Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Nettilipussa pientä viivettä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« : Maaliskuu 04, 2011, 17:01:13 »

Ostin lipun torstai iltana pendoon 19.55. Lippua ei sähköpostiin alkanut kuulua. Soitin asiakaspalveluun 21.40.
Näkivät sieltä lipunoston onnistuneen. Lupasivat lähettää s-postissa uudelleen. Ensimmäinen lippulähetys saapuikin yöllä 4.45.
Toinen lähetys tupsahti iltapäivällä  perjantaina 14.25. Onneksi juna ei ollut tässävaiheessa vielä lähtenyt matkaan.
Pendomainen lippu siis! Syytä lippujarrujen jumiintumisesta ei ole.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2011, 17:53:06 »

Tässä tapauksessa syy voi olla muuallakin kuin VR:ssä; sähköpostien otsikkotiedoista näkee, milloin viesti on lähetetty ja mitä kautta se on kulkenut. Otsikkotietojen sisältöä on selitetty esimerkiksi täällä.

Date:-alkuiselta riviltä näet, milloin viesti on alun perin lähetetty. Jos siinä näkyy jotain tyyliin Thu, 03 Mar 2011 19:55:00 +0200, niin viesti on lähtenyt ajallaan mutta juuttunut jonnekin matkan varrella. (Tuo +0200 ilmaisee aikavyöhykkeen, UTC + 2 tuntia.)

Kovin tavatonta ei ole, että viesti jää tuntikausiksi seikkailemaan bittiavaruudessa.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2011, 20:12:16 »

Jep
Tuntemattomia on meilin polut. On vain eka kerta kuin noin käypi lippukaupassa.  Muu s-posti kulki normaalisti ympäriinsä. On vain mille tahansa 16 tunnin viive  tämäntyyppiselle palvelulle paha juttu.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2011, 20:38:55 »

Jep
Tuntemattomia on meilin polut. On vain eka kerta kuin noin käypi lippukaupassa.  Muu s-posti kulki normaalisti ympäriinsä. On vain mille tahansa 16 tunnin viive  tämäntyyppiselle palvelulle paha juttu.

Kävisitkö kurkkaamassa sen viestin tiedoista tuon lähetysajankohdan? Kiinnostaisi itseäni kovasti silti nähdä se.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2011, 21:59:14 »

Pitääpä kurkata kun pääsen kotiin.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #5 : Maaliskuu 05, 2011, 21:44:31 »

Nyt olisi kerrankin kehujen aika!
Lauantaina 5/3 iltapäivällä pudotin lompakkoni Helsingin rautatieasemalla R-kioskilla asiodessani. Huomasin kadotuksen melko pian. Mutta mistään en sitä löytänyt. Päivä pimeni mielessäni. Ei auttanut kuin soitella luottokorttifirmaan ja sulkea kortit. Seuraavaksi aikomuksena kävellä poliisin puheille. Matkalla sinne pirahti kännykkä, näytöllä luki salattu numero, naisääni kertoi soittavansa Helsingin poliisin johtokeskuksesta. Kysyi onko lompaako hukassa ja kertoi sen löytyneen. Sivullinen oli sen ottanut talteen. Sain ohjeet hakea lompsan VR:n lipunmyynnin kansaivälisen liikenteen tiskiltä. Sieltähän karkulainen löytyi ja kaikki oli tallessa. Lipunmyyntihenkilökunta oli kiivaasti yrittänyt löytää myös yhteystietojani siinä onnistumatta. Hienosti toimi järjestelmä. Lompsa oli kupeellani puoli tuntia katomisensa jälkeen. Hienoa toimintaa. Iso kiitos!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Nettilipussa pientä viivettä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina