Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Mikähän tämä oikein on?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Elokuu 09, 2012, 16:56:03 »

Tuli vastaan netissä tämmöinen viritys  Virnistää . vahva epäilys, että olisi neuvostoliiton tuotteita ?


* juna.jpg (26.36 kilotavua, 500x366 - tarkasteltu 297 kertaa.)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2012, 21:45:40 »

Sieltäpä sieltä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train

Yhdysvalloissa ehtivät keksiä tuon ensin, joten kuten moni jännä asia tuohon aikaan, idea kopioitiin tietysti itänaapuriinkin.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2012, 22:22:18 »

Aikamoiset viheltimet, sano! Laaja maa, pitkät etäisyydet..... Hymyilee
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2012, 09:32:21 »

Kuka nyt on kopioinut mitäkin ideaa... 8)

Eräs ongelma suurten nopeuksien kalustossa on voimansiirto, joka on hankala toteuttaa ja tuppaa myös tekemään vetoakselit huonosti liikkuviksi. Vaikka joku liikkuu pystysuunnassa mukavasti vielä 150 km/h nopeudessa, se ei riitä, jos on tarkoitus ajaa kolmeasataa.

Niinpä eräs ratkaisu on unohtaa koko voimansiirto ja käyttää lentokoneen voimanlähdettä. 1920-30-luvun Saksassa moottorijunavelho Franz Kruckenberg käytti lentokonemoottoria ja potkuria "kiskozeppeliinin" rakentamisessa. Laite saavutti rautateiden nopeuden maailmanennätyksen 230 km/h vuonna 1930.

http://en.wikipedia.org/wiki/Schienenzeppelin

Mutta ei tämäkään täysin omaperäinen idea ollut, vaan proto löytyy taaskin Latviasta vuodelta 1917: http://en.wikipedia.org/wiki/Aerowagon
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Mikähän tämä oikein on?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina