ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Ajankohtaiset
|
Uutiset
| Aihe:
Äkäsjoen radan korjaus.
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Ari O. Rantanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
Äkäsjoen radan korjaus.
«
:
Helmikuu 17, 2010, 07:30:13 »
Onkohan tämän "kalkkiradan" uudelleen avaamisesta ollut jo keskustelua täällä? Pikaisesti katsoessani en ainakaan huomannut...
Ylen nettiuutinen Kolarista:
http://yle.fi/alueet/lappi/2010/02/akasjoen_rata_palautuu_malmiradaksi_1451223.html
Pohjoisesta kuuluu mukavia uutisia, kun kalkin kuljetukset meinataan aloittaa uudelleen. Myös rautamalmia meinattaisiin radalla kuljettaa.
Olenkin usein harmitellut tuon radan kohtaloa ja tämä uutinen kyllä kuulostaa hyvältä!
tallennettu
Ari O. Rantanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #1 :
Helmikuu 17, 2010, 07:34:59 »
Eäh...nyt osui täältä silmiini jo avattu keskustelu. Sen siitä saa, kun on ollut hetken orgpimennossa
Eli tämän mun aloittaman keskustelun saa poistaa!
tallennettu
Joonas Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 30
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #2 :
Helmikuu 17, 2010, 15:27:58 »
Ei voi muuta sanoa kuin että hyviä uutisia!
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #3 :
Helmikuu 17, 2010, 17:35:27 »
Niinhän sitä luulisi, mutta siinä toisessa ketjussa oli sellaista henkeä, että väärin toimittu! Jos nyt ylipäätään radan peruskorjausta tai liikenteen moninkertaistumista tarvitaan, niin ei sinne ainakaan mitään sähkövetoa saa tulla.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #4 :
Helmikuu 17, 2010, 20:57:49 »
Olen nähnyt suunnitelmia tuon rataosan suhteen. Kun kaikki tuota rataa käyttävät kaivokset ovat tuotannossa ei radan kapasiteetti yksiraiteisena riitä vaan siitä on tarkoitus tehdä kaksiraiteinen.Tuo kapasiteetin kohotus on jo aloitettu rakentamalla rataa kaksiraiteiseksi Kokkolasta pohjoiseen päin.Laivaukseen käytettäisiin Kemin, Raahen ja Kokkolan satamia. Tulevaisuuden arvioitu liikenne olisi 30-40 junaparia vuorokaudessa kaivosliikennettä ja muu siihen päälle. Siitä mitä energiaa liikenteessä käytetään ei liene mitään epäselvyyttä. Sähköveturin hyötysuhde,huollon tarve ja hankintahinta ovat ylivoimaiset muihin vaihtoehtoihin verrattuna.Mikä firma tuon liikenteen hoitaa on vielä hämärän peitossa mutta se on varmaa että siitä tullaan käymään tiukka kilpailu. Nyt tavaraliikenteen painopiste on Kaakkoisessa Suomessa, tulevaisuudessa Kokkola-Oulu- Kolari akselille tulee toinen.
tallennettu
Jokke Harju
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #5 :
Helmikuu 18, 2010, 03:21:34 »
Sehän varmasti kannattikin hävittää kalkkikaivoksen siilot ym. alas jos nordkalk avaa kalkkikentän uudestaan nyt 20 vuoden tauon jälkeen
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #6 :
Helmikuu 19, 2010, 12:55:11 »
Taisivat siilot ja rakennukset olla siinä kunnossa että tulee halvemmaksi rakentaa uudet. Oli vain hyvä laittaa ne maan tasalle uusien rakennusten tieltä
tallennettu
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #7 :
Helmikuu 20, 2010, 01:13:56 »
Kaadettiinko kummankin kaivoksen rakennukset rauta ja kalkki?
tallennettu
Jokke Harju
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #8 :
Toukokuu 10, 2010, 09:04:31 »
Onko tietoja kellään?
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 152
Vs: Äkäsjoen radan korjaus.
«
Vastaus #9 :
Toukokuu 10, 2010, 09:29:05 »
Rautuvaarassa kaivostorni ja rikastamon kuoret on pystyssä. Koneistoja ei ole.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Ajankohtaiset
|
Uutiset
| Aihe:
Äkäsjoen radan korjaus.
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2024 Resiina
Ladataan...