Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sveriges snabbaste lok gör 230 km/h  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« : Elokuu 14, 2010, 03:03:55 »

Uutinen jostakin ...Ruotsista:

Hector Rail köper ett Taurus-lok från MRCE, Mitsui Rail Capital Europe BV, med en option på att få köpa ytterligare fyra lok. Loken har en topphastighet på 230 km/h, och gör dem till Sveriges snabbaste lok. De har en installerad effekt på 6 400 kW (under kortare tid ända upp till 7 000 kW) vilket är dubbelt så mycket som X2000 eller ett Rc-lok, som är det svenska standardloket. Denna investering stärker Hector Rails flotta av linjelok som för närvarande uppgår till 32 enheter. Det första loket kommer att levereras på måndag den 16 augusti. Omedelbart efter leverans påbörjas tester med syfte att få loket godkänt för trafik på svenska spar.

FAKTA/Taurus-loket
Max hastighet: 230 km/h
Vikt: 85 ton
Installerad effekt: 6 400 kW (under kortare tid 7 000 kW)
Antal axlar: 4
Längd: 19,28 meter

transportnet.se - Snabbaste loket är här
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 14, 2010, 07:27:46 »

Taitaapi Hector Rail tuolla hankinnalla saada melko varmasti maailman nopeimman tavarankuljettajaoperaattorin tittelin Kinesin ennätystenkirjaan. Ymmärtääkseni Heikki Harma Rail ei ajele matkustajajunia ainakaan Ruotsissa.
tallennettu
Dennis Rolin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #2 : Elokuu 14, 2010, 09:54:45 »

Artikkelin kuvatekstissä mainitaan että Hector rail aikoo siirtyä myös henkilöliikenteen puolelle.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Elokuu 14, 2010, 13:32:13 »

Speksien mukaan hyvin Sr2-mainen vetovekotin.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #4 : Elokuu 14, 2010, 15:01:30 »

Hector Railin vetureita käytetään mm. Veolian pikajunissa. Esimerkiksi eilen 13.8.2010 Malmö Sydistä klo 18:19 Tukholmaan lähtenyttä pikajunaa 7170 veti Hector Rail 141.001-6 Ripley.  http://www.jarnvag.net/index.php/lokguide/ellok-i-trafik/141
tallennettu
Juri Nevalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #5 : Elokuu 14, 2010, 20:04:39 »

Siinähän olisi sr1.lle korvaava veturi  Iskee silmää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2010, 08:36:40 »

Artikkelin kuvatekstissä mainitaan että Hector rail aikoo siirtyä myös henkilöliikenteen puolelle.

Niin varmasti mainitaan, mutta jos lukija on nuuka klikkaamiensa linkkien osalta, niin ei sitä kaikkeen voi erehtyä perehtymään.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2010, 11:13:42 »

Joo olihan toi ihan kiinnostava juttu. Hymyilee
tallennettu

Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #8 : Elokuu 16, 2010, 11:32:06 »

Siinähän olisi sr1.lle korvaava veturi  Iskee silmää

Eikä edes ihan vitsinäkään. Jos VR Oy päättäisi juuri nyt Sr3:n hankinnasta, varmasti vahvimmat ehdokkaat olisivat Siemensin Taurus ja Bombardierin TRAXX. Kummallakin on riittävä suorituskyky ja käytössä koeteltu konstruktio; kummankin eri versioita on myyty sadoin kappalein. Jos Sr2/BR 460/Loco 2000 oli ilmestyessään maailman modernein sähköveturi, kilpailevat kummatkin mainitsemani nyt siitä tittelistä.

Tuo Hector Railin 141 on siis ex-ÖBB 1012, joka olisi muuten kiintoisa malli, mutta, mutta...(tämä mutta on juuri se mutta, mihin ko. veturin jatkohankinnat kilpistyivät): veturin kappalehinta oli noin 6,4 Me, kun TRAXXin saa alkaen 2,5...3 Me ja Tauruksen käsittääkseni suunnilleen samaan hintaan; Sr2:n kappalehinta oli 3,7...4 Me. Huima ero, sano.

tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #9 : Elokuu 16, 2010, 12:49:40 »

Jos sais valita ja hinnalla ei ois väliä niin ottaisin Simenssin Tauruksen, kun se on niin kaunis. Virnistää


* Siemens Taurus 1.jpg (168.52 kilotavua, 735x530 - tarkasteltu 312 kertaa.)
tallennettu

Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #10 : Elokuu 16, 2010, 15:51:47 »


Jos sais valita ja hinnalla ei ois väliä niin ottaisin Simenssin Tauruksen, kun se on niin kaunis. Virnistää

Mieluummin vielä näillä http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Railjet.jpg vaunuilla Virnistää

Taurus on tosiaan suhteellisen nopea veturi, Wikin mukaan:
Lainaus
On 2 September 2006 the locomotive Rh 1216 050-5 (prior to delivery to ÖBB) set a new world record for conventional electric locomotives, during the trials near Nürnberg it reached a top speed of 357 km/h [4]. Remarkably enough, the locomotive was not modified for the record.

tallennettu
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #11 : Elokuu 16, 2010, 22:27:08 »

Mieluummin näillä:
http://www.railfaneurope.net/pix/es/car/Talgo-7/Zaragoza/Altaria1599-020305.jpg

...niin päästäisiin vähentämään jollakin aikataululla Pendolinoja? Siemensin tekemät Railjet-vaunut eivät taida olla kallistuvia eivätkä esteettömiä eli matalalattiaisia, kuten Talgo VII vaunut? Eli perusteilla suurempi käytettävissä oleva kaarrenopeus ja esteettömyys valitsisin Talgon. Kerrostaloja sitten muihin juniin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sveriges snabbaste lok gör 230 km/h  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina