Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vararungon seikkailut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #100 : Kesäkuu 29, 2014, 22:17:04 »

Vara 1 matkaa 181:nä kohti Seinäjokea.

Mikäs ihme on vara 1? S 79 nimittäin lähti "kirjavalla" vararungolla Helsingistä klo 19:12, ihan omin silmin tehty havainto. Ravintolavaunu tosin näytti vaihtuneet Rbkt:sta Rk:n.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #101 : Heinäkuu 15, 2014, 16:58:49 »

IC 184 tänään vararungolla. Veturina Sr1 3092.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2616


« Vastaus #102 : Elokuu 04, 2014, 17:26:29 »

Juna 970 on tänään kulussa vararungolla. Mukana Rbkt 26904.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #103 : Elokuu 04, 2014, 18:26:09 »

Ja se kirjava vararunko oli perjantaina 1.8 junassa IC 58. Silloin veturina oli tunnistamattomaksi jäänyt punainen Sr2. Rbkt 26904 oli silloinkin ravintolavaununa siinä.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #104 : Elokuu 11, 2014, 15:28:47 »

Harvinaisempaa herkkua:

Taajamajuna 225 Helsingistä 16:19 Riihimäkeen lähtökuopissa vararungolla!
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #105 : Elokuu 12, 2014, 11:14:52 »

Oli pientä ruuhkaa 225:ssä kun vararungossa on vain kuusi vaunua...
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #106 : Syyskuu 10, 2014, 07:13:36 »

S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #107 : Syyskuu 12, 2014, 19:35:39 »

S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018.
Olin näkevinäni, että junapari 109/114 ajettiin vararungolla 9.9., päätyikö siis sama, Ed-vaunulla varustettu IC-vararunko illan päätteeksi vielä Vaasaan?
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #108 : Syyskuu 12, 2014, 19:44:08 »

S 44 vararungolla. Veturina Sr1 3018.
Olin näkevinäni, että junapari 109/114 ajettiin vararungolla 9.9., päätyikö siis sama, Ed-vaunulla varustettu IC-vararunko illan päätteeksi vielä Vaasaan?
Miksi siinä oli Ed? Oliko taas Ehft:n ilmastointi mennyt rikki?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #109 : Syyskuu 15, 2014, 17:27:55 »

15.9. IC 90

Sr1   3051   (Jy—Tpe)
Ed   28086   50 10 2697 086-0
Ex   29942   50 10 2276 942-3
Ex   26309
Ex   26201
Rbkt   26904
Ei   27014
Ehft   29902   50 10 2876 902-1
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #110 : Syyskuu 24, 2014, 13:29:48 »

15.9. IC 90

Sr1   3051   (Jy—Tpe)
Ed   28086   50 10 2697 086-0
Ex   29942   50 10 2276 942-3
Ex   26309
Ex   26201
Rbkt   26904
Ei   27014
Ehft   29902   50 10 2876 902-1

Tämä vaunusto, veturinaan vihreä 3222, oli tänään 24.9. IC 82:ssa.

Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901.

Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #111 : Lokakuu 02, 2014, 07:16:38 »

Aamun S 44 (Vs-Hki) on korvattu vararungolla. Veturina Sr2 3236.
tallennettu
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #112 : Lokakuu 02, 2014, 08:08:28 »

S 1042 Hesan vararungolla. Vetämässä Sr2 3237.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #113 : Lokakuu 02, 2014, 08:58:43 »

15.9. IC 90

Sr1   3051   (Jy—Tpe)
Ed   28086   50 10 2697 086-0
Ex   29942   50 10 2276 942-3
Ex   26309
Ex   26201
Rbkt   26904
Ei   27014
Ehft   29902   50 10 2876 902-1

Tämä vaunusto, veturinaan vihreä 3222, oli tänään 24.9. IC 82:ssa.

Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901.

Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut.
Jep, kaksi samantapaista vararunkoa nyt seikkailee. Tästä aiheesta pohdiskelua voi lukea myös Uudenmaan havaintoja käsittelevässä viestiketjussa.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #114 : Lokakuu 09, 2014, 11:15:53 »

S 41 korvattu Ns sirkusrungolla veturina tunnistamaton, Möhkö.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #115 : Lokakuu 09, 2014, 12:04:49 »

S 41 korvattu Ns sirkusrungolla veturina tunnistamaton, Möhkö.
Kiitti vinkistä, pitääpä käydä kuvaamassa illan S 56.   Hymyilee
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #116 : Lokakuu 09, 2014, 16:33:44 »

Aseman vararunko: Sr1 3057, Ed 28109, Ex 26316, Ex 26223, Rbkt 26902, EFit 23563, Ei 27018, Ehf 29901.

Sininen vararunko on siis enää yhden vaunun verran sinisempi kuin IC-vararunko ja molemmissa on nyt Ed-vaunut.
Nyt näyttäisi tässäkin vararungossa olevan kolme Ex-vaunua. EFit on poistunut.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #117 : Lokakuu 09, 2014, 18:25:38 »

Oleppa hyvä Ville,  Hymyilee.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #118 : Lokakuu 10, 2014, 17:08:52 »

Ehft 29902:n sisältävä vararunko on tänään 10.10. IC 109/114:ssä. Etenkin paluusuuntaan on turha toivo, että juna kulkisi edes lähes aikataulussa, kun se on jo valmiiksi Lappeenrantaan saapuessaan myöhässä ja aikaa palaa Sr1:n kierrättämiseen junan toiseen päähän sekä jarrujen koetteluun.
tallennettu
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #119 : Lokakuu 22, 2014, 07:43:15 »

IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #120 : Lokakuu 22, 2014, 08:37:24 »

IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)

Tämä on ilmeisesti Hesan vararunko nro2? Eikös ykkösvarassa ole Ehft 29901?
tallennettu

Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #121 : Lokakuu 22, 2014, 08:49:24 »

IC 979 ajetaan tänään vararungolla (Ed, Ex, Ex, Ex, Rbkt, Ei, Ehft 29902)

Tämä on ilmeisesti Hesan vararunko nro2? Eikös ykkösvarassa ole Ehft 29901?
Ei kai kuitenkaan. Ykkösvararungossa on Ehft 29902 keltaraitoineen ja kakkosessa taas Ehf 29901 ilman keltaraitaa. Muutenhan nuo kaksi vararunkoa ovat ulkonäöltään hyvin samanlaisia. Kakkosesta vaihtui EFit:kin jossain välissä yhteen Ex:ään (Ex:ien kokonaismäärän ollessa nyt kolme).
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1159


« Vastaus #122 : Lokakuu 22, 2014, 08:54:01 »

Ihan pikkuruisen ohi varsinaisen aiheen, mutta mielestäni vararunkojen käyttöönotto VR:ltä on erittäin hyvä palveluparannus. Okei, homma varmasti maksaa rahaa, mutta kääntäen niin, että vararunkojen olemassaolo vähentää selvästi suuria liikennehäiriöitä ja mikä ehkä tärkeintä, niillä voidaan katkaista suhteellisen tehokkaasti rautatieliikenteestä tuttu dominoefekti, jolloin yhden junan myöhästyessä toinen myöhästyy, sitten kolmas, neljäs ja niin edelleen.

Vaikka toisinaan manaankin VR:ää, alleviivaan sitä, että mielestäni VR tekee erittäin paljon asioita myös hyvin.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #123 : Lokakuu 22, 2014, 14:10:59 »

Tampereen vararungon kokoonpano on nykyään Eip23131+EFit23564+Ex29946+Ex29941+Ed28018. Veturia en tähän merkinnyt koska se saattaa vaihtua aina välillä.
tallennettu

Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #124 : Lokakuu 22, 2014, 16:24:01 »

Tampereen vararungon kokoonpano on nykyään Eip23131+EFit23564+Ex29946+Ex29941+Ed28018. Veturia en tähän merkinnyt koska se saattaa vaihtua aina välillä.
Missä välissä tällainen kokoonpano on ollut?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vararungon seikkailut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina