Antti Laajalahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2
|
« : Eilen kello 17:42:47 » |
|
Resiinassa oli artikkeli Kylälän kehittämästä vetopuhaltimesta tai niinkun vanhat kollegat puhuivat lesteristä. Oli myös piirustuskuvia vetureiden tulipesistä. Ulkomaisissa vetureissa tulipesä näyttää olevan pitempi ja kapeampi kuin kotimaisissa isommissa vetureissa. Otettiinkohan kotimaisessa veturisuunnittelussa huomioon että polttoaineena saattaisi joutua käyttämään myös puuta. Jos arina on vaikka kolme metriä pitkä on puiden syöttö arinalle aika hankalaa. Luukku ei ole tuohon työhön optimaalisella korkeudella mutta polttoainetta täytyy olla myös arinan etuosassa. Onko ulkolaisissa vetureissa arinan kaltevuus eteenpäin suurempi? Youtubessa on monia videoita varsinkin saksalaisista vetureista joissa on kuvattu myös lämmittäjän työtä. hiiliä ei heitetä juurikaan tulipesän etuosaan vaan sirotellaan enemmänkin takaosaan Valuuko noissa vetureissa palokerros arinan etuosaan ettei sinne tarvitse polttoainetta juurikaan lisätä? Monelle lämmittäjälle varmaan huomautus ota etunurkat kiinni on varmaan tuttu. Mahtaako polttoainetta valua myös etunurkkiin?
|