Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Graafiset aikataulut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« : Huhtikuu 20, 2010, 15:24:41 »

Graafiset aikataulut ovat palanneet jakeluun. Taitavatpa olla ihan oikeasti jopa päiväkohtaisia nykyään!

http://gratu.miso.fi/aikataulut/

Vaikka tuolta voi hakea päivämäärän perusteella, niin ilmeisesti se hakee kuitenkin vain ko. viikonpäivän säännöllisen liikenteen eikä ko. päivän todellista tilannetta.

Rataverkon kuvaus ei näytä olevan ihan ajantasalla, kun esim. Nummelan ja Rajamäen väliltä puuttuu kaikki viivat, koska välillä esitettyjä liikennepaikkoja Otp ja Rö ei enää ole...
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2010, 16:59:59 »

Oho, ihme ja kummastus! Täytyi oikein ladata ja katsoa, hyvältä näyttää, numeroistakin saa enimmäkseen selvää. Toivottavasti jatkossakin homma pelaisi.
tallennettu
Turo Takanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 46


« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2010, 17:35:59 »

Ooh. Hienoa, upeaa, mahtavaa!  Hymyilee
Ei tässä muuta voi sanoa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 20, 2010, 19:56:37 »

On noissa pikavilkaisulla muutamia kiinnostaviakin juttuja. Esimerkiksi Ollin linjavaihteen ja Keravan välillä ei juuri junia kulje, muutama Sköldvik-Olli- ja Olli-Sköldvik-juna kyllä. Samaten näyttää liikenne loppuneen kokonaan Kontiomäen ja Arolan välillä  Pyörittää silmiään

(Ok, uskon ymmärtäväni mistä nuo johtuvat...)
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2010, 22:22:26 »

Palvelu on hieno ja siinä on otettu huomioon käyttäjien näkökulma, eli ratakapasiteetin tarvitsijat näkevät nyt helposti päivämäärän perusteella vapaana olevan kapasiteetin. Reissaaville harrastajille tämä on vähän hankala, kun jokaisen rataosan tiedot pitää hakea (ja myös mahdollisesti tulostaa) seitsemään kertaan.

Tosin mitään tulostamisen arvoista näissä ei näytä olevan, tiedot vaikuttaisivat (ainakin osittain) pohjautuvan viime vuoden liikennetilanteeseen? Ehkä tästä syystä siellä Vartiuksen radallakin näyttää olevan vapaata kapasiteettia 24/7.

Tuo T4318 näyttää olevan vanha T3701:n viiva, mikä sekään ei näyttäisi olleen vakituinen kulkija. Junan lähtöpaikka on kuitenkin ollut Tampere. T4318 löytyy nyt myös Pieksämäen ja Jämsän väliltä, mutta sinne se viiva sitten katkeaakin. Tämä viiva on aiemmin tunnettu numerolla 4052, ja vedetty ihan Tampereelle saakka.

Eli edelleen on hiomista!
tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2343


« Vastaus #5 : Huhtikuu 21, 2010, 00:28:11 »

Ensinnäkin nämähän on voimassa vain vuorokauden ajan!

Tuo ilmeisesti keskiviikkoisin (?) kulussa oleva 4318 (Pmla-Rma, 20:53-5:34) näyttääkin tosiaan aika mielenkiintoiselta tapaukselta... Sehän ylittää vuorokauden rajan Jämsässä ja tämä vuorokauden rajan ylitys on ohjelmateknisesti jonkin verran haastava juttu toteuttaa. Ja testaajallekin hankalasti löydettävä vika, mikäli ei todella tunne asiaa.

Alkuvuorokauden kulkuviiva Pmla - Jäs löytyy keskiviikolta (esim. 28.04.2010). Vuorokausi vaihtuu.

Seuraavan yön kulkuviivasta osuus Jämsästä Tampereelle löytyykin vain tiistailta (?!) (27.04.2010). Loppuviiva Tampereelta Raumalle keskiviikon (28.04.2010) taulussa, kun päivän kuuluisi olla jo torstai.

4036 ja 2064 näyttäisi saapuvan Turkuun sunnuntaina aamuyöllä, vaikka todellisuudessa saapuvat maanantain puolella... Toisaalta esim. vuorokauden ylittävä juna 4005 on piirtynyt aivan oikein tuonne.

Mitenköhän tämä on varsinaisessa tuotantoversiossa... oletan, että liikenteenohjaus käyttää samaa ohjelmaa... tai ainakin yrittää parhaansa ?? ??

Kovin moni muu asia ei ole niin sekavaa yhdessä, kuin rautatieliikenne ja tietokoneet...  Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2010, 00:48:16 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #6 : Huhtikuu 21, 2010, 00:59:48 »

Mitähän tämä torstaina 0.25-3.05 Haapamäeltä-Seinäjoelle 3381 numeroa kantava kuljettaa?
tallennettu
Juha-Pekka Kurvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2010, 07:06:59 »

Vau, nyt voin suunnitella kuvausretkiä jollekin päivälle, joten suurkiitokset tuosta linkistä! Hymyilee leveästi
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2010, 07:45:35 »

Aivan mahtavaa! Kiitos linkistä!  Hymyilee
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #9 : Huhtikuu 21, 2010, 09:32:22 »

4036 ja 2064 näyttäisi saapuvan Turkuun sunnuntaina aamuyöllä, vaikka todellisuudessa saapuvat maanantain puolella... Toisaalta esim. vuorokauden ylittävä juna 4005 on piirtynyt aivan oikein tuonne.

Mitenköhän tämä on varsinaisessa tuotantoversiossa... oletan, että liikenteenohjaus käyttää samaa ohjelmaa... tai ainakin yrittää parhaansa ?? ??

Myös 5006 näyttää kärsivän samanlaisista ongelmista. Juna lähtee ihan oikein Kemistä tiistaina ja perjantaina, mutta se näyttää saapuvan myös Hankoon tiistaina ja perjantaina, vaikka oikeat päivät pitäisi toki olla keskiviikko ja lauantai.

Mipro saa paljon korjattavaa, kun useat tarkat silmäparit käyvät grafiikoita läpi. Hymyilee
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2010, 10:19:17 »

Mitähän tämä torstaina 0.25-3.05 Haapamäeltä-Seinäjoelle 3381 numeroa kantava kuljettaa?

Edellisellä aikataulukaudella se kulki ma–ke Jyväskylästä Seinäjoelle. Tuolloin kyydissä kulki raakapuuta ja erittäin todennäköisesti samanlaista tavaraa kulkee jatkossakin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2010, 23:36:22 »

Ehkä tästä syystä siellä Vartiuksen radallakin näyttää olevan vapaata kapasiteettia 24/7.
Juu, mutta vapaata on vain Kontiomäki-Arola-välillä, Arola-Vartius-raja on kyllä liikennöityä rataa...
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #12 : Huhtikuu 24, 2010, 22:35:57 »

Palvelu on hieno ja siinä on otettu huomioon käyttäjien näkökulma, eli ratakapasiteetin tarvitsijat näkevät nyt helposti päivämäärän perusteella vapaana olevan kapasiteetin. Reissaaville harrastajille tämä on vähän hankala, kun jokaisen rataosan tiedot pitää hakea (ja myös mahdollisesti tulostaa) seitsemään kertaan.

Nyt on päivitetty myös tämä http://www.rhk.fi/@Bin/3675253/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6llinen+liikenne+12042010+alkaen.pdf, joten ei tarvitse käydä jokaista viikonpäivää erikseen läpi.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #13 : Huhtikuu 25, 2010, 18:14:13 »

Useinhan sitä tarvitsee kuitenkin molempia, sekä luetteloa että graafisia. Tuossa jaettelussa omille päivilleen on sekä huonot että hyvät puolensa. On noissa kuitenkin jonkin verran pieniä virheitä tullut itsekin huomattua. Kotkan motit kulkevat edelleen Kouvolasta vain Kymiin asti. Tänään huomioni kiinnitti poikkeuksellisen loiva viiva, eli hidas juna. Se on lähtenyt Kouvolasta näköjään puolen yön jälkeen ja saavuttaa Myllykosken tuossa kello 23:32. Vielä ehtisi kuvaamaan Hymyilee
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #14 : Toukokuu 24, 2010, 12:06:17 »

Nyt on tullut hiljattaen kesä- ja heinäkuun aikatauluja esille.

Uusista grafiikoista oli huomattavissa, että junien numerointi muuttuu joiltakin osin. Nyt on tullut virallistakin tietoa asiasta: http://rhk-fi-bin.directo.fi/@Bin/cc176a223ea0fa47302fa709fc770424/1274695633/application/pdf/2333590/Junanumeroiden%20jako%207%206%202010%20lukien.pdf
tallennettu
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #15 : Toukokuu 24, 2010, 12:58:05 »

Kun luin yo tiedostoa ensin hieman väärin, luulin jo hetken, että junien tunnistaminen vilkkaalla radalla numeroilleen oikeaksi jälleen helpottuisi, kun numerointi erottelisi tavarajunienkin kohdalla suorat tyhjävaunujunat. Näinhän ei kuitenkaan näytä olevan, vaan tyhjävaunujunat on jatkossakin pääteltävä logistiikan perusteella. Vielä toistaiseksi täysin epäselväksi sen sijaan jäi, mitä eroa tulee olemaan viisi- vs nelinumeroisten VR:n tavarajunien välillä.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2017, 14:01:44 »

Vanhaa aihetta herättelen. Mitenhän on käynyt näille vanhoille graafisille aikatauluille (ennen 1.8.2014, ennen avointa dataa)? Ovatko ne peruuttamattomasti bittiavaruudessa? Gratu.miso.fi ei enää toimi. Vanhoja kuvia selatessa tuli mieleen vain, että niihinkin olisi tärkeää saada junien numerot myös vastaisuudessakin.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 716


« Vastaus #17 : Heinäkuu 25, 2017, 09:19:48 »

Samaa olen kysellyt. Pari yksittäistä aikataulua taitaa olla tallessa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2017, 09:35:52 kirjoittanut Teemu Saukkonen » tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1150


« Vastaus #18 : Heinäkuu 25, 2017, 12:25:02 »

Hei, toimeksi saaneena
 
Valitettavasti Liikennevirastolla ei ole tallessa noita pyytämiänne, vanhoja, rautateiden graafisia aikatauluja
 
Terveisin
Liikenneviraston kirjaamo
 
Lähettäjä: Mikko Nyman
Lähetetty: maanantaina 20. helmikuuta 2017 13.34
Vastaanottaja: Kirjaamo <Kirjaamo.Kirjaamo@liikennevirasto.fi>
Aihe: Asiakirjatilaus: rautateiden graafisia aikatauluja
 
Tervehdys,
 
Löytyisikö Liikennevirastosta rautateiden vanhoja graafisia aikatauluja? Tarvitsisin erään jutun taustoitusta varten aikatauluja ainakin vuosilta 2005 ja 2007. Mikäli Liikennevirastosta löytyy tätäkin vanhempia, myös 1990-luvun puolivälin graafiset aikataulut olisivat tässä yhteydessä tarpeellisia. Asiakirjatilaukseni koskee seuraavien rataosien aikatauluja:
-          Helsinki-Turku
-          Helsinki-Tampere
-          Helsinki-Kouvola
-          Tampere-Seinäjoki-Oulu
-          Tampere-Pori
-          Tampere-Jyväskylä
-          Turku-Tampere
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #19 : Heinäkuu 25, 2017, 15:16:15 »

Olisikohan nuo gratu.miso.fi:n ajan aikataulut (~2010 - 08/2014) vielä jossakin tallessa?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Graafiset aikataulut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina