Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Se ois nykypäivää  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 103


« : Helmikuu 15, 2025, 02:24:53 »

Ilta-sanomien artikkelissa on mielenkiintoinen kuvaus välikohtauksesta lähijunassa. VR:n oma kuljettaja otti asiaan kantaa osuvasti, kuten uutisen lopussa lukee. Seuraavaksi sitaattina artikkelin teksti:

LAHTEEN kulkevassa junassa koettiin uhkaava tilanne, joka päättyi yllättävällä tavalla, kertoo Helsingin Sanomat.Kaksi varttuneempaa ja päihtyneen oloista miestä alkoi häiriköidä uhkaavasti muita junamatkustajia. HS:n tilannetta todistaneen toimittajan mukaan toinen miehistä esimerkiksi ”mylvi kilpaa vaunussa itkevän vauvan kanssa ja jopa haistatteli vauvalle.”

Lopulta toimittaja soitti hätäpuhelimella kuljettajalle, koska junan henkilökuntaa ei ollut näkynyt, ja poliisi poisti häiriköt väliasemalla.

Tilanne kirvoitti junan kuljettajalta kannanoton, jota toimittaja kuvailee HS:n jutussa ”mielenkiintoiseksi” ja joka pani hänet miettimään lähijunien turvallisuutta.

”Tämä on tätä nykypäivää. Henkilökuntaa junassa ei ole muualla kuin keulassa. En tiedä, onko hyvä juttu. Omasta mielestä ei, mutta näillä mennään”, kuljettaja kuulutti.

OIkaisu kello 23.33. Toimittaja soitti kuljettajalle, ei konduktöörille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011036127.html
tallennettu
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #1 : Helmikuu 16, 2025, 14:09:25 »

Torstaina 13.2. IC66 oli myös joutunut pysähtymään hieman pidemmäksi aikaa Lahteen ja kondukttöri oli kuuluttanut "odotamme virkavaltaa paikalle poistamaan junasta ei-toivottuja aineksia".
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 273


« Vastaus #2 : Eilen kello 19:17:07 »

Sairaaksi on Suomi mennyt. Ennen oli sentään junapoliisit pitkänmatkan kaukojunissa. Kohta ei enää kai edes konduktöörejä?
tallennettu
Seppo Kiuru
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #3 : Eilen kello 19:26:38 »

Toissa viikonloppuna kävin Tampereella R-junalla Tikkurilasta käsin. Matka suuntaansa kestää kaksi tuntia ja pysähdyksiä oli kahdeksan. Kummallakaan matkalla ei näkynyt rahastajaa/konduktööriä/vartijaa. Kuulutuksia sen sijaan tuli automaatista. Olin luullut että noin pitkällä matkalla jonkinlaisia lipun tarkastuksia tehtäisiin koska Vantaan ja Tampereen lisäksi ajettiin monella ei-lähiliikennealueella.

Olenko käsittänyt jotenkin väärin järjestelmät R-junissa? Konduktööri voisi antaa sakot(?), lipuntarkastaja voi ajaa ulos seuraavalla asemalla (?) ja vartija nuhdella(?).
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 103


« Vastaus #4 : Eilen kello 23:12:06 »

Konnari voisi periaatteessa antaa "sakot", eri juttu kuinka laillista se olisi, koska väliin tulee kysymys osakeyhtiön viranomaistoiminnasta. Se voi myös häätää junasta. Ja nämä edellyttäen että sellainen on. Ja vartijoita tai lipuntarkastajia ei R-junissa taida olla.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 829


« Vastaus #5 : Eilen kello 23:53:20 »

Konnari voisi periaatteessa antaa "sakot", eri juttu kuinka laillista se olisi, koska väliin tulee kysymys osakeyhtiön viranomaistoiminnasta. Se voi myös häätää junasta. Ja nämä edellyttäen että sellainen on. Ja vartijoita tai lipuntarkastajia ei R-junissa taida olla.
Ei lähijunan "rahastajalla" ole mitään valtuuksia antaa mitään sakkoja. Eikä hän voi rahastaakaan, kun ei junissa kerran rahasteta. Voi vain pyytää poistumaan seuraavalla pysäkillä ja uhata poliisilla, mutta hän ei ole oikeutettu kysymään esim. rettelöitsijän henkilötietoja.
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 103


« Vastaus #6 : Tänään kello 15:04:59 »

Näinhän se oikeasti on. Silti siellä kaikkialla kuulutetaan valvontamaksuista, ajatellaan ehkä ettei peruspulliainen hiffaa vedätystä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Se ois nykypäivää  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina