Ei uskoisi, kuinka yhden dieselveturin ulkoinen- ja osin sisäinenkin kunnostus on "sivistysvaltiossa" muodostunut niin ylitsepääsemättömäksi, että sen on annettu mädäntyä taivasalla jo 53 vuotta. Onhan Hr11 ensimmäinen Suomalainen linjadieselveturisarja, eli aikakausien rajan ylittäjä, ja varsin merkittävä Suomalaisen veturiteollisuuden kehityksen saralla.
Vaikuttaa siltä, että Hr11:n nykyinen vetotehtävä on pönkittää jonkun eestulemattoman tuulimyllynlämmittäjän haurasta ja tuntokasvinherkkää itsetuntoa.
Koko juttu on kuin Veuve Cliquot - shamppanjapullo. Kun sitä vähän ravistaa, se alkaa kuplia. Ne kuplat kohoavat kaikki ylöspäin suurine odotuksineen. Mutta - voih - !
Pullon suulla onkin lihava korkki! Ei pääse kuplat etenemään, ei ikinä.