviin vaunuihin 1435 akselit) ja ajelemaan vaikka Tukholmasta Malmöhön nykyisen Göteborgin lisäksi..
Mitä nyt Nurmisen kauppaan tuli niin puhutaan rautatielogistiikkayhtiöstä, mutta onko tuo Essinge Rail edes varsinaisesti rautatieoperaattori, jolla vetureita? Kuulostaa Nurminen Logisticsilta ennen nykyisen North Railin ostamista. Väte Railhan taitaa olla se, joka ajaa Nurmiselle noita Haaparanta-Göteborg junia.