Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« : Marraskuu 21, 2024, 05:21:52 »

YLE kertoo uutisessaan https://yle.fi/a/74-20126095 ,että Helsingistä Vaasaan menevä Pendolino on törmännyt radalle kaatuneisiin puihin Karhervellä Tampereen ja Parkanon välillä.
Julian tietojen mukaan juna hinattiin Sr3 veturilla.Parkanoon josta edelleen kalustosiirtona Seinäjoelle.
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 75


« Vastaus #1 : Marraskuu 21, 2024, 05:35:35 »

Näyttäisi nuo auto-/yöjunat olevan muutaman minuutin myöhässä... Ei käy kateeksi junien matkustajia!   :-(
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #2 : Marraskuu 21, 2024, 07:33:07 »

Näyttäisi nuo auto-/yöjunat olevan muutaman minuutin myöhässä... Ei käy kateeksi junien matkustajia!   :-(
Onhan noi myöhästymiset taas aika komeita:
- PYÖ 265 tällä hetkellä 6 h 43 min
- PYÖ 269 5 h 14 min
- PYÖ 266 5 h
-PYÖ 273 4 h 22 min
- PYÖ 274 1 h 58 min.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #3 : Marraskuu 21, 2024, 07:34:59 »


Jos olisi ollut akku varmistettuja junia niin tuon 20 km sähköttömän kohdan ohittaminen olisi helppoa.

tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #4 : Marraskuu 21, 2024, 07:50:15 »


Jos olisi ollut akku varmistettuja junia niin tuon 20 km sähköttömän kohdan ohittaminen olisi helppoa.


VR:n liikennetiedotteet kertovat karua kieltään.....
Junaliikenne keskeytynyt Parkano-Tampere välillä
21.11.2024 klo 6:22
Korvaamme toistaiseksi junat Parkanon ja Tampereen välillä sähköratavaurion vuoksi. Väyläviraston arvion mukaan rata on korjattu iltapäivällä. Sääolosuhteiden vuoksi pyydämme matkustajia varautumaan myöhästymisiin ja mahdollisiin vuorojen peruutuksiin myös muualla Suomen junaliikenteessä. Katso oman junasi tilanne: https://www.vr.fi/radalla. Pahoittelemme tilannetta.

Ja kun katsoo Julian Graaffista aikataulua, niin sieltä havaitee,
että PYO 274 on seissyt Sisätössä klo 7.02 alkaen. Junan veturina on Sr2. Juna on jatkanut Sisätöstä klo 9.30 ja saapunut Majajärvelle 10.05.
 PYO 266 on päässyt kulkemaan Sisätön ja Majajärven välin klo 4.18 - 7.29.  Junan veturina on Sr2. Jatkanut Majajärveltä klo 8:10
PYO 273 on saapunut Majajärvelle 7.18. Juna jatkanut edelleen Majajärveltä klo 8:22.
 IC-junat 40 ja 42 ovat peruttuja Parkanon ja Tampereen väliltä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2024, 10:08:13 kirjoittanut Teppo Niemi » tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 75


« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2024, 14:43:15 »

Mitähän ne taas jökittää kaikki junat Parkanon radalla?
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 458


« Vastaus #6 : Marraskuu 21, 2024, 18:56:31 »

Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää?

Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille.

Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy!
tallennettu
Rasmus Viirre
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #7 : Marraskuu 21, 2024, 19:55:21 »

Enpä tiedä auttaako vetovoiman vaihtaminen nykymaailmassa yhtään. Yle uutisten mukaan raideliikenteessä tietoliikenteen ongelmia. Kaapeleita, tolppia ja puita mennyt vai naapurin terveisiä näin myrskyn piilosista.. Juliassa näkyy sähköratavaurioita.

Olipahan hyvä matkata Rollesta kotia eilen eikä tänään!
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #8 : Marraskuu 22, 2024, 07:46:22 »

Enpä tiedä auttaako vetovoiman vaihtaminen nykymaailmassa yhtään. Yle uutisten mukaan raideliikenteessä tietoliikenteen ongelmia. Kaapeleita, tolppia ja puita mennyt vai naapurin terveisiä näin myrskyn piilosista.. Juliassa näkyy sähköratavaurioita.

Olipahan hyvä matkata Rollesta kotia eilen eikä tänään!

Tämän vuoksi uusi kulunvalvontajärjestelmä, joka on radiopohjainen auttaa.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #9 : Marraskuu 22, 2024, 10:10:02 »

Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää?

Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille.

Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy!

Ei auta, Haapamäen tähdessä ei voi käyttää 1500 V syöttöä. Pätkäkiskorataa, josta puuttuu lenkitykset paluuvirran kulun varmistamiseen.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #10 : Marraskuu 22, 2024, 10:24:23 »

Aggregaattivaunu koukkuun ja junia deeveriparilla Haapamäen kautta, niin eiköhän ala pelittää?

Tolkutonta seisottaa junia tuntikaupalla jossain ihme Majajärvellä tai tolppien takana. Terve järki maksaa huomattavasti vähemmän kuin helvetinkalliit myöhästymiskorvaukset matkustajille.

Mutkumutkumutkutkumutku PRIORISOINTI, yhyy!

Ei auta, Haapamäen tähdessä ei voi käyttää 1500 V syöttöä. Pätkäkiskorataa, josta puuttuu lenkitykset paluuvirran kulun varmistamiseen.
Ja onko edes agregaattivaunujakaan käytettävissä?
Yöjunien osalta toki kyseeseen olisi tullut myös junien kierrättäminen Tampere - Jämsä - Pieksämäki - IIsalmi - Ylivieska / Kajaani Oulu. Mutta tuollakin reitillä näytti olleen ongelmia....
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #11 : Marraskuu 22, 2024, 15:53:58 »

Tässä toimiva kulunvalvonta toumisi näin: Vaihdemiäs 1 soittaa vaihdemiäs 2:lle ja kuljettaja tai konnari puhuu niiden kanssa ja varmistetaan että baana on käytettävissä.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 458


« Vastaus #12 : Marraskuu 23, 2024, 20:45:54 »

Tässä toimiva kulunvalvonta toumisi näin: Vaihdemiäs 1 soittaa vaihdemiäs 2:lle ja kuljettaja tai konnari puhuu niiden kanssa ja varmistetaan että baana on käytettävissä.

Eikä tarvitse muuta sähköä kuin ehjät patterit käsiopastelyhdyssä...! Eikä ryssän harrastama hybridivaikuttaminen (lue: jymäyttäminen) toimi ruisleipävetoisella vaihdehenkilöllä, jos tällä vaan palvelusmotivaatio on kohdallaan...?
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #13 : Eilen kello 00:24:40 »

Niin, palvelusmotivaatio sanan varsinaisessa merkityksessä kuulunee nykyisin pääasiallisesti #sillon_ennen -luokkaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pendoliino S53 törmännyt puihin Karhejärvellä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina