Tässä piirros Tytärsaaren radasta. Sen rakentamista pohdiskeltiin vuodesta 1903 ainakin vuoteen 1907. Oheinen piirros maanomistajien tiedoin varustettuna on abouttiarallaa 1904 tilanteen mukaan. Majakka valmistui tuolloin, mutta rata ilmeisesti vasta vähän myöhemmin, sillä siitä kirjelmöitiin vielä vuonna 1907.
Kiitos tästä kartasta Johanna! Olen lukenut joitakin kirjoistasi, alkaen "Suljetut saaret" ja löytänyt niistä paljon linnakesaarten ratoihin liittyvää tietoa, joka on muutoin vaikeasti saatavilla. Aikanaan varusmiesaikana sain Isosaaren RAUK'in kirjurina viimeisenä tehtävänäni järjestää paikallisen arkiston, josta löytyi melkoinen tietopläjäys linnakkeiden radoista. Harmillisesti aika ei ole koskaan riittänyt sen tieton kunnolliseen järjestämiseen, vaikka olen jo eläkeiässä eikä täällä Ruotsissa oikein löydy Suomen linnakkeista mitään uutta. Jos joskus koostat pumaskan linnakkeiden radoista, niin ehkä voisin vähän avittaa, ainakin "teknisissä" jutuissa. Kuvia minulla ei ole, mutta joitakin karttoja ja veturilistoja kyllä löytyy.