Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Todellista asiakaspalvelua!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #50 : Heinäkuu 23, 2010, 15:08:46 »

Ei saa elektroonia kaikki, tiiän tapauksen, jossa OP-ryhmän asiakas, joka on juoppo pummi, EI SAA sitä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #51 : Heinäkuu 23, 2010, 15:14:46 »

- - kauppiaalla ei ole millään tasolla minkäänlaista velvollisuutta antaa tuotteita ilmaiseksi asiakkaalle jos laitteet eivät toimi.

Ei ole, mutta eipä ole kukaan väittänytkään. Hyvä asiakaspalvelu ei ole vain sitä, että noudatetaan laissa tai sopimuksissa säädettyjä velvollisuuksia. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu myös asiakaslähtöisyys, tietty vastaantuleminen ongelmatapauksissa ja tilanteissa, joissa on tyytymättömyyttä. Ja ehkä myös ihan aktiivista ylimääräistä hyvän fiiliksen tuottamista asiakkaalle.

Jos VR oviin ja lipunmyyntitiskeihin liimaamillaan viesteillä selkeästi ilmoittaa, että Visa Electron ei kelpaa junissa, niin ei kai se konduktöörin vika ole, että viesti ei mene perille.

Aivan kauhean paljon en ole junilla Suomessa matkustanut, mutta Helsingin, Espoon ja Tuomarilan asemilla on tullut pyörittyä. Ja Turussa jäätyä kerran pois. Ja niin, hainpa myös kaverin Turku Satamasta.
Paikallisjunilla on lisäksi tullut tehtyä kymmenkunta matkaa viimeisen puolen vuoden aikana.
En ole havainnut missään mitään ilmoitusta Visa electronin kelpaamisesta, vaikka yleensä olen se, joka useimmissa porukoissa parhaiten huomaa kaikki tuollaiset asiat.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #52 : Heinäkuu 23, 2010, 15:20:16 »

ee ne oekeen nuo pisnesmiehet tykkee jos joka iisee rupiaa aena seihtemän savun kohalla pysähtelemään vuan jotta joku kossi suapi Elektoonillansa maksoo.

Niissä IC-junissa sitten taas GPRS toimii yleensä ihan hyvin. Jos jollakin hetkellä ei toimikaan, voi konnari tulla vartin päästä uudelleen kokeilemaan. Junassa jos kännykällä GPRS:n yli irkkaa, yhteys toimii yli 95% ajasta ongelmitta ja katkosajat ovat sen verran kaukana toisistaan, että uusien yhteyksien ottaminen ei vie rasittavan paljoa aikaa irkkaamiselta.
Ja siellä landejunissa on matkustajamäärät hyvin matalia. Oviin voi pistää tekstit, että Electron ei kelpaa (vaikka se useimmissa tapauksissa kelpaisikin), tai juniin kyltit, että matkustajia pyydetään Visa Electroniin liittyvien teknisten ongelmien vuoksi maksamaan matkansa käteisellä.

Voisi edes /yrittää/, josko Electron tällä kertaa kelpaisi ennen kuin ruvetaan teurastamaan asiakasta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #53 : Heinäkuu 23, 2010, 15:49:27 »

En ole havainnut missään mitään ilmoitusta Visa electronin kelpaamisesta, vaikka yleensä olen se, joka useimmissa porukoissa parhaiten huomaa kaikki tuollaiset asiat.

Eilen katsoin, että Tampereella oli lasiovessa ennen aseman tunnelia sellainen 5 cm x 2 cm -kokoinen tarra, jossa asiasta mainittiin. Ei siis välttämättä ihme, ettei tuollaista näe.

Toistan vielä sen aiemman mainintani, että GSM-R -verkon kautta pitäisi olla jatkuva datayhteys saatavilla missä hyvänsä päin rataverkkoa. Tämä on ehdoton edellytys mm. sille, että uusi ETJ-järjestelmä saadaan toimimaan.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #54 : Heinäkuu 23, 2010, 16:21:31 »

Toistan vielä sen aiemman mainintani, että GSM-R -verkon kautta pitäisi olla jatkuva datayhteys saatavilla missä hyvänsä päin rataverkkoa. Tämä on ehdoton edellytys mm. sille, että uusi ETJ-järjestelmä saadaan toimimaan.

Sen verran sanon tähän, että Suomessa käytössä oleva GSM-R ei tarjoa dataa tällä hetkellä. Joten sen varaan on aivan turha tällaista miettiä.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #55 : Heinäkuu 23, 2010, 16:28:18 »

Joku voisi kertoa OIKEAN syyn miksi Visa Electron ei kelpaa missään junassa koskaan.

Electronia ei tueta, koska laitteet eivät sitä tällä hetkellä tue. Uusi laite (joka siis on jo HW:n osalta käytössä) ei ole vielä valmis softan osalta. Tämä on se perussyy. Se, että Almex tukee mm pakettidataa mahdollistaa paljon asioita, mutta SW ei ole siis vielä valmis. Eiköhän se Electronikin tule tuetuksi lähitulevaisuudessa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #56 : Heinäkuu 23, 2010, 16:31:54 »

Mites jos VR tarjoaisi poikkeustapauksissa matkan laskulla lisättynä vaikka kympin laskutuslisällä? Voiskos siinä olla idistä?

Ja vielä viimeinen kommentti tähän pötköön.

VR:n tiedottajahan oli kommentoinut siinä Riihimäen tapauksessa tällaisen mahdollisuuden olevan olemassa. Sitä en tiedä miksi tässä tapauksessa sitä ei käytetty. Jotainhan jutussa höpistiin kuluneista numeroista, mutta en ymmärrä mitä niillä oli tämän kanssa tekemistä. Ehkä jampalla ei ollut edes henkkaria???
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #57 : Heinäkuu 23, 2010, 16:44:36 »

Sen verran sanon tähän, että Suomessa käytössä oleva GSM-R ei tarjoa dataa tällä hetkellä. Joten sen varaan on aivan turha tällaista miettiä.

Hmm, onko tuo faktatietoa? Vanhoilla RHK:n sivuilla on kuitenkin liittymätyyppinäkin tarjolla dataliittymä: http://www.rhk.fi/radan_kaytto/liikenteenohjaus/gsm-r-verkko_raili/raili-liittymatyypit/

Datansiirto on kuitenkin pakko mahdollistaa jossakin vaiheessa, koska esim. uuden ETJ:n veturipäätelaitetta halutaan tuskin jättää yleisen verkon varaan verkkoyhteyksien osalta.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #58 : Heinäkuu 23, 2010, 17:31:07 »

Jos kauppias oveen liimaamillaan luottokorttitarroilla kertoo, että maksun voi hoitaa korteilla, niin ei kai se asiakkaan murhe ole, jos korttikone on tiltissä?
Mutta kauppiaalla ei ole millään tasolla minkäänlaista velvollisuutta antaa tuotteita ilmaiseksi asiakkaalle jos laitteet eivät toimi.

Totta, muttei ole asiakkaallakaan minkäänlaista velvollisuutta palata toista kertaa samaan kauppiaan luokse.

Valitettavasti julkisessa liikenteessä on äärimmäisen rajoitettu mahdollisuus kilpailuttaa ostoksiaan.
tallennettu
Markku Huusko
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #59 : Heinäkuu 23, 2010, 18:23:25 »

Eikö alkuperäisenä ideana ollut, että tuohon Visa Electronin siruun pystyisi tallentamaan tietyn summan käteistä ja maksupääte veloittaisi summan sirulta. Tähän ei tarvitse reaaliaikaista yhteyttä pankkiin??
tallennettu

Do not underestimate the power of dieselengine!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #60 : Heinäkuu 23, 2010, 18:40:39 »

Eikö alkuperäisenä ideana ollut, että tuohon Visa Electronin siruun pystyisi tallentamaan tietyn summan käteistä ja maksupääte veloittaisi summan sirulta.
Ei, sekoitat siihen edesmenneeseen Avant-kukkarokorttiin. Electron on alusta asti ollut online-varmennettava kortti ilman kukkaro-ominaisuutta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #61 : Heinäkuu 23, 2010, 18:44:34 »

Silloin voisi kokeilla normaalia asiakaspalvelua eli asiakas saisi matkansa ilmaiseksi, jos maksaminen ei millään välineellä onnistuisi.

Loistava ajatus! Jos tuo toteutuu, on minulla (ainakin kysyttäessä) vastedes ainoastaan Electron mukana junassa!
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #62 : Heinäkuu 23, 2010, 18:47:22 »

Kauan sitten Hesassa käydessäni sporassa kysyttiin "eikö olis pienempää", otin sitten kolikkopussini matkakassista joka oli osin auki ja kolikot levisi sporan lattialle, osa niistä vieri ulos asti ja kiskoillekin poimin niitä jonkun aikaa kunnes kuljettaja kehoitti "tule nyt kyytiin" .. varmaan meni pidempään kuin vaihtorahaa setelistä annettaessa. Siitä oppineena olen etukäteen varannut matkustessani lyhyitä matkoja sopivan kokoisen summan käteistä valmiiksi.

Hienoa, että opit! Kanssamatkustajien kannalta olisi todella fiksua kaivella se mahdollisimman lähes tasaraha taskunpohjalta ennen bussiin tai ratikkaan astumista.

Jätetään mielikuvaharjoitteeksi miksi näin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #63 : Heinäkuu 23, 2010, 18:52:33 »

Lainaus
Tiesitkö muuten, että normaalikokoiselle ruokakaupalle tulee reilusti halvemmaksi hoitaa valtaosa rahaliikenteestä korteilla kuin käteisellä maksaen. Käteisen rahan käsittely ja kuljetus tulee kauppiaalle turkasen kalliiksi.
Tyylipuhdas valhe. Korttimaksamisesta tulee nykyään paljon suuremmat kulut kun kauppojen pitää jokaisesta korttiostoksesta maksaa tietty provisio-osuus pankille.

Ja höpön-löpön! Kortilla maksaminen tulee kauppiaalle paljon, toistan paljon halvemmaksi kuin käteisellä. Sen käteisen käsittely nääs maksaa, ja siinä ei puhuta mistään pikkusummista!

Lainaus
Periaatteessa esim. K-Supermarket kokoisessa kaupassa korttimaksamisesta tulee parissa päivässä isompi lasku kuin käteisestä koko kuukauden aikana.

Tämä on asiasta yhtään mitään tietämättömän luuloa - ellei ole tyylipuhdas valhe.

Lainaus
Tästä syystä kaupat suunnittelevat, että kortilla maksaville tulisi lisämaksuja verrattuna käteismaksajiin.

Tämä ei ole se syy. Syy on ihan puhdas ahneus: mahdollinen tapa siirtää lisää kaupan kustannuksia asiakkaalle. Vaikka periaatteessa asiakas joka tapauksessa maksaa kaikki kaupan kustannukset.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #64 : Heinäkuu 23, 2010, 19:15:01 »

Sen verran sanon tähän, että Suomessa käytössä oleva GSM-R ei tarjoa dataa tällä hetkellä. Joten sen varaan on aivan turha tällaista miettiä.

Hmm, onko tuo faktatietoa? Vanhoilla RHK:n sivuilla on kuitenkin liittymätyyppinäkin tarjolla dataliittymä: http://www.rhk.fi/radan_kaytto/liikenteenohjaus/gsm-r-verkko_raili/raili-liittymatyypit/

Joko se on piirikytkentäinen data, mitä en usko, tai sitten se sana "suunniteltu" on tulevaisuuteen viittava sana. Tällä hetkellä GSM-R Suomessa ei tue pakettidataa, ja se on fakta.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 299


« Vastaus #65 : Heinäkuu 24, 2010, 14:58:18 »

Eipä taida junat tuolla Vihtarissa 120:tä paahtaa ja elämänmeno on muutoinkin sen verran rauhallista, että sen datayhteyden ehtii ottamaan asemallakin seisten.
Ikäväksesi joudun toteamaan, että niin matkustaja- kuin tavarajunilla on Pieksämäki-Joensuu rataosalla nopeusrajoitus 120 km/h.
tallennettu
Jussi Pihlajamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #66 : Heinäkuu 24, 2010, 18:18:44 »

Lainaus
Ehdottomasti pitäisi jokaiseen matkustajunaan (ei tarvitse olla joka vaunussa) saada lippuautomaatti, joka hyväksyy yleiset maksuvälineet - joihin Visa Electron ei kuulu. Electron on muutaman pankin sooloilua ja sen tarkoitus on yrittää sitouttaa nuoriso juuri sen pankin asiakkaaksi. Mokoma läpyskä on niin asiakkaille kuin laitevalmistajille ollut pahasti hiertävä kivi kengässä koko olemassaolonsa ajan.
Voit toki toki kutsua Visa-luottokorttiyhtiön kansainvälistä maksukorttia "muutaman pankin sooloiluksi" mutta voisitko kertoa mitkä ovat ne yleisesti hyväksytyt maksuvälineet, jos Visa Electron ei lukeudu niihin? Tänä vuonna olen matkustellut eri puolilla Suomea ja myös Ruotsissa, ja ainoa paikka missä Visa Electron ei ole käynyt, ovat junat (Ruotsin junista en osaa sanoa). Ko. kortilla olen mm. ostanut hissilippuja Åren nettilipun myynnistä, mansikoita torilla olleesta myyntikojusta, maksanut taksimatkan jne.

Yleisesti hyväksytyistä maksuvälineistä puheen ollen, suomalainen pankkikortti ei ensi vuodenvaihteen jälkeen siihen listaan ainakaan kuulu koska se ei täytä SEPA-vaatimuksia, toisin kuin Visan ja Mastercardin online- (Visa Electron ja Maestro), debit- ja luottokortit.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #67 : Heinäkuu 24, 2010, 18:58:33 »

Voit toki toki kutsua Visa-luottokorttiyhtiön kansainvälistä maksukorttia "muutaman pankin sooloiluksi"
Kiitos. En tosin tiennyt tarvitsevani sinulta lupaa.

Lainaus
mutta voisitko kertoa mitkä ovat ne yleisesti hyväksytyt maksuvälineet, jos Visa Electron ei lukeudu niihin?
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää käsite "yleisesti hyväksytty"? Kuten tässäkin uutisoidussa tapauksessa kävi ilmi, ei Visa Electron ole yleisesti hyväksytty. Juna ei suinkaan ole ainoa paikka, johon Electron ei kelpaa. Yleisesti hyväksytyillä tarkoitan EMV-kortteja (ja olen tietoinen siitä, että ei-yleiseti-hyväksytty Electron noudattaa sen teknistä standardia tai ainakin sen pitäisi).

Lainaus
Tänä vuonna olen matkustellut eri puolilla Suomea ja myös Ruotsissa, ja ainoa paikka missä Visa Electron ei ole käynyt, ovat junat
Eipä ole kovin laaja kokemuksesi. Moni pieni puoti tai kioski ei kelpuuta Electronia. Ilmeisestä syystä.

Lainaus
Yleisesti hyväksytyistä maksuvälineistä puheen ollen, suomalainen pankkikortti ei ensi vuodenvaihteen jälkeen siihen listaan ainakaan kuulu koska se ei täytä SEPA-vaatimuksia, toisin kuin Visan ja Mastercardin online- (Visa Electron ja Maestro), debit- ja luottokortit.
Pitää paikkansa. Ensi vuonna pitäisi myös kaikilla korttimaksun hyväksyjillä olla sirukorttipääte. Kallista on ja halvalla menee. Ja jonot kassoilla pitenevät.
tallennettu
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 72


« Vastaus #68 : Heinäkuu 25, 2010, 18:45:20 »

Kai siihen vanhaan linjaradioonkin saisi kai periaatteessa datalinkin jollain radiomodeemilla, vaan mahtaakohan kuuluvuus olla riittävan luotettava? Oma lukunsa on myös se, kannattaako poistuvaan tekniikkaan enää tehdä moista investointia.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #69 : Heinäkuu 25, 2010, 19:47:41 »

Kai siihen vanhaan linjaradioonkin saisi kai periaatteessa datalinkin jollain radiomodeemilla, vaan mahtaakohan kuuluvuus olla riittävan luotettava? Oma lukunsa on myös se, kannattaako poistuvaan tekniikkaan enää tehdä moista investointia.

Linjaradioverkolle ei ole enää maksajaa olemassa, joten siihen on turha investoida mitään.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #70 : Heinäkuu 26, 2010, 16:02:00 »

Asemilla ei VOI olla törmäämättä "Visa Electron ei kelpaa junissa" -kylttiin.

Pakko sanoa, ettei tule mitään mielikuvaa että joskus olisin tuollaisen nähnyt. Olen kyllä "hieman huono" kiinnittämään huomiota tuollaisiin. Tiedän toki muuten, ettei Electron junissa kelpaa.

Omistan kyllä Electroninkin (kun sitä aikoinaan joutui töikseen testailemaan), mutta ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä mihinkään missä korttia voi tarvita pelkästään sen varassa.

Itse omistan vain Electronin ja syy siihen, etten muuta ole hommannut, on nimenomaan se että se ON toiminut kaikissa paikoissa missä sen on luvattukin toimia. Joskus kymmenen vuotta sitten kun tekniikka oli uutta, onlinen-yhteyden avaaminen kesti pari kertaa kassajonossa "pitkään" (ehkä minuutin?) mutta tuotakin tapahtui vain kaksi-kolme kertaa ja todellakin nyt jotain kymmenisen vuotta yhteydetkin ovat toimineet ilman hidasteluja. Luonnollisesti pidän aina käteistäkin mukana, mutta niinhän täytyy toimia muidenkin korttien kanssa, koska eivät nekään toimi aina.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #71 : Heinäkuu 26, 2010, 16:26:40 »

Joku voisi kertoa OIKEAN syyn miksi Visa Electron ei kelpaa missään junassa koskaan.

Jotain investointejahan se vaatisi, joten syynä lienee raha tai viitseliäisyys. Kyllä se toimimaan saataisiin jos haluttaisiin. Ihmiselle, joka on käynyt kuussa, löytänyt neutriinon, laskenut maailmankaikkeuden massan ja keksinyt Coca-Colan, EI ole mahdotonta luoda idioottivarmaa datayhteyttä 200 km/h liikkuvasta vehkeestä liikkumattomaan verkkoon.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #72 : Heinäkuu 26, 2010, 17:21:14 »

Joku voisi kertoa OIKEAN syyn miksi Visa Electron ei kelpaa missään junassa koskaan.

Jotain investointejahan se vaatisi, joten syynä lienee raha tai viitseliäisyys. Kyllä se toimimaan saataisiin jos haluttaisiin. Ihmiselle, joka on käynyt kuussa, löytänyt neutriinon, laskenut maailmankaikkeuden massan ja keksinyt Coca-Colan, EI ole mahdotonta luoda idioottivarmaa datayhteyttä 200 km/h liikkuvasta vehkeestä liikkumattomaan verkkoon.

Ja etenkään, kun se juna ei mene koko aikaa 200km/h, vaan myös pysähtyy välillä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #73 : Heinäkuu 28, 2010, 01:08:01 »

Itse omistan vain Electronin ja syy siihen, etten muuta ole hommannut, on nimenomaan se että se ON toiminut kaikissa paikoissa missä sen on luvattukin toimia.
Juuri näin!
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #74 : Heinäkuu 28, 2010, 01:11:01 »

Ja etenkään, kun se juna ei mene koko aikaa 200km/h, vaan myös pysähtyy välillä.
Minun tietääkseni ongelmia aiheuttava raja on 120 km/h. Mutta eihän se, että juna pysähtyy "aina välillä" (ja yleensä jopa paikkaan, jossa luultavasti on mahdollista saada aikaa melko toimiva nettiyhteys) riitä. Jos X:n luvataan toimivan junassa, sen pitää toimia junassa. Eikä "ajoittain ehkä" junassa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Todellista asiakaspalvelua!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina