Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2576


« Vastaus #25 : Tammikuu 28, 2011, 21:15:19 »

Siinä vaiheessa kun 1) VR muutettiin osakeyhtiöksi ja 2) maahan saatiin oikeistohallitus, on ollut selvää, että VR:n _ainoa_ tarkoitus on tuottaa rahaa omistajalleen. Kokoomus on yksi ....
Sekoomus ei varmaan ole yksin syyllinen, vaikka keikkuukin listan kärkipaikkaa. Ruotsissakin Moderaatit tekevät kaikkensa julkisen liikenteen palvelutasovaatimuksen muuttamiseksi voittomarginaaliksi. Sama on linja naapuruksilla. Entäs äänestäjien etu? Ei sellaista ole kuin utopialandissa. On vain rahoittajien etu, se on EU:n perusidea. Kaikki on yksityistettävä tai kilpailutettava, riippumatta todellisesta tarpeesta. "Aku-Ankka-rahaa"-on saatava liikenteeseen. Jokainen voi ajatella hiljaa mielessään, kuka siitä hyötyy paljon ja kuka jotakin. Sitten kurkata omaan lompsaan, että mitäs minä hyödyin. Ja sitten voi taas hyvällä omalla tunnolla kiristellä hampaita seuraavat neljä vuotta ja vannoa muutoksen nimiin. Kukahan, ja koska, on ensimmäinen, joka kertoo yksinkertaisesti kansan kielellä, mitä tavallinen kansalainen hyötyi VR:n (tai minkä tahansa muun kansallisen rautatieyhtiön) yhtiöittämisestä? Yhtiön oma liikevoitto ei kelpaa vastaukseksi, koska siitä ei ole mitään iloa tavalliselle junamatkustajalle.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #26 : Tammikuu 28, 2011, 21:34:56 »

Sekoomus ei varmaan ole yksin syyllinen, vaikka keikkuukin listan kärkipaikkaa.
Eipä tietenkään, ainoastaan helpoimmin osoitettava. Varsinkin Lipposen aikanahan kokkariparat olivat hätää kärsimässä kun demarit jatkuvasti kiilasivat oikealta ohi.
Lainaus
Entäs äänestäjien etu? Ei sellaista ole kuin utopialandissa. On vain rahoittajien etu, se on EU:n perusidea.
Näin juuri. "Miksi ihmisille pitää olla rajoja kun ei pääomillakaan ole?" kyseli muuan minua viisaampi (olen unohtanut nimen, mutta ehkä vielä onnistun sen kaivamaan jostain).
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2011, 23:11:47 »

Heikkinen kuvittelee Kokoomuksen ja Sdp:n eron isoksi, voitko selventää miksi liikennepolitiikka lähes samaa hallituksesta riippumatta?
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #28 : Tammikuu 30, 2011, 19:43:58 »

Netti-Ilkka kirjoittaa:
Sunnuntaina Helsingistä Seinäjoelle kello 12.30 lähteneestä Pendolino-junasta lähti matkaan vain puolet. Tavallisesti junassa on kaksi Pendolino-yksikköä, eli yhteensä 12 vaununa. Syynä oli kalustopula.
 www.ilkka.fi
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #29 : Tammikuu 31, 2011, 02:28:50 »

Heikkinen kuvittelee Kokoomuksen ja Sdp:n eron isoksi, voitko selventää miksi liikennepolitiikka lähes samaa hallituksesta riippumatta?

Ihanko totta heitit tämän viestin tähän puolisen tuntia  sen jälkeen, kun hra. Heikkinen oli sanonut, että etenkin Lipposen aikana SDP on tehnyt jopa kokoomuslaisempaa politiikkaa kuin Kokoomus itse. Tämä viittaa aika vahvasti johonkin muuhun suuntaan kuin suurten puolueiden välisten linjaerojen luulemiseen merkittäviksi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #30 : Helmikuu 03, 2011, 09:20:02 »

3.2. klo 9.14 R-juna Helsingistä Riihimäelle myöhässä
R-juna Helsingistä klo 8.19 Riihimäelle on noin 40 minuuttia aikataulustaan myöhässä.

3.2. klo 9.10 R-juna Helsingistä Riihimäelle myöhässä
R-juna Helsingistä klo 8.19 Riihimäelle on noin 30 minuuttia aikataulustaan myöhässä.

 
3.2. klo 6.53 Muutoksia junaliikenteessä Helsingin ja Imatran välillä
Helsingistä klo 9.00 Imatralle lähtevä pikajuna (P 103) on peruttu.
Imatralta klo 14.46 Helsinkiin lähtevä pikajuna (P 118) on peruttu.
Matkustajat ohjataan seuraavaan mahdolliseen junayhteyteen.

Lähde: VR Liikennetiedotteet
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2216


« Vastaus #31 : Helmikuu 03, 2011, 11:45:36 »

VR liikennetiedotteet kertovat seuraavaa:
"3.2. klo 11.10 Muutoksia junaliikenteessä Seinäjoen ja Helsingin välillä.

InterCity (IC 62) Seinäjoelta klo 15.45 Helsinkiin on peruttu Tampere-Helsinki väliltä. Matkustajat ohjataan Tampereelta klo 17.07 lähtevään InterCity-junaan (IC2 180). "

Eikös tuo 62 pitäisi olla pendoliino, eli S62? Ilmeisesti risoja pendoja riittää, sillä eilen S62 runko kääntyi S59 Oulun rungoksi, ja S145 ajettiin pikajunakalustolla ja IC2 147 tuli heti tämän juunan perässä.

Ja lisätään vielä liikennetiedote: "3.2. klo 13.20 InterCity (IC 45) Helsingistä Ouluun myöhässä

InterCity (IC 45) Helsingistä klo 9.30 Ouluun on aikataulustaan myöhässä noin 25 minuuttia. "

Eikö myös juna 45 pitäisi olla pendoliino (S).
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2011, 13:40:49 kirjoittanut Teppo Niemi » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Helmikuu 03, 2011, 14:14:13 »

InterCity (IC 45) Helsingistä klo 9.30 Ouluun on aikataulustaan myöhässä noin 25 minuuttia. "

Eikö myös juna 45 pitäisi olla pendoliino (S).
Kyseinen juna oli / on Pendolino S45. Ajettiin yhdellä yksiköllä. Ohitti Hämeenlinnan n. 25 minuuttia hitaassa vaunujen odotuksen takia.


IC2 171 Helsingistä klo 12.06 Tampereelle sekä IC2 174 Tampereelta klo 13.07 Helsinkiin perutaan. Mikä lie syynä?
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #33 : Helmikuu 03, 2011, 19:06:17 »

Tulin tänä(kin) aamuna Ri:ltä klo 7.52 lähteneellä R-junalla Hkiin. Ennen Oulunkylää konduktööri kuulutti, että edellä kulkeva IC-juna on hajonnut vaihteisiin ja eteenpäinpääsy saattaa kestää. Hän kuitenkin lisäsi, että "katotaan, jos tästä piästään pujahtammaan kaupunkiradan puolelle" ja niin pääsimmekin.

P274 seisoi Käpylässä ja sen edellä pienin välimatkoin kaksi pendolinoa eli siis ne, jotka tulevat joskus 8.30 tienoilla Hkiin. Niistä ensimmäinen oli pimeänä heti Psl aseman pohjoispuolella.

Kuljimme sitten kaikkein itäisintä kaupunkiraidetta Hkiin asti ja olimme perillä vain noin viisi minuuttia aikataulusta jäljessä.

Sen R-junan osalta siis matka sujui paremmin kuin aikoihin, mutta niistä kolmesta muusta junasta ei voine sanoa samaa...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #34 : Helmikuu 03, 2011, 20:06:53 »

Tulin tänä(kin) aamuna Ri:ltä klo 7.52 lähteneellä R-junalla Hkiin. Ennen Oulunkylää konduktööri kuulutti, että edellä kulkeva IC-juna on hajonnut vaihteisiin ja eteenpäinpääsy saattaa kestää. Hän kuitenkin lisäsi, että "katotaan, jos tästä piästään pujahtammaan kaupunkiradan puolelle" ja niin pääsimmekin.

...

Kuljimme sitten kaikkein itäisintä kaupunkiraidetta Hkiin asti ja olimme perillä vain noin viisi minuuttia aikataulusta jäljessä.
Heh, olihan se näky kun neljästä Sm4:sta koostuva R-juna mutkitteli Pukinmäen ja Oulunkylän välissä olevan vaihdekujan kautta läntisimmältä raiteelta itäisimmälle. Onneksi Oulunkylän asemalla tuli kuulutus "varokaa raiteella neljä ohittavaa junaa". Moni (minä mukaan lukien) odotteli klo 8.35 kohti Helsinkiä lähtevää I-junaa - joka sitten saapuikin asemalle paria minuuttia myöhemmin.

t. Oulunkylän asemalla tuolloin (klo 8.35) seissyt
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #35 : Helmikuu 04, 2011, 17:36:19 »

Tällä viikolla on näkynyt omiin silmiin ensimmäistä kertaa, että laiturinäytöissä mainintoja liikenteen myöhästymisten syistä. Tässä esimerkki http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/puskaradio/viesti/21376/.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #36 : Helmikuu 04, 2011, 19:00:34 »

Ensimmäinen ajatus Larin viestistä myöhästymissyyn näkymisestä laiturinäytössä oli, että henkilökunta varmaan pääsee nyt vähemmällä pottuilluksi tulemisella kun kiukkusille matkustajille on jo kerrottu myöhästymisen syy. Kun sitten näin kuvassa olevan tekstin ei ihan niin tainnutkaan käydä.  Epävarma
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #37 : Helmikuu 04, 2011, 20:03:20 »

Ensimmäinen ajatus Larin viestistä myöhästymissyyn näkymisestä laiturinäytössä oli, että henkilökunta varmaan pääsee nyt vähemmällä pottuilluksi tulemisella kun kiukkusille matkustajille on jo kerrottu myöhästymisen syy. Kun sitten näin kuvassa olevan tekstin ei ihan niin tainnutkaan käydä.  Epävarma

Rehellinen syyn kertominen voi aiheuttaa mielipahaa, mutta mikäli Helsingin ja Keravan välillä pari kertaa (Pasilasta ja Tikkurilasta lähdön jälkeen) esimerkiksi kuulutuksella antaa hieman lisätietoa asiasta niin en usko kenenkään olevan pahoillaan... Kyllä suurinosa asiakkaista ymmärtää, että emme voi lähteä matkalle ennen kuin olemme päässeet työpaikallemme. Vaihtoaika junasta toiseen siirtymiselle on yleensä 20 minuuttia lähiliikenteessä, joten ei sen edellisen junan kovin paljoa tarvitse myöhässä olla, että näin pääsee tapahtumaan... Varamiespalvelukin on supistettu minimiin, joten pelivarat on syöty...

"Hyvät matkustajat, kuljemme aikataulusta myöhässä 7 minuuttia. Syynä henkilökunnan odotus, joka johtui edellisen junavuoromme myöhästymisestä ennen tälle matkalle lähtemistä. Pahoittelemme viivästystä - siitä huolimatta, hyvää matkaa!"

tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #38 : Helmikuu 04, 2011, 21:59:38 »

Kyllä suurinosa asiakkaista ymmärtää, että emme voi lähteä matkalle ennen kuin olemme päässeet työpaikallemme.

Kuitenkin hyvin iso osa asiakkasta ajattelee että henkilökunta on jääny kahville tms. kun kuulevat että juna myöhästyy henkilökunnan odotuksen vuoksi.

Muutama vuosi sitten odottelin junan lähtöä Tampereella ja kuuluteltiin että henkilökuntaa joudutaan odottelemaan. Viereisestä penkkirivistä kuulu keski-ikäisten naisten juttelua että taas henkilökunta kuppaa jossain ja sata ihmistä odottelee.

Onhan tuo myöhästymisen syyn kertominen automaattisesti hyvää asiakaspalvelua. Monet syyt voivat myös helpottaa asiakkaan tuskaakin.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #39 : Helmikuu 04, 2011, 23:04:24 »

Mitenkähän kalustopulan vaivaamalle liikenteelle käy, kun Pendolinojen järjestelmälliset korjaukset keväällä alkavat?  Savon Sanomien tietojen mukaan pendojen keula -ja alusrakenteet vahvistetaan Suomen talvisia oloja kestäviksi perusteellisissa korjauksissa.
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #40 : Helmikuu 04, 2011, 23:21:59 »

Tällä viikolla on näkynyt omiin silmiin ensimmäistä kertaa, että laiturinäytöissä mainintoja liikenteen myöhästymisten syistä. Tässä esimerkki http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/puskaradio/viesti/21376/.

Ainakin matkustajan näkökulmasta laiturinäyttöinformaatio on ollut tänä talvena aivan erinomaista viime talveen verrattuna ja tuntuu, että uusien ominaisuuksien käyttötahti paranee vaan. Täältä vorgista asiasta on tietenkin ollut mahdotonta lukea, kuten yleensäkään positiivisesta kehityksestä rautatiemaailmassa...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #41 : Helmikuu 05, 2011, 08:53:41 »

Mitenkähän kalustopulan vaivaamalle liikenteelle käy, kun Pendolinojen järjestelmälliset korjaukset keväällä alkavat? 

Luuletko, että olisi vielä enemmän Pendoja poissa liikenteestä kuin nyt?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #42 : Helmikuu 05, 2011, 10:35:04 »

Eräänlainen näkemys aiheeseen liittyen tämäkin... Tämä näkemys on hyvä ottaa huomioon, kun katselee ja kuuntelee työmatkaliikenteessä seuraavan kerran ympärilleen.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/02/05/tama-tyomatka-tekee-sinut-onnettomaksi/20111680/139
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 334


« Vastaus #43 : Helmikuu 05, 2011, 12:22:16 »

Jatkuvan voivottelun, kiukuttelun ja tuskailun keskellä VR:n henkilökunnalle tulee ruusujakin, kuten Savon Sanomien Ajassa-palstalla http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/vrn-urhea-riikka/643217.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #44 : Helmikuu 05, 2011, 14:37:47 »

Tässä pitääkin erottaa toisistaan kaksi asiaa. Junahenkilökunnan toiminnassa ei ole ainakaan itselläni ollut yleensä juuri minkäänlaista moitteen sijaa. Ongelma on toisaalla, erityisesti aikataulusuunnittelussa, jossa ilmeisesti eletään aivan jossakin toisessa todellisuudessa kuin se, joka käytännössä näyttäytyy "radoilla ja ratojen varsilla". Ja ehkä aikataulusuunnittelijoitakaan ei pidä syyttää ja syyllistää henkilökohtaisesti, sillä jostakinhan hekin toimeksiantonsa saavat.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #45 : Helmikuu 08, 2011, 14:40:19 »

Lumipyry myöhästyttää junaliikenne tänään (tiistaina) niin pääradalla kuin rantaradallakin. Liikenneviraston mukaan myöhästymiset kestävät 15–45 minuuttia.
Virasto arvioi junien myöhästelyn jatkuvan ainakin iltapäivään asti. Myöhästymiset heijastuvat koko rataverkolle.

taloussanomat

8.2. klo 14.36 Seuraavat junat kulkevat aikataulustaan myöhässä
- Helsingistä klo 9.30 Ouluun lähtenyt Pendolino (S 45) noin 30 min
- Helsingistä klo 10.12 Joensuuhun lähtenyt InterCity (IC 3) noin tunnin
- Helsingistä klo 10.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity (IC 47) noin 50 min
- Helsingistä klo 13.00 Joensuuhun lähtevä InterCity (IC 5) noin 60 min
- Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity (IC 49) noin 30 min
- Helsingistä klo 12.03 Turkuun lähtenyt InterCity (IC2 131) noin 30 min
- Turusta klo 14.00 Helsinkiin lähtevä InterCity (IC2 140) noin 30 min
- Helsingistä klo 14.03 Turkuun lähtenyt InterCity (IC2 135) noin 30 min
- Helsingistä klo 14.12 Kouvolaan lähtenyt InterCity (IC2 109) noin 30 min

InterCity-juna (IC 73) klo 11.12 Helsingistä Kuopioon kulkee aikataulustaan noin 50 minuuttia myöhässä. Juna korvataan linja-autolla Pieksämäen ja Kuopion välillä.

InterCity-juna (IC 66) on peruttu Kuopion ja Pieksämäen välillä. Kuopiosta matkustajat ohjataan klo 17.20 lähtevään InterCity-junaan (IC 78). InterCity-juna 66 kulkee normaalisti Pieksämäki-Helsinki välillä.
 
tallennettu
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #46 : Helmikuu 08, 2011, 16:09:53 »

Mikä Ilmalassa mättää, kun ei klo 15 aikoihin Helsingistä lähteväksi suunniteltuja junia ei saada ajoissa matkaan sieltä? Näyttää erityisesti Sm3-junien kanssa olevan vaikeuksia. Puuttuivat 15:30 mennessä ainakin S89 (Ic 2), S7 ja S53.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #47 : Helmikuu 08, 2011, 16:58:12 »

8.2. klo 16.44 Myöhästymisiä kaukoliikenteessä
Seuraavat junat kulkevat aikataulustaan myöhässä vaikeiden sääolosuhteiden vuoksi.

- Helsingistä klo 10.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity (IC 47) noin 45 min
- Helsingistä klo 13.00 Joensuuhun lähtenyt InterCity (IC 5) noin 1h 20 min
- Turusta klo 14.00 Helsinkiin lähtenyt InterCity (IC2 140) noin 60 min
- Helsingistä klo 14.03 Turkuun lähtenyt InterCity (IC2 135) noin 45 min
- Helsingistä klo 14.06 Seinäjoelle lähtenyt InterCity (IC2 173) noin 60 min
- Helsingistä klo 14.30 Pieksämäelle lähtenyt Pendolino (S 89) noin 45 min
- Helsingistä klo 15.12 Joensuuhun lähtevä Pendolino (S 7) noin 45 min
- Helsingistä klo 15.30 Ouluun lähtevä Pendolino (S 53) noin 45 min
- Kouvolasta klo 16.44 Kuopioon lähtevä Pendolino (75) noin 45-60 min
- Helsingistä klo 16.06 Ouluun lähtevä InterCity (IC 55) noin 30 min
- Helsingistä klo 16.12 Kajaaniin/Joensuuhun lähtevä InterCity (IC 77) noin 30 min
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #48 : Helmikuu 09, 2011, 12:57:18 »

Liikennetiedotteet
9.2. klo 12.54 Myöhästymisiä kaukojunaliikenteessä
Seuraavat Helsingistä lähteneet junat ovat aikataulustaan myöhässä:

- Helsingistä klo 09.06 Jyväskylään lähtenyt InterCity (IC2 85) on myöhässä noin 30 minuuttia.
- Helsingistä klo 10.06 Rovaniemelle lähtenyt InterCity (IC 47) on myöhässä noin 50 minuuttia.
- Helsingistä klo 11.03 Turkuun lähtenyt InterCity (IC 129) on myöhässä noin 20 minuuttia.
- Helsingistä klo 12.06 Tampereelle lähtenyt InterCity (IC 171) on myöhässä noin 45 minuuttia.
9.2. klo 12.34 InterCity (IC 68) Kuopiosta Helsinkiin myöhässä
Kuopiosta klo 11.20 Helsinkiin lähtenyt InterCity (IC 68) on myöhässä noin 40 minuuttia.

Mikähän tänään mättää ?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #49 : Helmikuu 09, 2011, 15:55:44 »

Tämä oli sen verran hauska juttu, että tää on pakko linkittää tähän ketjuun:
http://www.youtube.com/watch?v=nWYWoV6yaB0

Jollain on leikannut kyllä varsin hyvin!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina