Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rail Nordica tuo (onneksi) vain osittaisen 1435-raideleveyden Suomeen.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 391


« : Kesäkuu 30, 2025, 17:31:20 »

Vain pohjoiseen ollaan rakentamassa 1435 mm rinnakkaisraidetta, ja muu Suomi jatkaa entisellä raideleveydellä. Saattaapa Suomen eri logistiikkahankkeisiin olla jopa EU-rahaa luvassa. Katsotaan toteutuuko...
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011333354.html
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2025, 22:04:29 kirjoittanut Juha Toivonen » tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 391


« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2025, 22:33:53 »

Suora lainaus IS 30.06.2025

"Jos raideleveys muutettaisiin koko Suomessa, puhuttaisiin Ranteen mukaan helposti jopa kymmenestä miljardista eurosta.

Vaasan ja Uumajan välinen silta sen sijaan maksaisi Ranteen mukaan melkein 30 miljardia euroa ja tunneli Tallinaan kymmeniä miljardeja".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaan tietääkö Lulu, kuinka halvalla saisi uuden sillan Laitaatsalmeen? Eritoten edellisiin hänen mainitsemiinsa verrattuna.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2016


« Vastaus #2 : Heinäkuu 01, 2025, 07:33:17 »

Vain pohjoiseen ollaan rakentamassa 1435 mm rinnakkaisraidetta, ja muu Suomi jatkaa entisellä raideleveydellä. Saattaapa Suomen eri logistiikkahankkeisiin olla jopa EU-rahaa luvassa. Katsotaan toteutuuko...
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011333354.html


Myös Lappi jatkaa kahdella raideleveydellä mutta kun tietää että meillä ei ole rahaa edes yhden rataverkon ylläpitoon niin miten kahden ?
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 391


« Vastaus #3 : Tänään kello 13:19:12 »

Erittäin hyvä kysymys.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2016


« Vastaus #4 : Tänään kello 15:14:13 »

Erittäin hyvä kysymys.

taitaa jäädä jäljelle vain eurooppalainen
tallennettu
Ilmari Tommola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #5 : Tänään kello 18:52:53 »

Tai sitten jää ihan se suomalainen leveäraide. Koko vanhan verkon purku normaaliraiteen tieltä tarkoittaa koko Suomen rautatieinfran uudistamista kalustoa myöten, ja se pistäisi koko maan raideliikenteen tod. näk. pariksi vuosikymmeneksi sekaisin. Vahvasti veikkaan, että viimeistään seuraava hallitus kuoppaa tämän hankkeen.
tallennettu

Junakuvaus kuuluu taiteeseen ja taiteellisuus junakuviin.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rail Nordica tuo (onneksi) vain osittaisen 1435-raideleveyden Suomeen.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina