Ari Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 12
|
« : Helmikuu 06, 2025, 19:19:00 » |
|
Juttu maksumuurin takana, mutta lopultakin jotain tolkkua niiden rataverkoston kavennushaahuilujen sijaan. Ilmeisesti edes joillain riittää uskoa, että ei voi olla mitenkään avaruustiedettä tehdä raideleveyttä muuttavaa tekniikkaa niin, että se toimii Suomen erityisolosuhteissa. Ongelma on varmasti ratkaistavissa kunhan telin/akselin leveyden muutoksen mahdollistavat kriittiset liikkuvat mekanismit ovat suojattuna lumelta ja jäältä.
"Jämsäläinen rautatiekalustoyritys Freight Car Finland Oy aikoo yhdistää Suomen rautatieverkon Euroopan kapeampaan raideleveyteen. Yritys sijoittuu Kaipolan tehdasalueelle. – Tuomme markkinoille telin, jossa on säätyvä raideleveys. Tavoitteenamme on olla pohjoisen Euroopan johtava älykkään rautatiekaluston valmistaja vuonna 2026, toimitusjohtaja Ville Karhilasanoo. Patenttihakemus on vetämässä. Freight Car Finlandin taustalla on kokeneita nimiä. Ville Karhila on työskennellyt pitkään muun muassa rautatieliikenteen kunnossapidossa ja sähköjärjestelmien kehittämisen parissa. Yrityksen liiketoimintajohtajana toimii Antti Karhila ja yhtiön hallitusta johtaa jämsäläinen yrityskonkari Tuomo Hakala. Kaipola on sijaintina raidekalustovalmistajalle hyvä. – Sinne menevät kiskot perille asti, Ville Karhila summaa."
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2025, 20:53:59 kirjoittanut Ari Virtanen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2025, 20:41:31 » |
|
Tämä kuulostaa lupaavalta, toivotan yrittäjille onnea ja paljon kärsivällisyyttä! Onnistuessaan itsestään raideleveyttä säätävä, säältä suojattu teli voisi muodostua merkittäväksi vientituotteeksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 774
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2025, 20:48:02 » |
|
Menestystä! Voisiko osa kiinteistökeinottelijoista ja joka kortteliin pari kapakkaa perustavista ja satojen jäähallien rakentajista jne. sijoittaa vaihteeksi rahojaan kunnioitusta ansaitseviin hankkeisiin, vaikka tällaiseen Kaipolassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 6610
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2025, 20:58:29 » |
|
Tässähän on Ideaa!Hassua viimeksi juuri eilen meillä oli keskustelua pienoismallimestari Kai Wikbergin pajalla Hom mallien kaventamisesta jolloin tuli esille kaventamisen erinäisiä aspekteja ja moninaisia Ho mittakaavan kalustoille!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1538
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 07, 2025, 08:43:56 » |
|
Juttu maksumuurin takana, mutta lopultakin jotain tolkkua niiden rataverkoston kavennushaahuilujen sijaan. Ilmeisesti edes joillain riittää uskoa, että ei voi olla mitenkään avaruustiedettä tehdä raideleveyttä muuttavaa tekniikkaa niin, että se toimii Suomen erityisolosuhteissa. Ongelma on varmasti ratkaistavissa kunhan telin/akselin leveyden muutoksen mahdollistavat kriittiset liikkuvat mekanismit ovat suojattuna lumelta ja jäältä.
"Jämsäläinen rautatiekalustoyritys Freight Car Finland Oy aikoo yhdistää Suomen rautatieverkon Euroopan kapeampaan raideleveyteen. Yritys sijoittuu Kaipolan tehdasalueelle. – Tuomme markkinoille telin, jossa on säätyvä raideleveys. Tavoitteenamme on olla pohjoisen Euroopan johtava älykkään rautatiekaluston valmistaja vuonna 2026, toimitusjohtaja Ville Karhilasanoo. Patenttihakemus on vetämässä. Freight Car Finlandin taustalla on kokeneita nimiä. Ville Karhila on työskennellyt pitkään muun muassa rautatieliikenteen kunnossapidossa ja sähköjärjestelmien kehittämisen parissa. Yrityksen liiketoimintajohtajana toimii Antti Karhila ja yhtiön hallitusta johtaa jämsäläinen yrityskonkari Tuomo Hakala. Kaipola on sijaintina raidekalustovalmistajalle hyvä. – Sinne menevät kiskot perille asti, Ville Karhila summaa."
Hyvä ratkaisu, ei vain poista Suomen kummallista kalusto ongelmaa vaan muuttaa sitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 488
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2025, 11:03:51 » |
|
Juttu maksumuurin takana, mutta lopultakin jotain tolkkua niiden rataverkoston kavennushaahuilujen sijaan. Ilmeisesti edes joillain riittää uskoa, että ei voi olla mitenkään avaruustiedettä tehdä raideleveyttä muuttavaa tekniikkaa niin, että se toimii Suomen erityisolosuhteissa. Ongelma on varmasti ratkaistavissa kunhan telin/akselin leveyden muutoksen mahdollistavat kriittiset liikkuvat mekanismit ovat suojattuna lumelta ja jäältä.
"Jämsäläinen rautatiekalustoyritys Freight Car Finland Oy aikoo yhdistää Suomen rautatieverkon Euroopan kapeampaan raideleveyteen. Yritys sijoittuu Kaipolan tehdasalueelle. – Tuomme markkinoille telin, jossa on säätyvä raideleveys. Tavoitteenamme on olla pohjoisen Euroopan johtava älykkään rautatiekaluston valmistaja vuonna 2026, toimitusjohtaja Ville Karhilasanoo. Patenttihakemus on vetämässä. Freight Car Finlandin taustalla on kokeneita nimiä. Ville Karhila on työskennellyt pitkään muun muassa rautatieliikenteen kunnossapidossa ja sähköjärjestelmien kehittämisen parissa. Yrityksen liiketoimintajohtajana toimii Antti Karhila ja yhtiön hallitusta johtaa jämsäläinen yrityskonkari Tuomo Hakala. Kaipola on sijaintina raidekalustovalmistajalle hyvä. – Sinne menevät kiskot perille asti, Ville Karhila summaa."
Hyvä ratkaisu, ei vain poista Suomen kummallista kalusto ongelmaa vaan muuttaa sitä. Ratkaisu se on muuttaminenkin, mikäli lopputulos on toimivaksi kokeiltu ja vörkkii vaikka minkälaisissa olosuhteissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 291
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 07, 2025, 12:26:17 » |
|
Jos tämä toimii niin tässä on ideaa ihan vientituotteeksi saakka.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1771
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 07, 2025, 15:09:24 » |
|
Juttu maksumuurin takana, mutta lopultakin jotain tolkkua niiden rataverkoston kavennushaahuilujen sijaan. Ilmeisesti edes joillain riittää uskoa, että ei voi olla mitenkään avaruustiedettä tehdä raideleveyttä muuttavaa tekniikkaa niin, että se toimii Suomen erityisolosuhteissa. Ongelma on varmasti ratkaistavissa kunhan telin/akselin leveyden muutoksen mahdollistavat kriittiset liikkuvat mekanismit ovat suojattuna lumelta ja jäältä.
"Jämsäläinen rautatiekalustoyritys Freight Car Finland Oy aikoo yhdistää Suomen rautatieverkon Euroopan kapeampaan raideleveyteen. Yritys sijoittuu Kaipolan tehdasalueelle. – Tuomme markkinoille telin, jossa on säätyvä raideleveys. Tavoitteenamme on olla pohjoisen Euroopan johtava älykkään rautatiekaluston valmistaja vuonna 2026, toimitusjohtaja Ville Karhilasanoo. Patenttihakemus on vetämässä. Freight Car Finlandin taustalla on kokeneita nimiä. Ville Karhila on työskennellyt pitkään muun muassa rautatieliikenteen kunnossapidossa ja sähköjärjestelmien kehittämisen parissa. Yrityksen liiketoimintajohtajana toimii Antti Karhila ja yhtiön hallitusta johtaa jämsäläinen yrityskonkari Tuomo Hakala. Kaipola on sijaintina raidekalustovalmistajalle hyvä. – Sinne menevät kiskot perille asti, Ville Karhila summaa."
Hyvä ratkaisu, ei vain poista Suomen kummallista kalusto ongelmaa vaan muuttaa sitä. Kai tuon muuttuvan raideleveyden mahdollistavan akseliston voi asentaa aivan uuteenkin vaunuun? Vaunujen ulottuma on kuitenkin mitoitettava pienempien mittojen mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 903
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 07, 2025, 20:46:01 » |
|
Mielenkiintoinen ajatus onnea ja menestystä yrittäjälle.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 265
|
« Vastaus #9 : Eilen kello 23:21:35 » |
|
Nonniin!!! "Rukouksiini on vastattu". - Ja ei kun Porilaisten marssi!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 6610
|
« Vastaus #10 : Tänään kello 00:15:03 » |
|
Joskus käy niin että"Dreams come true if you don't believe they do"(When you're Young and in love The Marvelettes 1967)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|