Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 31.10.2011 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #75 : Lokakuu 27, 2011, 08:39:25 »

800 ihmistä jakautuu väkisinkin luonnostaan pidemmälle matkalle, kuin 20 ihmistä.

800 matkustajaa myös nousee "luonnostaan" nopeammin kyytiin kuin 50-100 Lappeenrannasta tulevaa..?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #76 : Lokakuu 27, 2011, 09:21:40 »

800 ihmistä jakautuu väkisinkin luonnostaan pidemmälle matkalle, kuin 20 ihmistä.

800 matkustajaa myös nousee "luonnostaan" nopeammin kyytiin kuin 50-100 Lappeenrannasta tulevaa..?

Tottakai, kuten jo tunnemme ovien määrän ja leveyden, on niistä helppo nousta kyytiin rivakkaan tahtiin.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #77 : Lokakuu 27, 2011, 13:25:24 »

 Uusiin aikatauluihin liittyen, osaisiko joku (Lari?) kertoa miksi H227 Helsingistä 16.36 Riihimäelle lakkaa kulkemasta perjantaisin?  Ja mihin ko. junan matkustajat aiotaan tunkea, seuraava Riihimäelle lähtevä juna (H klo 16.48) on ainakin tähän asti ollut "vain" 3-yksikköinen.  Kuljetetaanko poistuvan junan vaunusto R:mäelle joskus maanantaiyönä?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #78 : Lokakuu 28, 2011, 17:21:15 »

Uusiin aikatauluihin liittyen, osaisiko joku (Lari?) kertoa miksi H227 Helsingistä 16.36 Riihimäelle lakkaa kulkemasta perjantaisin?  Ja mihin ko. junan matkustajat aiotaan tunkea, seuraava Riihimäelle lähtevä juna (H klo 16.48) on ainakin tähän asti ollut "vain" 3-yksikköinen.  Kuljetetaanko poistuvan junan vaunusto R:mäelle joskus maanantaiyönä?

En valitettavasti osaa kertoa, mutta otetaanpa ens viikolla selvää.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #79 : Lokakuu 28, 2011, 17:25:42 »

"Sibeliuksen paluu" on näköjään toistaiseksi siirtynyt eteenpäin tai sitten sitä ei tapahdukaan...

Katsoin 31.10.2011 kello 12:52 lähtevän Helsinki-Joensuu junan aikatauluja ja vaunustoa verkkokaupan kautta, niin juna onkin muutettu InterCity-junasta pikajunaksi. Vaunusto on melkoisen mielenkiintoinen veturista lukien Ein, Ein, Ei, ravintolta (todennäköisesti tosin Rbkt eli baarivaunu), Edfs, Eip ja EFit.

tallennettu
Antti Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #80 : Lokakuu 29, 2011, 09:32:59 »

Eli siis PIKAJUNA tulee takas karjalan-radalle! JEE Hymyilee Hymyilee Hymyilee
tallennettu

Hymyilee
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #81 : Lokakuu 29, 2011, 09:48:50 »

Eli siis PIKAJUNA tulee takas karjalan-radalle! JEE Hymyilee Hymyilee Hymyilee

Sanoisin mielummin sekajuna - sininen yhdellä kyttyrällä.

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että "Sibeliuksen paluu" tapahtuu sittenkin tiistaina 8.11. ainakin verkkokaupan mukaan. Viimeinen "erikois"pikajuna 5/12 Helsinki-Joensuu-Helsinki välillä siis maanantaina 7.11.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2011, 10:10:00 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 253


« Vastaus #82 : Lokakuu 29, 2011, 11:50:15 »

Matkahauissa ei ole aiemmin osunut silmiini junatyyppiä LOL, esimerkiksi tänään klo 16.15 Karjaalta Helsinkiin lähtee LOL 8528. Myös Lahden ja Tampereen lähiliikenne näyttää käyttävän tuota tunnusta. Mitähän tuo virallisesti tarkoittaa - lähiostoliikenne ? - LVM:n ostoliikenne ?
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #83 : Lokakuu 29, 2011, 11:51:18 »

Local traffic train tjsp. Jossainhan tuo selitettiin.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #84 : Lokakuu 29, 2011, 15:27:15 »

Joo, tätä ihmeteltiin jossain iltapäivälehdessä muutamia päivä uuden lipunmyymättömyysjärjestelmän käyttönoton jälkeen. VR:n edustaja kertoi silloin, että LOL on merkintä, jolla aikataulutietokantaan merkitään junan kulkevan lähiliikennetariffin alaisuudessa. Näin muiden maiden lipunmyyntijärjestelmät osaavat näyttää kyseiset junat haettaessa hakuehdolla "vain paikallisliikenne".
Tämän LOL-tekstin ei kuuluisi näkyä asiakkalle asti ja VR:n edustaja kertoikin, että se poistetaan näkyvistä "pian".
Ilmeisesti muut ongelmat ovat kuitenkin etusijalla. LOL:n katoaminen lipuista joskus tulevaisuudessa tarkoittaneekin siis, että VR katsoo ettei sen lipunmyyntijärjestelmä ole enää naurettavalla tolalla, vaan niin vakavastiotettava, että LOL-tekstin poistamiseen on vihdoin resursseja Hymyilee

Eli LOL (LOcal Train / Laughing Out Loud) katoaa lipuista sitten kun VR katsoo lipunmyyntijärjestelmänsä olevan käyttökunnossa.''

EDIT: Ja tuo "Paikallisjuna LOL" tosiaan tulostuu kaikkiin lippuihin, joissa osa matkaa matkustetaan Helsingin alueen paikallisjunalla ja osa matkaa kaukojunalla. Mulla on plakkarissa esim. seuraavat liput:
Järvenpää-Kokkola:
Järvenpää-Riihimäki    Paikallisjuna LOL   9733
Riihimäki-Vihanti    Pikajuna   273
Vihanti-Kokkola    Intercity   48

Vaasa-Järvenpää:
Vaasa-Seinäjoki   Taajamajuna 452
Seinäjoki-Riihimäki   Intercity 58
Riihimäki-Järvenpää   Paikallisjuna LOL   9736

Lisäksi mulla on konduktööriltä ostettu lippu Järvenpää-Seinäjoki:
Järvenpää-Riihimäki   Lähijuna   9649
Riihimäki Seinäjoki   Intercity   47

Konduktöörin lipunmyyntilaite siis osaa piilottaa tuon LOL:n.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #85 : Lokakuu 29, 2011, 19:00:47 »

Onhan näitä ei-asiakkaille suunnattuja lyhennyksiä lipsahtanut muiltakin firmoilta ulkoilmoille. Tuoreessa muistissa on mm. Soneran sekoilu kesältä 2005, kun Soneran asiakkaan Omilla sivuilla oli NAK:n lyhennnyksiä tyyliin "PP0", "SP1", "PP1", "SM3" ja vaikkapa "KYM".

Heitettäköön arpa ilmoille - kuka tietää, mistä Soneran asiakashallintajärjestelmän nimi "NAK" tulee? Jos joku tämän vaistoaa, tarjoan munkin, piispan, nunnan ja kahvit. Itse olen jäävi osallistumaan tähän osakilpailuun sattuneesta syystä...  Hymyilee
tallennettu
Antti Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #86 : Lokakuu 30, 2011, 20:47:10 »

Ihmettelen suuresti että 7.11 asti kulkevassa pikajuna 5/12 olisi EHKÄ Rbkt. Miten niin pieni ravintola puoleltan voi olla niin pitkällä reitillä jonka matka-aika on yli 4 tuntia? On hauska nähdä kun matkustan ns. huvimatkan Lappeenrantaan IC8 ja tuun takas P5 niin uskoisin että VR laittaa joko Rk:n tai Rkt:n. Sittenhän sen näkee. Mahtavaa se vielä että pääsen kuitenkin pikajunaan!! JEE  Hymyilee Hymyilee
tallennettu

Hymyilee
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #87 : Lokakuu 31, 2011, 09:26:11 »

Uudet aikataulut on otettu käyttöön 31.10.2011. Junaliikenne näyttäisi pyörivän pääasiallisesti aikataulun mukaisesti, mutta muutamia haasteitakin on ollut Junien kulkutiedot- ja Junat kartalla-palveluita seuraamalla havaittu.

Taajamajuna H238 Karjaalta Helsinkiin myöhästyi puolisen tuntia vaunuston odotuksen vuoksi. Lisäksi rantaradalla Karjaan kohdalta alkoi myöhästymisketju junasta 942 junille 941, 944 ja kello 07:38 lähtevälle Y-junalle. Ketju laitettiin poikki Inkoossa noin kello 8, kun siellä nähtiin kolmen junan kohtaus. Ensin 944 odotti junaa 943 saapuvaksi, jonka jälkeen 943 kohtasi em. Y-junan ja kaikki jatkoivat matkaansa. Näin 943 ja 946 kulkivat ajallaan tai ainakin hyvin lähellä sitä.

Muutamia muitakin noin 10 minuutin myöhästymisiä on havaittu, mutta ei mitään kovin vakavaa.

Lähde:
http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/junienkulkutiedot.html.stx
http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/junatkartalla.html

Edit: Nyt pieni myöhästely kuitenkin jatkuu rantaradalla 979 jättää 950 noin 10 minuuttia myöhään Salosta ja 945 on saman verran Kirkkonummella. Toisin sanoen, kohtaus osuu hyvin Karjaalle, mutta domino jatkuu...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2011, 09:39:34 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #88 : Lokakuu 31, 2011, 10:01:20 »

Tampere-Jyväskylä välillä näyttäisi tämän aamun perusteella siltä, että Pendolinot saapuvat Jämsään tai Orivedelle 4-5 minuuttia aikataulusta etuajassa. Junayksiköissä on selkeästi kallistusjärjestelmät käytössä ja pelivaraa syntyy. Vaikuttaa hyvältä ensitietojen perusteella talvea silmällä pitäen, että jos kallistukset eivät ole toiminnassa niin pelivara riittää ajallaan pysytään - ellei muita ongelmia ole...
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #89 : Lokakuu 31, 2011, 11:00:55 »

Joensuun aseman infonäyttöjen mukaan IC 1 on IC, mutta S 8 olisi yhä S. Myös IC 5 näkyy IC:nä eikä P:nä…


* interlino.jpg (161.39 kilotavua, 1200x600 - tarkasteltu 575 kertaa.)
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #90 : Lokakuu 31, 2011, 11:32:02 »

Joensuun aseman infonäyttöjen mukaan IC 1 on IC, mutta S 8 olisi yhä S. Myös IC 5 näkyy IC:nä eikä P:nä…

Pidä Heikki kuva hyvässä tallessa, tieto on muuttunut järjestelmässä hetki sitten oikeaksi informaatioksi IC8:n osalta. IC5/P5 tiedon päivitys on vireillä... Kiitos vinkistä, jonka perusteella asiaa selviteltiin.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #91 : Lokakuu 31, 2011, 18:48:51 »

Joensuun aseman infonäyttöjen mukaan IC 1 on IC, mutta S 8 olisi yhä S. Myös IC 5 näkyy IC:nä eikä P:nä…

Pidä Heikki kuva hyvässä tallessa, tieto on muuttunut järjestelmässä hetki sitten oikeaksi informaatioksi IC8:n osalta. IC5/P5 tiedon päivitys on vireillä... Kiitos vinkistä, jonka perusteella asiaa selviteltiin.

Miekin hieman ihmettelin, kun kulkutiedoista katselin IC 5:sen kulkua, joka jäi Helsingissä n. 13 min myöhään, mutta jonkin verran sai aikatauluaan kiinni matkan aikana. Tarkoituksena oli käydä ko. juna bongaamassa, mutta ei siitä tullut mitään. Onko mitään vahvistusta tullut, vaihtuuko kalusto ensi maanantaista Sibelius-rungoksi?
tallennettu
Ville Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #92 : Lokakuu 31, 2011, 19:59:21 »

Oli muuten aikamoinen junanpoikanen Joensuun junaksi tuo viitos-12, kun uuden systeemin neljä Pieksämäki-vaunua olivat mukana kyydissä seitsemän auki olleen vaunun lisäksi. Ei se edes kokonaan laituriin mahtunut.

PS. Mikä oli idea laittaa junaan sekä Edfs että EFit? No, jos ei muuta niin onpahan konnarilla sivutoimipiste. Virnistää
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #93 : Lokakuu 31, 2011, 21:30:15 »

Oli muuten aikamoinen junanpoikanen Joensuun junaksi tuo viitos-12, kun uuden systeemin neljä Pieksämäki-vaunua olivat mukana kyydissä seitsemän auki olleen vaunun lisäksi. Ei se edes kokonaan laituriin mahtunut.

PS. Mikä oli idea laittaa junaan sekä Edfs että EFit? No, jos ei muuta niin onpahan konnarilla sivutoimipiste. Virnistää

Edfs antaa tietysti invapaikan ja lastentilan sekä tietysti sen konnarin kopin. Se Efit:n mukana olo onkin sitten outoa. Kaipa se on tapana laittaa pikajunarunkoon mukaan hieman niin kuin automaattisesti.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #94 : Marraskuu 01, 2011, 08:56:45 »

Edfs antaa tietysti invapaikan ja lastentilan sekä tietysti sen konnarin kopin. Se Efit:n mukana olo onkin sitten outoa. Kaipa se on tapana laittaa pikajunarunkoon mukaan hieman niin kuin automaattisesti.

Juuri näin eli Edfs tarjoaa jo tässä vaiheessa palvelut, jotka InterCity 5/12 vuorolla tulevat olemaan lapsiperheille ja liikuntarajoitteisille asiakkaille. EFit "roikkuu" mukana varmasti siitä syystä, että kokonaisuus on kasattu "vararungosta" ja näin runko on valmis pikaisesti käyttöön vain Edfs:n välistä poistamalla.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #95 : Marraskuu 01, 2011, 09:09:38 »

Varsin täsmällisesti näyttäisi uudet aikataulut toimivan toisen käyttöpäivän aamuruuhkan lopulla. Rantaradalla "pientä perinteistä" 5-10 minuutin hidastelua, joka varmasti osittain aiheuttuu Salo-Karjaa välin ratatöistä. Myös Helsingissä kääntyvissä IC2-junissa näyttäisi olevan lähtöviiveitä "veturin odotuksen" vuoksi.

Eilen ainakin havaittiin, että uusissa työohjeissa oli epäselvyyksiä ja se aiheutti pieniä viivästyksiä. Toivottavasti virheet ovat löydetty eilen ja raportoitu eteenpäin korjauksia varten välittömästi, niin ei tänään kohdata samoja virheitä...

Itselle osui eilen IC963 Helsingistä Turun satamaan aidolla ja alkuperäisellä Sm3 7x01:llä. Vuoro ajetaan ratatyömuutoksista johtuen Pendolinolla, josta on hyötyä myöhästymistilanteissa. Eilen Helsingistä lähtö viivästyi 4 minuuttia, mutta Karjaalla oltiin ajallaan - odottamassa 15 min myöhässä vastaantullutta (ihmettelyä aiheutti, miksi ei menty Pohjankuruun?). Oma lähtö Karjaalta 10 min myöhässä, Salossa 9 min (ratatyöt), Kupittaalle ja Turkuun tulo 5 min, Turku satamassa 1 min.

Upeasti otti "ykkönen" kaikki kurvit kallistuksien kanssa ja osoitti jälleen olevansa paljon mainettaan parempi - ainakin työntekijälle. Ilman odotteluja ja ratatöitä matka-aika olisi ollut noin 1h 40min, mutta minkäs teet yksiraiteisella rataosalla...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #96 : Marraskuu 02, 2011, 01:58:34 »

Kuikin noita kalustolistoja ja hoksasin, että VR:llä on käytössä 7 Eilf-vaunua

Eilf-vaunuja on kahdeksan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #97 : Marraskuu 03, 2011, 11:08:51 »

Kuikin noita kalustolistoja ja hoksasin, että VR:llä on käytössä 7 Eilf-vaunua

Eilf-vaunuja on kahdeksan.

Siinä tapauksessa lähteeni on väärässä: http://www.sivuraide.net/kalustolistat/lista.php?t=Eil&t2=Eilf
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #98 : Marraskuu 03, 2011, 11:20:53 »

Kuikin noita kalustolistoja ja hoksasin, että VR:llä on käytössä 7 Eilf-vaunua

Eilf-vaunuja on kahdeksan.

Siinä tapauksessa lähteeni on väärässä: http://www.sivuraide.net/kalustolistat/lista.php?t=Eil&t2=Eilf

Ei pidä suistua sivuraiteelle, vaan pysyä vorgissa http://www.resiinalehti.fi/artikkeli/17.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #99 : Marraskuu 03, 2011, 11:25:45 »

Kuikin noita kalustolistoja ja hoksasin, että VR:llä on käytössä 7 Eilf-vaunua

Eilf-vaunuja on kahdeksan.

Siinä tapauksessa lähteeni on väärässä: http://www.sivuraide.net/kalustolistat/lista.php?t=Eil&t2=Eilf

Ei pidä suistua sivuraiteelle, vaan pysyä vorgissa http://www.resiinalehti.fi/artikkeli/17.


Kas, kas. Nyt oli reikä sivistyksessä, joten seison korjattuna Viagran voimin.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 31.10.2011 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina