Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P260 Kolarista Ouluun 21.2.2009 kahdella Dr16:lla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« : Helmikuu 21, 2009, 20:09:52 »

P260 Kolarista Ouluun ajettiin 21.2.2009 kahdella Isolla Vaaleella (2811+2807); junan saapumisesta Ouluun ja veturien irrotuksesta on video: http://www.tapanikunnas.net/files/videot/090221_P260_Oulu.wmv. Koneen sammutus- ja käynnistysäänet kuuluvat tässä hyvin.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2009, 22:10:34 »

Miksiköhän moottorit sammutettiin irroituksen ajaksi? Eihän noista kuitenkaan mitään 1500V syöttöjä runkoon ole ja senkin kai voi virtapiirillä eristää? Kun joka tapauksessa ne pitää siitä junan edestä ajaa pois niin vaikuttaa hieman kummalliselta toimenpiteeltä. Vai lieneekö kyseessä jokin 'käytäntö' josta ei ole haluttu luopua? Sähkövetureilla yleensä kyllä otetaan virroitin alas 1500V:n kytkentää varten. Hmmm  Järkyttynyt
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2009, 23:11:30 »

Kyllähän noista 1500 V syöttö löytyy, ja sähkövehkeiden virroittimen laskua vastaava toimenpide on juurikin päämoottorin sammuttaminen.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2009, 05:15:44 »

Kyllähän noista 1500 V syöttö löytyy, ja sähkövehkeiden virroittimen laskua vastaava toimenpide on juurikin päämoottorin sammuttaminen.

Kyllähän niistä löytyy, mutta eihän VR moista voi käyttää...vrt. käytyyn keskusteluun Kemijärven yöjunasta...  Virnistää
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2009, 09:58:29 »

Kyllähän noista 1500 V syöttö löytyy, ja sähkövehkeiden virroittimen laskua vastaava toimenpide on juurikin päämoottorin sammuttaminen.

Kyllähän niistä löytyy, mutta eihän VR moista voi käyttää...vrt. käytyyn keskusteluun Kemijärven yöjunasta...  Virnistää
Ei muuten ole, Hccmqqr autovaunut Kolarin junissa saavat sähkönsä juuri Dr16:sta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2009, 10:04:34 »

Jotenkin tuhnusti lähti käyntiin toi 2811, kun joskus tuntuu että pannuhuoneessa oikein räjähtää korkeapainekäynnistyksen yhteydessä. Näistä Tapsan erinomaisista videoista tuli mieleen sellainen, että joskus voisi tehdä kenties monikameratekniikalla jonkun pläjäyksen; esimerkiksi tämän videon yhteydessä olisi toisella kameralla voinut kuvata vaunujen irroitusta, yhdellä tapahtumia ohjaamossa ja kolmashan tekikin jo työnsä tuossa laiturilla statiivin päällä. Jos oikein lähdettäisi herkuttelemaan, niin mikä jottei useammalla kameralla voisi kuvata vaikkapa jotain reissua erilaisista näkövinkkeleistä.

Kameramies x 3 + (esim.) XDCAM x 3 + äänittäjä + mikseri + ohjaaja + valomies = jonkun verran euroja... :-)
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2009, 11:08:31 »

Jotenkin tuhnusti lähti käyntiin toi 2811, kun joskus tuntuu että pannuhuoneessa oikein räjähtää korkeapainekäynnistyksen yhteydessä.
Pieni tarkennus: videolla kuuluu 2807:n käynnistysääni; -11:n startista näkyy vain kömyt. Kun olin kameroineni juuri -07:n koneen kohdalla, peittyy kaikki muu ääni sen taakse.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Helmikuu 22, 2009, 16:54:01 »

Itse kuvasin tämän junan Kolarissa. Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=m2LP0KWWMD8&feature=channel_page
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #8 : Helmikuu 22, 2009, 19:52:05 »

Itse kuvasin tämän junan Kolarissa. Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=m2LP0KWWMD8&feature=channel_page

Heh, mietinkin, että miksi "Night" train...lähtöaika 13.05 Kolarista ja saapumisaika Helsinkiin klo 1 yöllä...rodellinen yöjuna. Miksiköhän tätä ei ajateta yöllä takaisinpäin, pohjanmaanradalla ahdasta kenties? Mukavaa matkata 12h makuuvaunussa joita ei ole tarkoitettu päivämatkustukseen 8)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 22, 2009, 19:54:31 »

Heh, mietinkin, että miksi "Night" train...lähtöaika 13.05 Kolarista ja saapumisaika Helsinkiin klo 1 yöllä...rodellinen yöjuna.

Pysähdyspaikatkin ovat omituiset, esim. se ei pysähdy Kokkolassa eikä Ylivieskassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 22, 2009, 20:14:17 »

Tämä on "Party Is Over" -juna. Loman väsyttämät etelän immeiset saavat levätä rasitusten päälle. Ihan mainio ajatus VR:lta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P260 Kolarista Ouluun 21.2.2009 kahdella Dr16:lla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina