Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 195
|
« Vastaus #425 : Lokakuu 14, 2011, 15:55:59 » |
|
Nyt kun mobiililipun suojausta on lisätty, niin itse tulostetun lipun osalta näyttää käyneen päinvastoin. Lokakuun alussa matkustin vaihdollisen matkan itse tulostetulla lipulla, jossa oli selvä ruutukoodi konduktöörin lukijalaitetta varten. Mutta kumpikin konduktööri tyytyi leimaaman printtini omilla pihdeillään!
Ennen lippu-uudistusta konduktöörit lukivat tuon koodin ja tulostivat varsinaisen matkalipun lipunmyyntilaitteellaan, jolloin VR:n lipunmyyntijärjestelmä sai myös tiedon siitä, että lippua oli käytetty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #426 : Lokakuu 14, 2011, 16:47:39 » |
|
Nyt kun mobiililipun suojausta on lisätty, niin itse tulostetun lipun osalta näyttää käyneen päinvastoin. Lokakuun alussa matkustin vaihdollisen matkan itse tulostetulla lipulla, jossa oli selvä ruutukoodi konduktöörin lukijalaitetta varten. Mutta kumpikin konduktööri tyytyi leimaaman printtini omilla pihdeillään!
Tämä siitä syystä, että konnari ei ole sillä kertaa halunnut skannata tulostettua lippua vaan on tyytynyt leimaamaan pihdeillä. Tämän varaan ei kannata kovin paljoa laskea tulevaisuudessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Suomi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #427 : Lokakuu 14, 2011, 18:02:59 » |
|
Huomenissakos se tiketti junassa sitten taas maksaapi lisähinnan? Toivottavasti automaatit silloin toimivat ainakin paremmin kuin nuo VR:n nettisivut jotka joka välissä ilmoittavat tänäänkin että "istuntosi on vanhentunut" ja sitten onkin palattava alkuun. Lopulta unohtuivat istunnotkin kun "palveluun ei saa yhteyttä".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #428 : Lokakuu 14, 2011, 19:26:12 » |
|
Nyt kun mobiililipun suojausta on lisätty, niin itse tulostetun lipun osalta näyttää käyneen päinvastoin. Lokakuun alussa matkustin vaihdollisen matkan itse tulostetulla lipulla, jossa oli selvä ruutukoodi konduktöörin lukijalaitetta varten. Mutta kumpikin konduktööri tyytyi leimaaman printtini omilla pihdeillään!
Tämä siitä syystä, että konnari ei ole sillä kertaa halunnut skannata tulostettua lippua vaan on tyytynyt leimaamaan pihdeillä. Tämän varaan ei kannata kovin paljoa laskea tulevaisuudessa. Kyse ei ole ollut halusta, vaan ohjeistuksen mukaisesta työskentelystä. Tietoliikenneyhteyksien rasituksen minimoimiseksi on 2d-koodiliput tarkistettu ainoastaan silmämääräisesti ja matkustusasiakirjaan isketty pihtileima.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #429 : Lokakuu 14, 2011, 20:57:44 » |
|
Luin se Hesarin kyselypalstan jutun.
Siinä VR:n edustaja tosiaan kertoi kännykkälipun vaativan nykyään älypuhelinta. Vanha järjestelmä oli optimoitu Nokian kännyköille kun taas uusi palvelee iPhoneja.
Justiinsa, hieman taas leijutaan sfääreissä, jotka ovat kaukana keskimääräisen VR:n matkustajan todellisuudesta. Uskallan väittää siinä segmentissä olevan kymmenkertaisesti Nokian luurien käyttäjiä kuin etelän trendipellejä iPhoneineen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #430 : Lokakuu 14, 2011, 21:51:55 » |
|
Uskallan väittää siinä segmentissä olevan kymmenkertaisesti Nokian luurien käyttäjiä kuin etelän trendipellejä iPhoneineen. ...ja näin saatiin Helsinki vs. maakunta-keskustelu tähänkin aiheeseen, hohhoijaa. Eikö Teitä siellä maakunnassa oikeasti ikinä väsytä vetää samaa linjaa aiheeseen kuin aiheeseen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #431 : Lokakuu 15, 2011, 06:44:42 » |
|
Uskallan väittää siinä segmentissä olevan kymmenkertaisesti Nokian luurien käyttäjiä kuin etelän trendipellejä iPhoneineen. ...ja näin saatiin Helsinki vs. maakunta-keskustelu tähänkin aiheeseen, hohhoijaa. Eikö Teitä siellä maakunnassa oikeasti ikinä väsytä vetää samaa linjaa aiheeseen kuin aiheeseen? Meinaatko, etteivät jossakin VR:n konsernijohdossa päätöksiä tekevät olisi juurikin niitä hyväosaisia? Lippu-uudistukseen palatakseni, Aamulehti uutisoi tänään näyttävästi etusivullaan, kuinka kk-lippu reitille Pori - Helsinki on 20 euroa halvempi kuin välillä Tampere - Helsinki. Melko omituista, mutta niin se vain on. Ilmeisesti Tampereelta matkustaa liikaa väkeä Helsinkiin ja matkustajamääriä yritetään saada alemmaksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #432 : Lokakuu 15, 2011, 07:17:07 » |
|
Lippu-uudistukseen palatakseni, Aamulehti uutisoi tänään näyttävästi etusivullaan, kuinka kk-lippu reitille Pori - Helsinki on 20 euroa halvempi kuin välillä Tampere - Helsinki. Melko omituista, mutta niin se vain on. Ilmeisesti Tampereelta matkustaa liikaa väkeä Helsinkiin ja matkustajamääriä yritetään saada alemmaksi.
Mainittakoon tuosta Hki-Pri-välin lipusta, että se on iät ajat hinnoiteltu ei-kilometriperusteisesti maantieliikenteen kilpailun vuoksi: Helsinki-Pori-matka kas kun on asfalttiteitä pitkin pyöreästi 240 km, kun taas rautateitse kilometrejä kertyy 322. Hki/Psl/Tkl-Pri-piletti perusjunayhteyksillä maksaa 36,21 EUR, mutta Ke-Pri-tiketti pöyhii plompuukkia 39,59 euron edestä. On noita erityishinnoiteltuja yhteysvälejä muitakin, mutta en nyt tähän hätään*) muista muita. Joskus taannoinhan oli halvempaa ostaa kuukausilippu välille Helsinki-Hikiä kuin Helsinki-Riihimäki. Siinä oli se joku > 75 km-sääntö. Sittemmin kun Hikiästä on tullut osa lähiksen aluetta, on tämäkin possunaukko poistunut. *)Epäonnistuneista ja kuluneista sananlaskuista hyvää huomenta. Ei mulla kyllä mitään hätää tällä hetkellä ole.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #433 : Lokakuu 15, 2011, 07:40:23 » |
|
Lippu-uudistukseen palatakseni, Aamulehti uutisoi tänään näyttävästi etusivullaan, kuinka kk-lippu reitille Pori - Helsinki on 20 euroa halvempi kuin välillä Tampere - Helsinki. Melko omituista, mutta niin se vain on. Ilmeisesti Tampereelta matkustaa liikaa väkeä Helsinkiin ja matkustajamääriä yritetään saada alemmaksi.
Mainittakoon tuosta Hki-Pri-välin lipusta, että se on iät ajat hinnoiteltu ei-kilometriperusteisesti maantieliikenteen kilpailun vuoksi: Helsinki-Pori-matka kas kun on asfalttiteitä pitkin pyöreästi 240 km, kun taas rautateitse kilometrejä kertyy 322. Tiedän kyllä tuon hinnoittelumallin, mutta kun se Pori kumipyörilläkin reilusti kauempana Tsadista kuin Tampere. Tampereelle on jotain 180 km, joka on neljänneksen vähemmän kuin 240 km.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #434 : Lokakuu 15, 2011, 08:03:05 » |
|
Uskallan väittää siinä segmentissä olevan kymmenkertaisesti Nokian luurien käyttäjiä kuin etelän trendipellejä iPhoneineen. ...ja näin saatiin Helsinki vs. maakunta-keskustelu tähänkin aiheeseen, hohhoijaa. Eikö Teitä siellä maakunnassa oikeasti ikinä väsytä vetää samaa linjaa aiheeseen kuin aiheeseen? Meinaatko, etteivät jossakin VR:n konsernijohdossa päätöksiä tekevät olisi juurikin niitä hyväosaisia? Siis oikeasti..? Mitä väliä tässä keskustelussa on kenenkään "osaisuudella"? Elämä on valintoja - toinen syntyy kaupunkiin, toinen maalle... Molemmilla on täydet mahdollisuudet asua aikuisena ihan missä haluaa, jo nuorempana vaikuttaa siihen mitä laittaa tulevaisuudessa leipänsä päälle opiskelemalla tai millaista matkapuhelinta käyttää... Itsellä on kokemusta asumisesta yli miljoonan asukkaan pääkaupunkiseudulla ja reilun kuuden tuhannen asukkaan kunnassa... Molemmissa on ollut puolensa, mutta tätä peri- vai pitäisikö sanoa perussuomalaista kateutta toista kohtaan en voi mitenkään ymmärtää... Olisiko elämä vain helpompaa, jos jokainen keskittyisi omista asioistaan ja matkapuhelimista huolehtimiseen..? Jokaisella meistä on elämän tarinamme, olkaamme niistä onnellisia ja ylpeitä. Ne ovat kuitenkin yksilöllisiä juttua, joten selkä suoraan ja reippaasti eteenpäin - välittämättä toisten autoista, rahoista, matkapuhelimista tai no... päätettäköön tämä keskustelu ennen kääntöraide-valikon alle liikaa menemistä sanoihin - sen pituinen se.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #435 : Lokakuu 15, 2011, 08:08:43 » |
|
Uskallan väittää siinä segmentissä olevan kymmenkertaisesti Nokian luurien käyttäjiä kuin etelän trendipellejä iPhoneineen. ...ja näin saatiin Helsinki vs. maakunta-keskustelu tähänkin aiheeseen, hohhoijaa. Eikö Teitä siellä maakunnassa oikeasti ikinä väsytä vetää samaa linjaa aiheeseen kuin aiheeseen? Meinaatko, etteivät jossakin VR:n konsernijohdossa päätöksiä tekevät olisi juurikin niitä hyväosaisia? Siis oikeasti..? Mitä väliä tässä keskustelussa on kenenkään "osaisuudella"? Mielestäni yhteiskunnan peruspalvelut tulisi olla tarjolla ilman, että surffailee tietoyhteiskunnan aallonharjalla. Lasken julkiset liikennevälineet juurikin tuollaisiksi peruspalveluiksi. Ja ei, en ole itselleni sääliä kerjäämässä. Minulla kyllä olisi varaa hommata älypuhelin, jos vaan haluaisin, mutta ei kiitos, ei kiinnosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #436 : Lokakuu 15, 2011, 08:57:52 » |
|
Aamulehden lukijat ovat ihmetelleet, miksi VR:n asiakaspalvelunumero on jatkuvasti tukossa. Lukija kertoo jonottaneensa asiakaspalveluun puolisen tuntia, kunnes puhelu katkesi. VR:n asiakaspalvelukeskuksen päällikkö Rainer Lehtinen, miksi asiakaspalvelu on jatkuvasti ruuhkainen? – Lippu-uudistuksen jälkeen kysyntä on kasvanut rajusti. Olemme pahoillamme, että asiakkaat joutuvat odottamaan linjoilla. Olemme lisänneet henkilökuntaa puhelinpalveluumme. Mikä on keskimääräinen viive asiakaspalvelunumeroihinne? – Sitä on mahdoton sanoa.
Ettekö mittaa asiakaspalvelunne viiveitä? - Kyllä me niitä koko ajan katsotaan. En osaa ulkoa sanoa. Voitteko tarkistaa sen? – En ole nyt koneella. Kauanko sen selvittämiseen menisi? – Sitä ei ole nyt saatavilla.aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #438 : Lokakuu 15, 2011, 08:58:47 » |
|
Ostin juuri Eko-opiskelijalipun Edb-vaunun yläkertaan Katsotaan, miten käy. Tämä porsaanreikä näyttää tosiaan toimivan. Konnari ihmetteli lippua hetken aikaa, mutta todettiin, että järjestelmässä on häikkää tuolta osin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #440 : Lokakuu 15, 2011, 10:53:42 » |
|
VÄSYTTÄÄ
tämän aiheen kaluaminen. Jospa VR keksisi meille jotain muuta märehdittävää?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2346
|
« Vastaus #441 : Lokakuu 15, 2011, 11:48:53 » |
|
VÄSYTTÄÄ
tämän aiheen kaluaminen. Jospa VR keksisi meille jotain muuta märehdittävää?
Varmasti tympii seurata valivalivalia. VR voisi hankkia toimivaa softaa, niin josko sitten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #442 : Lokakuu 15, 2011, 12:08:47 » |
|
VÄSYTTÄÄ
tämän aiheen kaluaminen. Jospa VR keksisi meille jotain muuta märehdittävää?
Entäpä jos tuossa hinnoittelussa ei olekaan kyse softan bugeista, vaan VR haluaa oikeastikin hinnoitella lippunsa tuohon malliin? Jos näin on, niin ei lopu keskustelunaiheet heti alkuunsa, kun pitäisi kollata kaikki mahdolliset reittivaihtoehdot läpi ja kaivaa erilaisilla vaihtoehdoilla halvimmat hinnat esiin. Eihän tuolla Aamulehden uutisoimalla hinnoittelulla kenenkään kannata ostaa Tampere - Helsinki kuukausilippua, kun halvempikin on tarjolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2346
|
« Vastaus #443 : Lokakuu 15, 2011, 13:03:52 » |
|
Jos näin on, niin ei lopu keskustelunaiheet heti alkuunsa, kun pitäisi kollata kaikki mahdolliset reittivaihtoehdot läpi ja kaivaa erilaisilla vaihtoehdoilla halvimmat hinnat esiin.
Minä en ainakaan ole useisiin päiviin pystynyt katsomaan netistä laisinkaan kausilippujen hintoja, koska "istunto on vanhentunut" tai "palveluun ei juuri nyt saada yhteyttä". Tämä vähän hillitsee keskusteluhaluja aiheesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #444 : Lokakuu 15, 2011, 15:50:13 » |
|
Todennäköisesti ratkaisu on se, että VR nostaa Pri-Hki lipun hintaa tuntuvasti, mutta Tpe-Hki hinta pysyy nykyisellään. Eli olisi taas ollut parempi kun tätä juttua ei olisi tuotu julki....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #445 : Lokakuu 15, 2011, 16:17:44 » |
|
Luin se Hesarin kyselypalstan jutun.
Siinä VR:n edustaja tosiaan kertoi kännykkälipun vaativan nykyään älypuhelinta. Vanha järjestelmä oli optimoitu Nokian kännyköille kun taas uusi palvelee iPhoneja.
Aiheesta: Junalipun ostaminen etukäteen onnistuu matkapuhelimella, jos siinä on datayhteys ja nettiselain. Ennakkolipun ostaminen vaatii siis älypuhelimen. VR on tietoinen ongelmasta, mutta pitää sitä vähäisenä.http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/vr_myy_ennakkolipun_vain_alypuhelimeen_2951858.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #446 : Lokakuu 15, 2011, 16:18:28 » |
|
Tällä hetkellä ei näköjään pysty nettikaupasta ostamaan minkäänlaista lippua. junayhteydet kyllä näkyy, mutta hintoja ei näy eikä niitä siksi pysty valitsemaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #447 : Lokakuu 15, 2011, 16:24:14 » |
|
Ensimmäisenä tulee mieleen junatyyppi... Eikös Vaasaan ja Poriin taksoitella taajamajunan tms. taksojen mukaan, kun taas Helsinki-Tampere ja Helsinki-Seinäjoki väleillä ole IC-kaks tjsp. -taksoitus? Entäs matkat Helsinki-Kauhava tai Helsinki-Pännäinen, ovatko nämä oikeassa suhteessa Helsinki-Seinäjoki -hinnoitteluun? Jos vaasalaisten/porilaisten koko matka hinnoitellaankin nyt halvemman junatyypin mukaan, ja manselaisten/seinämäkiläisten nopean ja ilmastoidun junatyypin mukaan? Joku junamatkustamiseen perehtynyt voisi nyt suorittaa tarkistus- tai vertailulaskelman tällä perusteella..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #448 : Lokakuu 15, 2011, 19:08:13 » |
|
Olen nyt niin pöllö, että listaan tässä VR:n vähäisimmätkin palveluheikennykset viimeisten vuosien ajalta:
- koko aikataulukirjaa ei enää saa ladattua pdf:nä VR:n nettisivuilta. Peruste: "kysyntä olisi kuitenkin niin vähäistä". Silti samalla he tarjoavat tätä samaa opusta osiin jaettuina palikoina sivuillaan. - tarjosin VR:lle keväällä 2006 wlan-verkkoja asiakaskäyttöön IC-kalustoon. Vastaus oli: "Meillä oli sellaiset testikäytössä muutamassa vaunussa, mutta käyttö oli vähäistä." Kysyin, että miten te sitten markkinoitte mahdollisuutta käyttää ilmaista wlania? "Ei mitenkään". - kaikki virheet, jotka VR tekee, ovat lähtökohtaisesti jonkin kolmannen osapuolen -yleisesti liikennevirasto tai matkustaja- aiheuttamia ongelmia. Tässä kontekstissa tietysti Tiedon tai Accenturen - VR kiertää neuvostomaiseen tyyliin vastuunsa, joka on nähtävissä äärimmäisen hyvin tämän kommentin liitteenä olevasta lehtileikkeestä - VR ei huolehdi edes omien työntekijöidensä hyvinvoinnista: 25% Helsingin aseman lipunmyyjistä on tällä hetkellä sairaslomalla
jne, jne, jne
Mutta on VR tehnyt jotain hienoakin: milloin viimeksi VR on laskenut lippujensa hintoja? Nyt on - osta Joustava lippu ja sinulla on mahdollisuus säästää rahaa!
|
LK15102011.jpg (198.15 kilotavua, 555x1020 - tarkasteltu 453 kertaa.)
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #449 : Lokakuu 16, 2011, 12:41:09 » |
|
- tarjosin VR:lle keväällä 2006 wlan-verkkoja asiakaskäyttöön IC-kalustoon. Vastaus oli: "Meillä oli sellaiset testikäytössä muutamassa vaunussa, mutta käyttö oli vähäistä." Kysyin, että miten te sitten markkinoitte mahdollisuutta käyttää ilmaista wlania? "Ei mitenkään".
Missä kohdassa tässä on tapahtunut palvelunheikennys mielestäsi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|