Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Luvaton käyttö  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 524


« Vastaus #25 : Tänään kello 00:58:38 »

Muistan itse kans et olis jossain ulkomailla lähteny veturi karkuteille? oiskohan just tuo tapaus? joku elokuvakin olis ollu?

Jenkeissähän oli jokin iso dieseli ollut karkuteillä aika pitkän matkaa, Valittujen Palojen kertomuksen mukaan. Muistan jutussa mainitun erään ratapihan: Rutland

Muistan tämän jutun, jostain 60-luvulta. Karkulainen otettiin kiinni ajamalla toinen veturi edelle, josta toinen kuljettaja nousi veturiin; ohjaamo oli tyhjä ja vivut normaalissa ajoasennossa. Koska karannut veturi kulki pimeässä ilman valoja, eikä edelle ajaneen veturin miehistö tiennyt tätä, oli vetureiden kohtaaminen varsin raju ja mm. konepeittoja putosi vetureiden väliin, vaikeuttaen kulkua veturista toiseen.

Tapaus mainitaan Wikipediassa artikkelissa Runaway train nimellä 'Jersey Central "ghost engine" incident'.

Toinen tarina.

Työpaikan kahvihuoneessa, joskus 70-luvulla, muuan DI kertoi, kuinka he teekkariporukalla kulkiessaan huomasivat ratapihalla höyryssä olevan veturin ja päättivät kokeilla, saisiko sen liikkeelle. Ei kuulemma ollut vaikeaa. Eivät sitten enää tarkkaan muistaneet, mistä veturin olivat ottaneet ja vähän kuulemma huoletti, ettei veturi jäänyt johonkin vaaralliseen paikkaan, liikennöidylle raiteelle.
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 04:50:09 kirjoittanut Tauno Hermola » tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 586


« Vastaus #26 : Tänään kello 05:21:30 »

Muistan itse kans et olis jossain ulkomailla lähteny veturi karkuteille? oiskohan just tuo tapaus? joku elokuvakin olis ollu?

Jenkeissähän oli jokin iso dieseli ollut karkuteillä aika pitkän matkaa, Valittujen Palojen kertomuksen mukaan. Muistan jutussa mainitun erään ratapihan: Rutland

Muistan tämän jutun, jostain 60-luvulta. Karkulainen otettiin kiinni ajamalla toinen veturi edelle, josta toinen kuljettaja nousi veturiin; ohjaamo oli tyhjä ja vivut normaalissa ajoasennossa. Koska karannut veturi kulki pimeässä ilman valoja, eikä edelle ajaneen veturin miehistö tiennyt tätä, oli vetureiden kohtaaminen varsin raju ja mm. konepeittoja putosi vetureiden väliin, vaikeuttaen kulkua veturista toiseen.

Tapaus mainitaan Wikipediassa artikkelissa Runaway train nimellä 'Jersey Central "ghost engine" incident'.

Toinen tarina.

Työpaikan kahvihuoneessa, joskus 70-luvulla, muuan DI kertoi, kuinka he teekkariporukalla kulkiessaan huomasivat ratapihalla höyryssä olevan veturin ja päättivät kokeilla, saisiko sen liikkeelle. Ei kuulemma ollut vaikeaa. Eivät sitten enää tarkkaan muistaneet, mistä veturin olivat ottaneet ja vähän kuulemma huoletti, ettei veturi jäänyt johonkin vaaralliseen paikkaan, liikennöidylle raiteelle.


Itseäni kyllä ihmetyttää tuo "teekkaritempaus". Asemilla ja ratapihoilla aina kuitenkin oli lukuisia silmäpareja näkemässä ja ilmoittamassa matalalla kynnyksellä poikkeustapauksista.

Herra Taunon kertoma "Jersey Central"-tapaus on täyttä asiaa, mutta muistelisin VP:n kertomuksen koskeneen kauempana keskilännessä sattunutta karkulaisjunan tapausta. Se oli vaikutuksiltaankin aika huomattava.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Luvaton käyttö  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina