Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #225 : Syyskuu 03, 2017, 08:18:21 » |
|
Aamulehden juttu 3.9.2017
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #226 : Syyskuu 03, 2017, 16:30:03 » |
|
Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä. Naapurin taloudellinen suurvaltakin rakentaa lisää kaupunkiseutuja, kun Stokiksessa Ja Gäteborgissa on niin ahdasta: https://www.svd.se/har-ska-sveriges-nya-stader-ligga
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #227 : Syyskuu 03, 2017, 17:42:22 » |
|
Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.
Nokialle kehitellään lähijunaliikennettä Riihimäeltä, Keuruulla taas paikallisjunaliikennettä. Näitä termejä kun riittää, ennen oli taajamajunaliikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #228 : Syyskuu 04, 2017, 15:05:29 » |
|
Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.
Matkustajapotentiaalin näkökulmasta Kangasalan kaavoituspolitiikka on ollut epäonnistunutta jo sata vuotta. Kunnassa on rautatie, mutta sitä ei ole hyödynnetty radan halkoessa lähes erämaita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #229 : Syyskuu 04, 2017, 17:02:22 » |
|
Upean näköistä seutua! Miksiköhän tuonne ei ole laitettu täydennysrakentamista. Voisi asua järvien rannassa ihan aseman lähistöllä. Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.
Matkustajapotentiaalin näkökulmasta Kangasalan kaavoituspolitiikka on ollut epäonnistunutta jo sata vuotta. Kunnassa on rautatie, mutta sitä ei ole hyödynnetty radan halkoessa lähes erämaita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #230 : Syyskuu 05, 2017, 06:57:04 » |
|
Ruutanahan on ensimmäinen asema, joka tulisi Kangasalalle.
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #231 : Syyskuu 05, 2017, 09:20:58 » |
|
Ruutanahan on ensimmäinen asema, joka tulisi Kangasalalle.
Eikö Ruutanassa ole ollut asema iät ja ajat? Junat vaan eivät ole pysähtyneet. On kylä todella tervetullut, jos maankäyttöä ryhdytään ohjaamaan siihen suuntaan ja asumisen määrää kasvatettaisiin raskaan kiskoliikenteen kannattavuusrajan ylitse.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #232 : Syyskuu 05, 2017, 11:16:37 » |
|
Eikö Ruutanassa ole ollut asema iät ja ajat? Junat vaan eivät ole pysähtyneet.
On kylä todella tervetullut, jos maankäyttöä ryhdytään ohjaamaan siihen suuntaan ja asumisen määrää kasvatettaisiin raskaan kiskoliikenteen kannattavuusrajan ylitse.
On ollut: http://vaunut.org/kuva/97900?paik=Ruutana
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 125
|
« Vastaus #233 : Syyskuu 06, 2017, 15:52:27 » |
|
Mielenkiintoinen juttu, kiitos linkkauksesta! Osaisiko joku selittää miksi kokeilusuunta on Keuruu eikä luuloni mukaan suurempivolyyminen Nokia-Harjuniityn suunta Sipiläntien hujakoilla? Toki eihän sillä ole väliä, mistä kokeilu aloitetaan kunhan sen avulla saadaan oikea potentiaali liikenteelle löydettyä.
Nokialle kehitellään lähijunaliikennettä Riihimäeltä, Keuruulla taas paikallisjunaliikennettä. Näitä termejä kun riittää, ennen oli taajamajunaliikennettä. Paikallisjuna on ylipäätään synonyymi lähiliikennejunille ja taajamajunille. 70-luvulla alettiin tehdä eroa lähiliikenteen ja paikallisliikenteen välille siten, että lähiliikenne = suurten kaupunkien tiheä liikenne ja paikallisliikenne on sitten muuta paikallisesti palvelevaa liikennettä. Nykyään entiset paikallisjunat ovat VR-lingossa taajamajunia. En usko, että Nokialle kehitetään R-junan jatketta, siinä ei ylipäätään ole mitään mieltä kalustokierrollisesti. Jos juna saapuu Tampereelle :22 ja lähtee takas :37 (tai :48 ja :11), tarvitaan joka tapauksessa ylimääräinen yksikkö että voidaan ajaa Nokialle. Sen sijaan Haapamäen suunnalta tulevien junien jatkaminen Tampereelta Nokialle olisi viisasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #234 : Syyskuu 07, 2017, 08:01:14 » |
|
En usko, että Nokialle kehitetään R-junan jatketta, siinä ei ylipäätään ole mitään mieltä kalustokierrollisesti. Jos juna saapuu Tampereelle :22 ja lähtee takas :37 (tai :48 ja :11), tarvitaan joka tapauksessa ylimääräinen yksikkö että voidaan ajaa Nokialle.
Näin kertoo kaupunkiseutu: "Laaditaan skenaariotarkastelu Riihimäki–Tampere–Nokia junaliikenteen operoinnista. Työstä vastaa Pirkanmaan liitto." Kumpihan näistä kahdesta viranomaisesta lopulta hoitelee maakunnan junaliikennettä ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #235 : Toukokuu 27, 2018, 19:59:12 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2018, 12:37:23 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #236 : Toukokuu 28, 2018, 13:03:49 » |
|
Sitä ihmettelen, miksi Lielahden ratasiltaa ja kiskoja ei voida hyödyntää edes ratikan kanssa? Siinä olisi hyvä päätepysäkki esim. Lempäälästä tai Toijalasta lähteävälle lähijunalle, joka toinen vuoro sitten Nokian suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #237 : Toukokuu 28, 2018, 14:25:01 » |
|
Sitä ihmettelen, miksi Lielahden ratasiltaa ja kiskoja ei voida hyödyntää edes ratikan kanssa? Siinä olisi hyvä päätepysäkki esim. Lempäälästä tai Toijalasta lähteävälle lähijunalle, joka toinen vuoro sitten Nokian suuntaan.
Joku ratikkalinjaus on 2014 piirretty sillalle. Eli raide puretaan ja tilalle ratikan raide. Pitääkö yhä paikkansa?
|
lielahti.jpg (359.8 kilotavua, 1146x805 - tarkasteltu 674 kertaa.)
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #238 : Toukokuu 28, 2018, 15:40:28 » |
|
Sitä ihmettelen, miksi Lielahden ratasiltaa ja kiskoja ei voida hyödyntää edes ratikan kanssa? Siinä olisi hyvä päätepysäkki esim. Lempäälästä tai Toijalasta lähteävälle lähijunalle, joka toinen vuoro sitten Nokian suuntaan.
Joku ratikkalinjaus on 2014 piirretty sillalle. Eli raide puretaan ja tilalle ratikan raide. Pitääkö yhä paikkansa? No viimeaikoina rutikkaa on suunniteltu lähemmäs järven rantaa, jotta se kulkisi ohitse Lielahden, uuden Niemenrannan kautta Lentävänniemeen. Tälläistä ainakin Aamulehden kirjoittelusta on jäänyt mieleen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #239 : Toukokuu 28, 2018, 19:34:21 » |
|
Juurikin näin, nyt parhaillaan Tampereella haetaan lupaa Näsijärven rannan täyttämiseen, jotta raitiotie mahtuisi halvemmalla rantaväylän viereen. Tämän jälkeen rata kaartaisi Lielahden tehtaan alueen rantaa Lentävänniemen suuntaan. Tosin Lielahden ostoskeskuksen ohittamista vastustetaan aika äänekkäästi. https://raitiotieallianssi.fi/wp-content/uploads/2018/02/reittikartta_201802.jpg
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #240 : Toukokuu 28, 2018, 20:08:24 » |
|
Jos tuo reittivalinta sinne "Lielahden tuleville palmusaarille" tehdään, on se pyllistys koko Lielahden yrittäjille. Mutta, rutikkahan tarvitaan kuljettamaan väkeä Hervannasta Lentävänniemeen...siinä välissä voi sitten poiketa vaikka keskustorilla kahvilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #242 : Heinäkuu 18, 2018, 22:36:27 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #243 : Tammikuu 17, 2019, 19:29:18 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #245 : Huhtikuu 18, 2019, 13:48:31 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #246 : Toukokuu 23, 2019, 07:13:18 » |
|
Väylävirasto järjestää ti 4.6.2019 klo 17.30 tilaisuuden Tesoman seisakkeen ratasuunnitelmasta.
Tesomankatu 4, Tesoman hyvinvointikeskus, Monitoimitila Lysti
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #247 : Kesäkuu 04, 2019, 20:00:28 » |
|
Tesoman tilaisuuden kalvoja muutama kappale
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #248 : Kesäkuu 06, 2019, 07:47:01 » |
|
Tilaisuuden materiaalit on nyt julkaistu Väylän osoitteessa https://vayla.fi/tesoma
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #249 : Kesäkuu 10, 2019, 16:57:42 » |
|
Joulukuun 15 aloittavan pilotti liikenteen ALUSTAVAT aikataulut
|
|
|
|