Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Äkäsjoen radan korjaus.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ari O. Rantanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« : Helmikuu 17, 2010, 07:30:13 »

Onkohan tämän "kalkkiradan" uudelleen avaamisesta ollut jo keskustelua täällä? Pikaisesti katsoessani en ainakaan huomannut...

Ylen nettiuutinen Kolarista: http://yle.fi/alueet/lappi/2010/02/akasjoen_rata_palautuu_malmiradaksi_1451223.html

Pohjoisesta kuuluu mukavia uutisia, kun kalkin kuljetukset meinataan aloittaa uudelleen. Myös rautamalmia meinattaisiin radalla kuljettaa.
Olenkin usein harmitellut tuon radan kohtaloa ja tämä uutinen kyllä kuulostaa hyvältä!
tallennettu
Ari O. Rantanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2010, 07:34:59 »

Eäh...nyt osui täältä silmiini jo avattu keskustelu. Sen siitä saa, kun on ollut hetken orgpimennossa Pyörittää silmiään
 Eli tämän mun aloittaman keskustelun saa poistaa!
tallennettu
Joonas Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2010, 15:27:58 »

Ei voi muuta sanoa kuin että hyviä uutisia!
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2010, 17:35:27 »

Niinhän sitä luulisi, mutta siinä toisessa ketjussa oli sellaista henkeä, että väärin toimittu! Jos nyt ylipäätään radan peruskorjausta tai liikenteen moninkertaistumista tarvitaan, niin ei sinne ainakaan mitään sähkövetoa saa tulla.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 17, 2010, 20:57:49 »

Olen nähnyt suunnitelmia tuon rataosan suhteen. Kun kaikki tuota rataa käyttävät kaivokset ovat tuotannossa ei radan kapasiteetti yksiraiteisena riitä vaan siitä on tarkoitus tehdä kaksiraiteinen.Tuo kapasiteetin kohotus on jo aloitettu rakentamalla rataa kaksiraiteiseksi Kokkolasta pohjoiseen päin.Laivaukseen käytettäisiin Kemin, Raahen ja Kokkolan satamia. Tulevaisuuden arvioitu liikenne olisi 30-40 junaparia vuorokaudessa kaivosliikennettä ja muu siihen päälle. Siitä mitä energiaa liikenteessä käytetään ei liene mitään epäselvyyttä. Sähköveturin hyötysuhde,huollon tarve ja hankintahinta ovat ylivoimaiset muihin vaihtoehtoihin verrattuna.Mikä firma tuon liikenteen hoitaa on vielä hämärän peitossa mutta se on varmaa että siitä tullaan käymään tiukka kilpailu. Nyt tavaraliikenteen painopiste on Kaakkoisessa Suomessa, tulevaisuudessa Kokkola-Oulu- Kolari akselille tulee toinen.
tallennettu
Jokke Harju
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2010, 03:21:34 »

Sehän varmasti kannattikin hävittää kalkkikaivoksen siilot ym. alas jos nordkalk avaa kalkkikentän uudestaan nyt 20 vuoden tauon jälkeen  Huh
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #6 : Helmikuu 19, 2010, 12:55:11 »

Taisivat siilot ja rakennukset olla siinä kunnossa että tulee halvemmaksi rakentaa uudet. Oli vain hyvä laittaa ne maan tasalle uusien rakennusten tieltä Hymyilee
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #7 : Helmikuu 20, 2010, 01:13:56 »

Kaadettiinko kummankin kaivoksen rakennukset rauta ja kalkki?
tallennettu
Jokke Harju
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #8 : Toukokuu 10, 2010, 09:04:31 »

Onko tietoja kellään?
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #9 : Toukokuu 10, 2010, 09:29:05 »

Rautuvaarassa kaivostorni ja rikastamon kuoret on pystyssä. Koneistoja ei ole.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Äkäsjoen radan korjaus.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina