Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Dr12 2234  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Veeti Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« : Helmikuu 11, 2025, 10:37:57 »

Vaikka 2234 on jo romutettu on silti päähän jäänyt yksi asia mietittymään, olisiko veturia voinut kunnostaa... edes ulkoa päin Huh
tallennettu

Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1772


« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2025, 12:17:20 »

Kaikkihan olisi mahdollista jos on sopivia tekijöitä ja tarpeeksi rahaa.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2223


« Vastaus #2 : Eilen kello 12:52:03 »

Vaikka 2234 on jo romutettu on silti päähän jäänyt yksi asia mietittymään, olisiko veturia voinut kunnostaa... edes ulkoa päin Huh
Muistutettakoon myös, että omistajana oli VR, eikä myöskään Rautatiemuseolla ollut kiinnostusta veturin.säilyttämiseen.

Myös ulkoinen kunnostus olisi vaatinut resursseja (esim. tekiöitä ja rahaa). Ja juurikin noiden vuoksi Lohjan Kalkkitehtaan Vrkkala - Ojamo veturi myytiin ulkomaille, jossa löytyy resursseja jopa.veturin kunnostukseen ajokuntoon.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 268


« Vastaus #3 : Eilen kello 18:24:47 »

2234 olisi ollut varsin helppo kunnostettava ulkoisesti, mutta... tuolloin: - rahasta oli puute, joten paloitteluunhan tuo meni.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 490


« Vastaus #4 : Tänään kello 01:16:39 »

2234 olisi ollut varsin helppo kunnostettava ulkoisesti, mutta... tuolloin: - rahasta oli puute, joten paloitteluunhan tuo meni.


Eikös puistossa kävijät, silloin kun 2234:n sisään vielä pääsi, rikkoneet sen laitteita ja vielä urakalla? Puumakuuvaunuistakin lähti VR-viltit pitkäkyntisten matkaan aika äkisti.

Puiston alkuaikojen naiivius oli jotain aivan käsittämätöntä!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Dr12 2234  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina