Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Todellista asiakaspalvelua!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #150 : Marraskuu 11, 2010, 08:17:22 »

Soneran kuuluvuuskartasta katsottuna en löytänyt katvealuita missä henkilöliikennettä. Ja kyllähän luuri toimii nykyään junassa, itsellä ei ole ongelmia ollut.  Vai onko tietoa tarkemissa missä kohtaa rataverkkoa puhelin ei toimi pois lukien tunnelit?

Pelkästään Pasilan ja Jokelan välillä puhelu katkeaa lähijunassa (teleoperaattorista riippumatta) suurella todennäköisyydellä seuraavissa paikoissa: Käpylä, Hiekkaharju, Korso, Kytömaa.

Kaikkein ongelmallisin  rataosuus on Kauniainen-Pasila, jossa kuuluvuus katkeaa lähes poikkeuksetta seuraavissa kohdissa:

Kilo-Leppävaara, Leppävaara, Pitäjänmäki-Valimo, Huopalahti-Ilmala.

Olen antanut itseni ymmärtää, että ongelma saattaisi johtua tukiaseman vaihdosta. Tukiasemat eivät "pysy perässä", kun vauhtia on 120km/h ja puhelu tulee junasta... Vieläkin nopeammassa vauhdissa tämä on entisestään ratkaisevammassa roolissa, mutta sitä ongelmaa ei rantaradalla ole pääkaupunkiseudulla...
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #151 : Marraskuu 11, 2010, 09:27:26 »

Olen antanut itseni ymmärtää, että ongelma saattaisi johtua tukiaseman vaihdosta. Tukiasemat eivät "pysy perässä", kun vauhtia on 120km/h ja puhelu tulee junasta... Vieläkin nopeammassa vauhdissa tämä on entisestään ratkaisevammassa roolissa, mutta sitä ongelmaa ei rantaradalla ole pääkaupunkiseudulla...

Ei nuo nopeudet itsessään ongelmia händäreissä aiheuta. Ongelmia voi tietysti tulla pääkaupunkiseudulla tukkoisissa tukareissa. Isompi ongelma on kuitenkin tuo junan rakenne, metallipäällysteisine ikkunoineen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #152 : Marraskuu 11, 2010, 09:34:08 »

Ei nuo nopeudet itsessään ongelmia händäreissä aiheuta. Ongelmia voi tietysti tulla pääkaupunkiseudulla tukkoisissa tukareissa. Isompi ongelma on kuitenkin tuo junan rakenne, metallipäällysteisine ikkunoineen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Faradayn_h%C3%A4kki
tallennettu
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #153 : Marraskuu 11, 2010, 12:11:26 »

Lain mukaan Suomessa on vain yksi virallinen maksuväline jota kauppiaan on pakko ottaa vastaan - käteinen.
HSY ei hyväksy käteistä .... Muuttopalvelu Niemikään ei ota käteistä, lasku tai kortti ett silleen.. Ja joskus en päässy sisään U-bussiin kun ei ollu lippua/matkakorttia, käteinen ei kelvannu.. Jokeri-Bussin kuljettaja ei huolinut automaatista nostettu 20EUR:a eli missä tässä sitten oikein mennään..
Tapiola ei ota vastaan käteistä missään tilanteessa, vaan se on myös esim Trafin rekisteri-ilmoituksen kanssa kortti tai lasku. Btw, Japanissa pienin automaatista saatava seteli on 10000 YEN = about 100 EUR.
tallennettu
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #154 : Marraskuu 11, 2010, 12:40:13 »

Olen antanut itseni ymmärtää, että ongelma saattaisi johtua tukiaseman vaihdosta. Tukiasemat eivät "pysy perässä", kun vauhtia on 120km/h ja puhelu tulee junasta... Vieläkin nopeammassa vauhdissa tämä on entisestään ratkaisevammassa roolissa, mutta sitä ongelmaa ei rantaradalla ole pääkaupunkiseudulla...

Ei nuo nopeudet itsessään ongelmia händäreissä aiheuta. Ongelmia voi tietysti tulla pääkaupunkiseudulla tukkoisissa tukareissa. Isompi ongelma on kuitenkin tuo junan rakenne, metallipäällysteisine ikkunoineen.

"Handover" on suomeksi tukiaseman vaihto. Nopeus tulee ongelmaksi vasta kun GSM-käyttäjän nopeus ylittää 250km/h, joka on GSM-standardeissa käytetty mitoitusnopeus. Mutta onko tilanne UMTS:n kanssa erilainen?

- Tomi
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #155 : Marraskuu 11, 2010, 18:34:18 »

Ei nuo nopeudet itsessään ongelmia händäreissä aiheuta. Ongelmia voi tietysti tulla pääkaupunkiseudulla tukkoisissa tukareissa. Isompi ongelma on kuitenkin tuo junan rakenne, metallipäällysteisine ikkunoineen.

"Handover" on suomeksi tukiaseman vaihto. Nopeus tulee ongelmaksi vasta kun GSM-käyttäjän nopeus ylittää 250km/h, joka on GSM-standardeissa käytetty mitoitusnopeus. Mutta onko tilanne UMTS:n kanssa erilainen?

Tuo rajoitus taitaa tulla siitä, että terminaali ei ehdi mitata soluja riittävän nopeasti ja tämän takia vaihto ei onnistu.

UMTSissa terminaali voi olla samanaikaisesti aktiivisessa yhteydessä useampaan tukiasemaan jolloin handover tapahtuu periaatteessa pehmeästi (soft handover). GSM:ssä handover tapahtuu kerrasta.
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #156 : Marraskuu 11, 2010, 20:24:31 »

Soneran kuuluvuuskartasta katsottuna en löytänyt katvealuita missä henkilöliikennettä. Ja kyllähän luuri toimii nykyään junassa, itsellä ei ole ongelmia ollut.  Vai onko tietoa tarkemissa missä kohtaa rataverkkoa puhelin ei toimi pois lukien tunnelit?

Paltamo-Vaala-välillä on osuus, jossa Soneran kenttä loppuu aina noin pariksi minuutiksi. Tarkemmin sanoen Hakasuon ja Kivesjärven välillä, ehkä lähellä entistä Virpelän seisaketta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #157 : Marraskuu 11, 2010, 20:42:31 »

Tiedän kyllä Helsingin Mannerheimintieltä kuudennen kerroksen asunnon jossa yhteys pätkii tavallisella kännykällä Elisan liittymässä ainakin, eikä nettitikulla saa 3G-yhteyttä. Tämä keskustelu on nyt kyllä jo vähän lipsunut raiteilta- Alkuperäinen asiahan oli se, että ihmiset on uskoteltu luottamaan maksutapoihin jotka eivät päde kaikkialla.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #158 : Marraskuu 11, 2010, 21:55:43 »

Onko Linnunlaulun katve saatu muka korjattua? Eli puheluthan yleensä katkeavat Pääradan Kaupunkiradalla Helsinki-Pasila -välillä. Syynä on kulku syvässä kalliosolassa huvila-alueen kohdalla.

Sonera on kaksi viikkoa sitten ottanut käyttöön uuden 3G tukiaseman paikkaamaan muun muassa Linnunlaulun aluetta.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #159 : Marraskuu 12, 2010, 10:46:59 »

kiitos lisätiedosta katveista, laitoin operaatorille häiriöilmoitukset, Heh, vaikka tällä toimenpiteellä ei saadakkaan vielä teinivisaa toimimaan ,niin parantuu palvelu myös junassa kun kuuluvuudet paranevat. 
Ahkerasti vaan tekemään häiriöilmoituksia, sitkeä työ tässä palkitaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #160 : Marraskuu 13, 2010, 00:16:43 »

Miksi junassa tulisi olla mahdollista tehdä online-varmennus aina? Ihanko vain siksi, että lippuja voisi myydä aina?
Aivan.

Lainaus
Miksi niitä on voitava myydä aina?
No mitä tehdään kun ei voida myydä? Todetaan, että jaha nyt ei onnistu, muttei se mitään, matkusta sinä vaan ilmaiseksi?

Voihan sitä noinkin tehdä, mutta se on tietysti todella typerää. Parempi on kokeilla hetken päästä uudestaan tai juoksuttaa asiakasta paikkaan, jossa maksaminen on mahdollista.
Lainaus
Maailma on pullollaan asioita, joita nyt vaan ei voi tehdä jossain paikassa X tai ajan hetkellä D. Miksi tästä yhdestä on pitänyt tehdä elämää suurempi kysymys?

En tiedä miksi on pitänyt, koska en tiedä kenen on pitänyt.
Koen tämän asian merkitykselliseksi, koska yleisesti ottaen pidän tavoiteltavana ajatusmallia, että silloin kun ongelmat ovat ratkaistavissa kohtuullisella vaivalla, ne myös ratkaistaan. Se, että asia on mahdoton ei tarkoita, että sen tulisi olla mahdoton.

Lainaus
"Visa Electron ei kelpaa junissa". Piste. Misen minä saa matkustaa veturissa, kyllähän minä ja kymmenkunta muuta sinne mahtuisi? Miksn minä saa panna autoa junaan Lahdessa ja purkaa sitä ulos junasta Sukevalla? Miksi minun pitää maksaa vuokrani etukäteen?


Pilkku.
Veturissa ei saa matkustaa, koska se aiheuttaisi turvallisuusriskin, eikä sen mahdollistamisesta olisi useissa tilanteissa riittäviä hyötyjä, että ne hyödyt korvaisivat turvallisuusriskin minimoimiseksi tarvittavat toimet. Tietyissä tilanteissa veturissa matkustaminen on tosin käytännössä mahdollistettu. Tästä esimerkkinä korkealattiaiset paikallisjunayksiköt, joissa Eio-vaunun lisäksi on mahdollista matkustaa myös tyyppimerkintää Sm1 kantavassa veturissa. Veturia, joka on varustettu siten, että sillä voi sujuvasti kuljettaa matkustajia, kutsutaan moottorivaunuksi. Se on esimerkki siitä, miten ongelmaan on rohkeasti haettu ratkaisu, kun tekniikka on sen mahdollistanut. Tietysti aikanaan lieni änkyröitä, joiden mielestä ajatus veturissa matkustamisesta on idiotiaa. "Vetävässä junan osassa ei saa matkustaa." Piste.
Autojunakysymykseesi vastaan, että koska mainitsemillasi asemilla ei ole toivomaasi toimintaan vaadittavia fasiliteetteja, eikä niiden välillä ole autojunayhteyttä. Tähän puutteeseen ovat syynä taloudelliset syyt, aivan kuten veturissamatkustamisen rajoituksissakin.
Vaatimuksessa vuokran maksamisesta etukäteen on kyse siitä, että vuokranantaja ei koe sinua riittävän luotettavaksi, sekä siitä, että hän haluaa rahansa mahdollisimman aikaisin ja on kyennyt neuvottelemaan maksuajan itselleen sopivaksi. Jos hän olisi onnistunut neuvottelemaan asian paremmin, joutuisit ehkä maksamaan vuokrasi esimerkiksi neljä vuotta etukäteen. Miten tämä vuokra-asia muuten liittyy Resiina-lehden keskustelufoorumin VR:n asiakaspalvelua koskevaan keskusteluun? Kysymysmerkki.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #161 : Marraskuu 18, 2010, 00:16:35 »

...EMV-päätteessä (uudet korttilukijat ) kate tsekataan myös Debit-kortin kohdalla.

Ei kaikissa, nimim. juuri viime viikolla tili kävi jokusen kympin miinuksella debitillä maksettuani kaupan kassalla, juurikin tuollainen asiakkaan käytettävä sirukortinlukija käytössä.

Pitää paikkansa. Siru päättää jollain ikiomalla algoritmillaan, että nytpä me varmennetaan.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #162 : Marraskuu 18, 2010, 14:43:32 »

...EMV-päätteessä (uudet korttilukijat ) kate tsekataan myös Debit-kortin kohdalla.

Ei kaikissa, nimim. juuri viime viikolla tili kävi jokusen kympin miinuksella debitillä maksettuani kaupan kassalla, juurikin tuollainen asiakkaan käytettävä sirukortinlukija käytössä.

Pitää paikkansa. Siru päättää jollain ikiomalla algoritmillaan, että nytpä me varmennetaan.

Itse asiassa sekä kortti että lukija kumpikin päättävät, minkätasoinen varmennus tehdään. Kortti voi olla sitä mieltä, että varmennusta ei tarvitse, mutta lukijalla (eli kassajärjestelmällä) voi olla kantanaan, että vaikkapa joka kahdeskymmenes tapaus pannaan katevaraukseen. Samoin kassajärjestelmä voi olla sillä kannalla, että Stokkan exclusive-kortit hyväksytään ilman muuta, mutta Zimbabwen valtionpankin liikkelle laskema kortti vaatii katevarauksen aina.

Esimerkiksi takseissa ainakin Helsingin seudulla kortilla maksaminen näyttää aina loppuvan siihen paikkaansa, jos maksupääte ei saa yhteyttä pankkiin tai Luottokuntaan. Taksi ei siis luota asiakkaisiinsa, vaan haluaa tehdä aina online-varmennuksen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #163 : Marraskuu 18, 2010, 16:23:59 »

Itse asiassa sekä kortti että lukija kumpikin päättävät, minkätasoinen varmennus tehdään.
Tietenkin pääte voi haluta varmentaa tapahtuman sirusta (tai mankkujuovasta) riippumatta. Se ei kuitenkaan voi kieltäytyä varmentamasta jos siru niin vaatii. Näin siis teoriassa...
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #164 : Marraskuu 18, 2010, 21:14:10 »

Itse asiassa sekä kortti että lukija kumpikin päättävät, minkätasoinen varmennus tehdään.
Tietenkin pääte voi haluta varmentaa tapahtuman sirusta (tai mankkujuovasta) riippumatta. Se ei kuitenkaan voi kieltäytyä varmentamasta jos siru niin vaatii. Näin siis teoriassa...


Nimenomaan. Aloite varmennuksesta ei siis välttämättä tule sirun algoritmista.
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #165 : Marraskuu 19, 2010, 16:22:36 »

Onhan se ihan sairasta heittää alaikäinen junasta keskellä korpea. Eikö Suomessa muka voi ostaa matkapalvelusta lippua niin, että se toimitetaan kännykkään? Jos kännykästä ostaminen ei suju, niin kundi soittakoon kotiin, josta ostavat lipun, jonka toimitusosoite on pojan kännykkä.
Mahtaako onnistua? Meinaan vaan että saako konnarin pääte tiedon junan kulkiessa, vai riittääkö että se tieto on kännyn viestinä?

Siitä yhteydestä liikennevälineissä osa laivafirmoista ilmoittaa ettei electron toimi laivoilla mutta muistaakseni Viking oikein mainostaa/mainosti että XPRS:ssä voi maksaa koko matkan ajan electronilla ja että sen käyttö on mahdollista (varauksin) myös muilla reiteillä miksei niin voisi VR:kin jos se on mahdollista tai sitten esim laittaa johonkin vaunuun mahdollisuus ostaa se lippu tietokoneella?
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #166 : Marraskuu 19, 2010, 16:27:46 »

Tuosta kännykkämaksamisesta tai sen kieltämisestä. Siitä oli Ruotsissa joskus puhetta (keväällä, viime talvena?) ja poliitikot lupasivat, ettei niin tyhmä direktiivi tule voimaan täällä. Samaan aikaan kännylippupalvelua lisättiin kovalla tohinalla. No voihan kännyllä mennä nettipankkiin, maksaa lipun sieltä ja ottaa sen vastaan kännykkään. En tiedä onko siinä alaikärajaa ja sitä ei ehkä kaikki vielä käytä. SJ:llä on myös oma kännykkälippupalvelu, jonne voi rekisteröidä valmiiksi maksukortin tiedot ja iPhonelle on vielä nopsempi oma lipunosto-app. (En tiedä mikä app on suomeksi)
Onhan se kännykkämaksaminen Suomessakin mahdollista siinä direktiivissä on kielletty kännymaksaminen JOS sillä ei saavuteta lisähyötyä ja esim Hesassa on linjattu että sillä ei saavuteta lisähyötyä näinollen se poistuu(vai onko jo poistunut?)
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #167 : Marraskuu 19, 2010, 16:31:48 »

Kyllä mä vielä joskus keksin miten noita lainauksia ja vastauksia saa tolleen lomittain. Mutta en vielä tällä kertaa.  Epävarma
Tarkoitat varmaan sitä että on useampi lainaus sisäkkäin? Jos on, niin sen saa klikkaamalla sitä oikealla ylhäällä olevaa Vastaa lainaten tekstiä! Se tulee silloin kun siinä lainatussa on jo lainaus.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2533


« Vastaus #168 : Marraskuu 19, 2010, 17:21:32 »

Kyllä mä vielä joskus keksin miten noita lainauksia ja vastauksia saa tolleen lomittain. Mutta en vielä tällä kertaa.  Epävarma
Tarkoitat varmaan sitä että on useampi lainaus sisäkkäin? Jos on, niin sen saa klikkaamalla sitä oikealla ylhäällä olevaa Vastaa lainaten tekstiä! Se tulee silloin kun siinä lainatussa on jo lainaus.
Ei vaan tarkoitin sitä, että välillä on lainaus, sitten oma vastaus, sitten taas lainaus ja siihen oma vastaus. Tämä vastaa lainaten kyllä sujuu.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #169 : Marraskuu 24, 2010, 09:59:55 »

Onhan se kännykkämaksaminen Suomessakin mahdollista siinä direktiivissä on kielletty kännymaksaminen JOS sillä ei saavuteta lisähyötyä ja esim Hesassa on linjattu että sillä ei saavuteta lisähyötyä näinollen se poistuu(vai onko jo poistunut?)
Ei ole poistunut eikä tule poistumaan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Todellista asiakaspalvelua!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina