Kuka nyt on kopioinut mitäkin ideaa... 8)
Eräs ongelma suurten nopeuksien kalustossa on voimansiirto, joka on hankala toteuttaa ja tuppaa myös tekemään vetoakselit huonosti liikkuviksi. Vaikka joku liikkuu pystysuunnassa mukavasti vielä 150 km/h nopeudessa, se ei riitä, jos on tarkoitus ajaa kolmeasataa.
Niinpä eräs ratkaisu on unohtaa koko voimansiirto ja käyttää lentokoneen voimanlähdettä. 1920-30-luvun Saksassa moottorijunavelho Franz Kruckenberg käytti lentokonemoottoria ja potkuria "kiskozeppeliinin" rakentamisessa. Laite saavutti rautateiden nopeuden maailmanennätyksen 230 km/h vuonna 1930.
http://en.wikipedia.org/wiki/SchienenzeppelinMutta ei tämäkään täysin omaperäinen idea ollut, vaan proto löytyy taaskin Latviasta vuodelta 1917:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerowagon