Siinähän olisi sr1.lle korvaava veturi
Eikä edes ihan vitsinäkään. Jos VR Oy päättäisi juuri nyt Sr3:n hankinnasta, varmasti vahvimmat ehdokkaat olisivat Siemensin Taurus ja Bombardierin TRAXX. Kummallakin on riittävä suorituskyky ja käytössä koeteltu konstruktio; kummankin eri versioita on myyty sadoin kappalein. Jos Sr2/BR 460/Loco 2000 oli ilmestyessään maailman modernein sähköveturi, kilpailevat kummatkin mainitsemani nyt siitä tittelistä.
Tuo Hector Railin 141 on siis ex-ÖBB 1012, joka olisi muuten kiintoisa malli, mutta, mutta...(tämä mutta on juuri se mutta, mihin ko. veturin jatkohankinnat kilpistyivät): veturin kappalehinta oli noin 6,4 Me, kun TRAXXin saa alkaen 2,5...3 Me ja Tauruksen käsittääkseni suunnilleen samaan hintaan; Sr2:n kappalehinta oli 3,7...4 Me. Huima ero, sano.