[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #100 : Kesäkuu 29, 2014, 22:17:04 » |
|
Vara 1 matkaa 181:nä kohti Seinäjokea.
Mikäs ihme on vara 1? S 79 nimittäin lähti "kirjavalla" vararungolla Helsingistä klo 19:12, ihan omin silmin tehty havainto. Ravintolavaunu tosin näytti vaihtuneet Rbkt:sta Rk:n.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #101 : Heinäkuu 15, 2014, 16:58:49 » |
|
IC 184 tänään vararungolla. Veturina Sr1 3092.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #102 : Elokuu 04, 2014, 17:26:29 » |
|
Juna 970 on tänään kulussa vararungolla. Mukana Rbkt 26904.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #103 : Elokuu 04, 2014, 18:26:09 » |
|
Ja se kirjava vararunko oli perjantaina 1.8 junassa IC 58. Silloin veturina oli tunnistamattomaksi jäänyt punainen Sr2. Rbkt 26904 oli silloinkin ravintolavaununa siinä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #104 : Elokuu 11, 2014, 15:28:47 » |
|
Harvinaisempaa herkkua:
Taajamajuna 225 Helsingistä 16:19 Riihimäkeen lähtökuopissa vararungolla!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #105 : Elokuu 12, 2014, 11:14:52 » |
|
Oli pientä ruuhkaa 225:ssä kun vararungossa on vain kuusi vaunua...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #106 : Syyskuu 10, 2014, 07:13:36 » |
|
S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #107 : Syyskuu 12, 2014, 19:35:39 » |
|
S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018. Olin näkevinäni, että junapari 109/114 ajettiin vararungolla 9.9., päätyikö siis sama, Ed-vaunulla varustettu IC-vararunko illan päätteeksi vielä Vaasaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #108 : Syyskuu 12, 2014, 19:44:08 » |
|
S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018. Olin näkevinäni, että junapari 109/114 ajettiin vararungolla 9.9., päätyikö siis sama, Ed-vaunulla varustettu IC-vararunko illan päätteeksi vielä Vaasaan? Miksi siinä oli Ed? Oliko taas Ehft:n ilmastointi mennyt rikki?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #109 : Syyskuu 15, 2014, 17:27:55 » |
|
15.9. IC 90 Sr1 | 3051 | | (Jy—Tpe) | Ed | 28086 | 50 10 2697 086-0 | Ex | 29942 | 50 10 2276 942-3 | Ex | 26309 | | Ex | 26201 | | Rbkt | 26904 | | Ei | 27014 | | Ehft | 29902 | 50 10 2876 902-1 |
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #110 : Syyskuu 24, 2014, 13:29:48 » |
|
15.9. IC 90 Sr1 | 3051 | | (Jy—Tpe) | Ed | 28086 | 50 10 2697 086-0 | Ex | 29942 | 50 10 2276 942-3 | Ex | 26309 | | Ex | 26201 | | Rbkt | 26904 | | Ei | 27014 | | Ehft | 29902 | 50 10 2876 902-1 |
Tämä vaunusto, veturinaan vihreä 3222, oli tänään 24.9. IC 82:ssa. Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901. Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #111 : Lokakuu 02, 2014, 07:16:38 » |
|
Aamun S 44 (Vs-Hki) on korvattu vararungolla. Veturina Sr2 3236.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #112 : Lokakuu 02, 2014, 08:08:28 » |
|
S 1042 Hesan vararungolla. Vetämässä Sr2 3237.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #113 : Lokakuu 02, 2014, 08:58:43 » |
|
15.9. IC 90 Sr1 | 3051 | | (Jy—Tpe) | Ed | 28086 | 50 10 2697 086-0 | Ex | 29942 | 50 10 2276 942-3 | Ex | 26309 | | Ex | 26201 | | Rbkt | 26904 | | Ei | 27014 | | Ehft | 29902 | 50 10 2876 902-1 |
Tämä vaunusto, veturinaan vihreä 3222, oli tänään 24.9. IC 82:ssa. Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901. Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut. Jep, kaksi samantapaista vararunkoa nyt seikkailee. Tästä aiheesta pohdiskelua voi lukea myös Uudenmaan havaintoja käsittelevässä viestiketjussa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #114 : Lokakuu 09, 2014, 11:15:53 » |
|
S 41 korvattu Ns sirkusrungolla veturina tunnistamaton, Möhkö.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #115 : Lokakuu 09, 2014, 12:04:49 » |
|
S 41 korvattu Ns sirkusrungolla veturina tunnistamaton, Möhkö.
Kiitti vinkistä, pitääpä käydä kuvaamassa illan S 56.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #116 : Lokakuu 09, 2014, 16:33:44 » |
|
Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901.
Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut.
Nyt näyttäisi tässäkin vararungossa olevan kolme Ex-vaunua. EFit on poistunut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #117 : Lokakuu 09, 2014, 18:25:38 » |
|
Oleppa hyvä Ville, .
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #118 : Lokakuu 10, 2014, 17:08:52 » |
|
Ehft 29902:n sisältävä vararunko on tänään 10.10. IC 109/114:ssä. Etenkin paluusuuntaan on turha toivo, että juna kulkisi edes lähes aikataulussa, kun se on jo valmiiksi Lappeenrantaan saapuessaan myöhässä ja aikaa palaa Sr1:n kierrättämiseen junan toiseen päähän sekä jarrujen koetteluun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 34
|
« Vastaus #119 : Lokakuu 22, 2014, 07:43:15 » |
|
IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #120 : Lokakuu 22, 2014, 08:37:24 » |
|
IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)
Tämä on ilmeisesti Hesan vararunko nro2? Eikös ykkösvarassa ole Ehft 29901?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #121 : Lokakuu 22, 2014, 08:49:24 » |
|
IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)
Tämä on ilmeisesti Hesan vararunko nro2? Eikös ykkösvarassa ole Ehft 29901? Ei kai kuitenkaan. Ykkösvararungossa on Ehft 29902 keltaraitoineen ja kakkosessa taas Ehf 29901 ilman keltaraitaa. Muutenhan nuo kaksi vararunkoa ovat ulkonäöltään hyvin samanlaisia. Kakkosesta vaihtui EFit:kin jossain välissä yhteen Ex:ään (Ex:ien kokonaismäärän ollessa nyt kolme).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #122 : Lokakuu 22, 2014, 08:54:01 » |
|
Ihan pikkuruisen ohi varsinaisen aiheen, mutta mielestäni vararunkojen käyttöönotto VR:ltä on erittäin hyvä palveluparannus. Okei, homma varmasti maksaa rahaa, mutta kääntäen niin, että vararunkojen olemassaolo vähentää selvästi suuria liikennehäiriöitä ja mikä ehkä tärkeintä, niillä voidaan katkaista suhteellisen tehokkaasti rautatieliikenteestä tuttu dominoefekti, jolloin yhden junan myöhästyessä toinen myöhästyy, sitten kolmas, neljäs ja niin edelleen.
Vaikka toisinaan manaankin VR:ää, alleviivaan sitä, että mielestäni VR tekee erittäin paljon asioita myös hyvin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #123 : Lokakuu 22, 2014, 14:10:59 » |
|
Tampereen vararungon kokoonpano on nykyään Eip23131+EFit23564+Ex29946+Ex29941+Ed28018. Veturia en tähän merkinnyt koska se saattaa vaihtua aina välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #124 : Lokakuu 22, 2014, 16:24:01 » |
|
Tampereen vararungon kokoonpano on nykyään Eip23131+EFit23564+Ex29946+Ex29941+Ed28018. Veturia en tähän merkinnyt koska se saattaa vaihtua aina välillä.
Missä välissä tällainen kokoonpano on ollut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|