Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hr11 1950 neljäkymmentä vuotta Hyvinkään konepajalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 574


« : Elokuu 05, 2012, 09:42:49 »

Näinä viikkoina täyttyy 40 vuoden merkkipaalu Hr11 1950:n oleskelussa Hyvinkään konepajalla. Missä se lienee kymmenen vuoden kuluttua? Veihtoehtoja:
- Ajokuntoon kunnostettuna museoliikenteessä.
- Näyttelykunnostettuna museossa.
- Nykyisessä olinpaikassaan.
- Jossakin muualla odottamassa.
- Romutettu.

Näin juhlavuonna (kummassakin merkityksessä) sopii pohtia eri vaihtoehtojen todennäköisyyksiä. Asioista perillä oleva taho on vakuuttanut minulle vuosi - pari sitten, ettei romutus ainakaan uhkaa, mutta aika näyttää.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2386


« Vastaus #1 : Elokuu 05, 2012, 16:23:31 »

- Näyttelykunnostettuna museossa.
tallennettu
Jani Saarilampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2012, 22:06:12 »

Unelma - Ajokuntoon kunnostettuna museoliikenteessä.
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2012, 22:27:06 »

Mikä mahtaa olla veturin kunto tällähetkellä ? Yritin kesällä käydä katsomassa tätä, Kukkoa ja 1096 aidan takaa, laihoin tuloksin.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 585


« Vastaus #4 : Elokuu 31, 2025, 18:28:34 »

Unelma - Ajokuntoon kunnostettuna museoliikenteessä.

Menee liian vaikeaksi. Tuskin Saksan MTU:lla (nykyisin Rolls-Roycen omistuksessa) on enää mitään varaosapolitiikkaa MD 325:n suhteen. Mekydrosta puhumattakaan.

Eipä silti, aika vekkuleita matkustuselämyksiähän saisi, kun kuljettaja yrittää hartaasti lepytellä Mekydron sisäistä primadonnaa änähtämään edes sen verran, että päästään pois linjalta...?

Siistissä näyttelykunnossa, jos nyt vaikka edes siihen asti se 1950 saataisiin?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2672


« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2025, 19:57:29 »

Siis Hr11 on ollut Hyvinkäällä jo 53 vuotta.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 459


« Vastaus #6 : Syyskuu 01, 2025, 16:28:48 »

Ei uskoisi, kuinka yhden dieselveturin ulkoinen- ja osin sisäinenkin kunnostus on "sivistysvaltiossa" muodostunut niin ylitsepääsemättömäksi, että sen on annettu mädäntyä taivasalla jo 53 vuotta. Onhan Hr11 ensimmäinen Suomalainen linjadieselveturisarja, eli aikakausien rajan ylittäjä, ja varsin merkittävä Suomalaisen veturiteollisuuden kehityksen saralla.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 585


« Vastaus #7 : Eilen kello 04:13:27 »

Ei uskoisi, kuinka yhden dieselveturin ulkoinen- ja osin sisäinenkin kunnostus on "sivistysvaltiossa" muodostunut niin ylitsepääsemättömäksi, että sen on annettu mädäntyä taivasalla jo 53 vuotta. Onhan Hr11 ensimmäinen Suomalainen linjadieselveturisarja, eli aikakausien rajan ylittäjä, ja varsin merkittävä Suomalaisen veturiteollisuuden kehityksen saralla.

Vaikuttaa siltä, että Hr11:n nykyinen vetotehtävä on pönkittää jonkun eestulemattoman tuulimyllynlämmittäjän haurasta ja tuntokasvinherkkää itsetuntoa.

Koko juttu on kuin Veuve Cliquot - shamppanjapullo. Kun sitä vähän ravistaa, se alkaa kuplia. Ne kuplat kohoavat kaikki ylöspäin suurine odotuksineen. Mutta - voih - !

Pullon suulla onkin lihava korkki! Ei pääse kuplat etenemään, ei ikinä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hr11 1950 neljäkymmentä vuotta Hyvinkään konepajalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina