ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Yleinen keskustelu
| Aihe:
Jatkoa: Rautatieaiheiset unet
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
1
[
2
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Vs: Jatkoa: Rautatieaiheiset unet
«
Vastaus #25 :
Kesäkuu 16, 2025, 12:26:55 »
Herra Kimmo, liittyisikö mainintasi vuodesta 1970 ja 40 prosentista siihen, että tuona vuonna Valtionrautateillä tyyppikirjavuus oli aivan hillitöntä...?
En yhtään ihmettelisi, ellei tällä olisi ollut vaikutuksensa henkiseen kestokykyyn ja siten myös uniin.
Höyryillä lienee pärjännyt mitenkuten (valtaventtiilin kahva oli samanlainen, tyypistä riippumatta...? Samoin visslojen kahvat oli helppo löytää), mutta se dieselkalusto laajuudessaan ja sitten Sm1-junat vielä siihen lisäksi.
Tietenkään kaikilla kuljettajilla ei lisenssejä kaikkiin ollut, mutta heittosakkiin tai komennukselle joutumisen uskoisin olleen stressiä aiheuttanut kysymys, johon ei aina vastausta saanut, vaikka kuinka itkisi...
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
«
Vastaus #26 :
Tänään
kello 16:09:38 »
Näin viime yönä unta, että olin Ilmalassa, sisällä suuressa vaunuhallissa. Se olin hyvin valaistu, kirkkaat loisteputket. Hallissa oli useampi raide, joilla seisoi montakin PMR:n lättähatun vetovaunua.
Vaunuja oli monen kuntoisia, yksikin oli avoversio: korin yläosa ikkunoiden alareunaan asti poistettuna. Joku mies korjasi sitä juuri. Alaosan maalaus oli hyvässä kunnossa.
Lättien numeroista katsoin että - ahaa, siis täällähän on 4028 ja 4056:kin, odottamassa remonttia. Uni jatkui siten, että kuljin katsellen lättiä ja vieressäni Veli-Markku Kauhajärvi sanoi minulle, etten kertoisi näistä vaunuista kenellekään - vielä.
Unen jatkuttua vielä hehtaarihallissa olleiden lättien tiimoilta, heräsin.
Olin edellisiltana katsellut Porhan historiikkia nettisivuilta, vaunujen korjausten ja kunnossapidon tiimoilta.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
«
Vastaus #27 :
Tänään
kello 18:56:16 »
Unia, joissa omat työtehtävät epäonnistuvat, nähdään epäilemättä kaikilla aloilla. Tuttavani on lähihoitaja, ja on kertonut nähneensä unta, jossa hän on ollut yövuorossa vanhainkodissa. Kun aamulla aamuvuoro tulee töihin, hänellä on ollut kaikki työt tekemättä.
Samoin itsekin olen nähnyt postinjaosta erilaisia unia; mm. että olen ollut jossain aivan vieraalla alueella pimeällä vesisateessa ja postit pitäisi saada jaettua, mutta en yhtään tiedä, missä mikäkin rappu ja laatikko on. Kerrostaloja on puuttunut sieltä missä niiden pitäisi olla, tai rappukäytävästä ei ole ulospääsyä, vaan se onkin loputon sokkelo.
Rautatieunet ovat jääneet vähemmälle, ehkä samaa tahtia kuin on jäänyt aktiivinen harrastus ja junien kuvaaminenkin.
tallennettu
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja:
1
[
2
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Yleinen keskustelu
| Aihe:
Jatkoa: Rautatieaiheiset unet