Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« : Tammikuu 23, 2013, 13:58:17 » |
|
Joku ylimääräinen kulkija ohitti Jyväskylän tänään klo 12:20. Vetovoimana oli Dv12 2536 + Dv12 2617 ja perässä roikkui toistakymmentä kuormattua Fakks-vaunua. Tulo- ja menosuunnista en tarkemmin tiedä, mutta näin sen tulevan ratapihan itäpuolelta. Veturit palasivat Jyväskylään klo 15:05 ja jäivät deverijonon jatkeeksi.
Eilen T 3473 (Jy-Pmt) ajettiin Sr1:n sijaan itädeevereillä (2537 + 2523).
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2013, 15:25:15 kirjoittanut Jussi-Pekka Halonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2013, 17:40:42 » |
|
Jyväskylän 4-raide pääsi tänään henkilöliikennekäyttöön, kun "kuppasen suden" (Sr1 3045) vetämä P 928 myöhästyi ja kohtasi Jy:ssä IC 917:n (raide 1). H 482 oli ehtinyt varata oman raiteensa (2) hyvissä ajoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2013, 13:37:20 » |
|
T 3367:n lähtöjärjestelyt eivät menneet tänään aivan nappiin, kun Sp 210334-9 pyrki Jyväskylässä samaan aikaan usealle raiteelle ja vei seuraavan vaunun (Sp 211155-7) mukanaan. Tuloksena oli 3367:n veturin (Dv12 2566) ja muiden vaunujen jääminen mottiin "Savitielle" (=vetoraiteelle), sekä ratapihan itäpään blokkautuminen siten, että vain 1- ja 2-raiteet olivat läpiajettavia.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2013, 20:59:12 kirjoittanut Jussi-Pekka Halonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Veli Koski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2013, 17:08:42 » |
|
Pikajunan P 928 ensimmäisenä vaununa oli tänään uuden mallinen autojenkuljetusvaunu. Havainto tehty Jyväskylässä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2013, 17:22:14 kirjoittanut Veli Koski »
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 428
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2013, 17:39:26 » |
|
Pikajunan P 928 ensimmäisenä vaununa oli tänään uuden mallinen autojenkuljetusvaunu. Havainto tehty Jyväskylässä.
Uudenmallinen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 15, 2013, 19:02:52 » |
|
Pikajunan P 928 ensimmäisenä vaununa oli tänään uuden mallinen autojenkuljetusvaunu. Havainto tehty Jyväskylässä.
Uudenmallinen? Uudempi kuin vanhempi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 15, 2013, 20:08:17 » |
|
Vaunu on entinen Hccmqqr 445013, nykyään FIN-VR 65 10 98-76 013-5. Uusi littera Gd, vihreät kuviot!!!!
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 15, 2013, 21:42:13 » |
|
Vaunussa oli vielä vanha TOY -valmistusmerkintä, ei korjausmerkintää. Seisoo tällä hetkellä Turun varikolla. Täytyy katsoa jos se lähtisi huomenna pohjoiseen.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2013, 15:55:04 » |
|
Vaunussa oli vielä vanha TOY -valmistusmerkintä, ei korjausmerkintää.
Joka on mikä? Listassani on kyseisen vaunun kohdalla tyhjää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #9 : Helmikuu 16, 2013, 16:13:39 » |
|
Vaunussa oli vielä vanha TOY -valmistusmerkintä, ei korjausmerkintää.
Joka on mikä? Listassani on kyseisen vaunun kohdalla tyhjää. Enpä ajatellut sitä...olisikohan ollut 4.05?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2013, 15:31:46 » |
|
T 4314 (Pmt-Jy) vedettiin tänään Sr1:n sijaan oululaisella deeveriparilla (2505 + 2658).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 13, 2013, 18:02:50 » |
|
Jyväskylä 13.3.
• Tka9 91901 lähti klo 13:24 nähdäkseni Pieksämäen suuntaan.
• Pitkään Tampereen kierrossa seikkaillut Dv12 2647 seisoi kytkettynä Sr1 3022:een, jolla oli katse idän suuntaan. Ilmeisesti olivat tulleet Tampereelta T 3409:ssä ja odottivat kytkemistä Pieksämäelle lähtevään T 3469:ään.
• Edb 28404:n kylkeen on ilmestynyt EVN-numero 50 10 2697 404-5 ja vanha numero on peitetty.
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2013, 15:30:49 kirjoittanut Jussi-Pekka Halonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 13, 2013, 20:54:20 » |
|
Vaunussa oli vielä vanha TOY -valmistusmerkintä, ei korjausmerkintää.
Joka on mikä? Listassani on kyseisen vaunun kohdalla tyhjää. Enpä ajatellut sitä...olisikohan ollut 4.05? Mielestäni se oli virheellinen eli 2.05. Näin vaunun P 274:ssä 9.3. aamulla. 4.05 olisi oikein. Ilmeisesti joku, joka noita teippailee viherryksen jälkeen, ei ole kovin tarkka touhuissaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #13 : Huhtikuu 04, 2013, 13:23:08 » |
|
Jyväskylä 4.4.
Vihreä Rbkt 26907 paikkasi Rkt-vaunua junassa IC 922.
Klo 13:33 lähti Pieksämäen suuntaan tavarajuna, jossa veturina oli Sr1 3004. Vaunusto koostui pääosin Sim*- ja Gbl*-sarjalaisista. Perää pitivät 12 BHpy-sarjan vaunua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #14 : Huhtikuu 18, 2013, 14:18:19 » |
|
Klo 15:14 meni Jyväskylän Rantaväylällä OTSO-sukuinen Tve kumipyöräkuljetuksena lännen suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #15 : Huhtikuu 22, 2013, 19:51:20 » |
|
IC 921 korvattu tänään Jyväskylästä Pieksämäelle sinisillä vaunuilla. Jyväskylään 19.27 saapunut vaasalainen jatkoi matkaa Dv12 veturin 2704 johdolla kohti Pieksämäkeä klo 19.35 raiteelta yksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #16 : Heinäkuu 09, 2013, 00:23:11 » |
|
Jyväskylän dieselkierto on mennyt kovin omituiseksi. Perjantain 28.6. jälkeen ei olla taidettu vetää Dv12:lla kovin montaa — jos yhtään — junaa Jyväskylästä Tampereelle ja toisin päin? Koneiden vaihtuminen on jäänyt Sk–Vs–Jy–Vs–Sk-taajamajunakierron varaan.
Arkisin Dv12-pari on käynyt yöpymässä Pieksämäellä. Tehdäänkö siellä rutiinihuoltoja myös tamperelaisille koneille?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #17 : Heinäkuu 25, 2013, 20:05:25 » |
|
IC2 88 runko oli tänään parkissa Jyväskylän aseman nelosraiteella josta se sitten pudotettiin ykköselle vähän ennen lähtöaikaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #18 : Heinäkuu 25, 2013, 20:25:08 » |
|
Keskiviikkona 24.7 tuli nähtyä Jyväskylän ja Äänekosken välisessä liikenteessä Dv12:t 2648 ja 2651. Sekin tuli nähtyä, että samat koneet tulivat Pieksämäeltä Jyväskylään aikaisin aamulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #19 : Heinäkuu 25, 2013, 20:47:56 » |
|
IC2 88 runko oli tänään parkissa Jyväskylän aseman nelosraiteella josta se sitten pudotettiin ykköselle vähän ennen lähtöaikaa
Aika harvinainen tilanne . 4-raiteellahan on tainnut joskus olla parkissa Vankkoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #20 : Heinäkuu 26, 2013, 01:19:17 » |
|
Jyväskylän dieselkierto on mennyt kovin omituiseksi. Perjantain 28.6. jälkeen ei olla taidettu vetää Dv12:lla kovin montaa — jos yhtään — junaa Jyväskylästä Tampereelle ja toisin päin? Koneiden vaihtuminen on jäänyt Sk–Vs–Jy–Vs–Sk-taajamajunakierron varaan.
Arkisin Dv12-pari on käynyt yöpymässä Pieksämäellä. Tehdäänkö siellä rutiinihuoltoja myös tamperelaisille koneille?
Keskiviikkona 24.7 tuli nähtyä Jyväskylän ja Äänekosken välisessä liikenteessä Dv12:t 2648 ja 2651. Sekin tuli nähtyä, että samat koneet tulivat Pieksämäeltä Jyväskylään aikaisin aamulla.
Kuulemma tähän kuvioon on syynä tunnelikielto Jämsän radalla. Ilmeisesti Pieksämäellä tehdään huollot ja vaativissa tapauksissa sieltä lähetetään Jyväskylään korvaukseksi "omia" koneita (tähän mennessä 2524, 2525, 2536, 2537, 2648, 2651). IC2 88 runko oli tänään parkissa Jyväskylän aseman nelosraiteella josta se sitten pudotettiin ykköselle vähän ennen lähtöaikaa
Viime viikon maanantaista(?) asti on ollut parkkihallin viereisillä huoltoraiteella jokin remonttiprojekti käynnissä. IC²–rungot (85/88, 87/90) ja vaasalainen (450/445) ovat joutuneet seisomaan muualla (kaikissa omissa havainnoissa 3-raiteella).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #21 : Heinäkuu 26, 2013, 07:39:17 » |
|
Jyväskylän dieselkierto on mennyt kovin omituiseksi. Perjantain 28.6. jälkeen ei olla taidettu vetää Dv12:lla kovin montaa — jos yhtään — junaa Jyväskylästä Tampereelle ja toisin päin? Koneiden vaihtuminen on jäänyt Sk–Vs–Jy–Vs–Sk-taajamajunakierron varaan.
Arkisin Dv12-pari on käynyt yöpymässä Pieksämäellä. Tehdäänkö siellä rutiinihuoltoja myös tamperelaisille koneille?
Keskiviikkona 24.7 tuli nähtyä Jyväskylän ja Äänekosken välisessä liikenteessä Dv12:t 2648 ja 2651. Sekin tuli nähtyä, että samat koneet tulivat Pieksämäeltä Jyväskylään aikaisin aamulla.
Kuulemma tähän kuvioon on syynä tunnelikielto Jämsän radalla. Ilmeisesti Pieksämäellä tehdään huollot ja vaativissa tapauksissa sieltä lähetetään Jyväskylään korvaukseksi "omia" koneita (tähän mennessä 2524, 2525, 2536, 2537, 2648, 2651). Ahaa, mitä tuo tunnelikielto käytänössä tarkoittaa, mistä se johtuu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #22 : Heinäkuu 26, 2013, 14:20:36 » |
|
Jyväskylän dieselkierto on mennyt kovin omituiseksi. Perjantain 28.6. jälkeen ei olla taidettu vetää Dv12:lla kovin montaa — jos yhtään — junaa Jyväskylästä Tampereelle ja toisin päin? Koneiden vaihtuminen on jäänyt Sk–Vs–Jy–Vs–Sk-taajamajunakierron varaan.
Arkisin Dv12-pari on käynyt yöpymässä Pieksämäellä. Tehdäänkö siellä rutiinihuoltoja myös tamperelaisille koneille?
Keskiviikkona 24.7 tuli nähtyä Jyväskylän ja Äänekosken välisessä liikenteessä Dv12:t 2648 ja 2651. Sekin tuli nähtyä, että samat koneet tulivat Pieksämäeltä Jyväskylään aikaisin aamulla.
Kuulemma tähän kuvioon on syynä tunnelikielto Jämsän radalla. Ilmeisesti Pieksämäellä tehdään huollot ja vaativissa tapauksissa sieltä lähetetään Jyväskylään korvaukseksi "omia" koneita (tähän mennessä 2524, 2525, 2536, 2537, 2648, 2651). Ahaa, mitä tuo tunnelikielto käytänössä tarkoittaa, mistä se johtuu? Se tarkoittaa sitä, että Dv12:lla ei ole asiaa Jy–Jäs-välille. Joku on äskettäin havainnut, että pitkissä tunneleissa ohjaamoon pääsevien pakokaasujen määrä on erityisen haitallinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #23 : Heinäkuu 26, 2013, 14:31:20 » |
|
Joku on äskettäin havainnut, että pitkissä tunneleissa ohjaamoon pääsevien pakokaasujen määrä on erityisen haitallinen.
Jaa, milläs nyt sitten vedetään junat Jyväskylästä Suolahteen ja Äänekoskelle? Siirretäänkö kuljetukset kumipyörille, niin päästään eroon pakokaasuhaitoista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 53
|
« Vastaus #24 : Heinäkuu 26, 2013, 14:50:53 » |
|
Jaa, milläs nyt sitten vedetään junat Jyväskylästä Suolahteen ja Äänekoskelle? Siirretäänkö kuljetukset kumipyörille, niin päästään eroon pakokaasuhaitoista? Ehkä täytyy rakentaa vanha Sulun kautta kulkeva ratalinja uudelleen käyttöön, jotta voidaan vaarallinen Kangasvuori kiertää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|