[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #800 : Tammikuu 25, 2016, 20:00:28 » |
|
Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.
Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #801 : Tammikuu 25, 2016, 23:04:55 » |
|
Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.
Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna? Tiedäppä sitä, uskon asialla olleen harjalla varustetun kaivurin. Ja ainakin numerosta (ja aikataulusta, mikä samanlainen kuin ennen) päätellen kyseessä rapujuna. Pientä ratapihaa Vaskiluodossa ei ole aurattu, paperivaraston raide aidan ulkopuolelta kyllä mutta rapuja varmaankin tulleepi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #802 : Tammikuu 26, 2016, 16:28:27 » |
|
Vielä Vaskiluotoon liittyen, tänä aamuna koko rata on harjattu mitä ilmeisimmin.
Onko käyty ihan aurausjunalla vai onko vain aura-auto ajanut radan läpi. Muuten onko tämä mahdollisesti raakapuujuna? Tiedäppä sitä, uskon asialla olleen harjalla varustetun kaivurin. Ja ainakin numerosta (ja aikataulusta, mikä samanlainen kuin ennen) päätellen kyseessä rapujuna. Pientä ratapihaa Vaskiluodossa ei ole aurattu, paperivaraston raide aidan ulkopuolelta kyllä mutta rapuja varmaankin tulleepi. Huomisen ja ylihuomisen Vaskiluodon junat peruttu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #803 : Tammikuu 26, 2016, 16:41:18 » |
|
Huomisen ja ylihuomisen Vaskiluodon junat peruttu.
Epäilyttävää. Rata on kuitenkin aurattu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #804 : Maaliskuu 24, 2016, 13:49:52 » |
|
Tänään IC 50:ssä hinauksessa Kokkolaan hajonnut Sr2 3226. Vetäjänä Sr1 3034.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #805 : Maaliskuu 24, 2016, 16:53:17 » |
|
Tänään IC 50:ssä hinauksessa Kokkolaan hajonnut Sr2 3226. Vetäjänä Sr1 3034.
Kiitos vinkistä! http://vaunut.org/kuva/109409
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #806 : Maaliskuu 26, 2016, 19:46:53 » |
|
Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #807 : Maaliskuu 26, 2016, 21:32:30 » |
|
Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
Sama veturi veti eilen P 401:n Oulusta Rovaniemelle ja P 410:n Rovaniemeltä Kokkolaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1201
|
« Vastaus #808 : Maaliskuu 26, 2016, 22:59:29 » |
|
Havainto Seinäjoelta: IC 58:ssa poikkeuksellisesti Edo 28611:n edessä Sr1 3049.
Näin saman junan Tampereella.
|
|
|
tallennettu
|
Miska Nikkinen
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #809 : Maaliskuu 28, 2016, 14:04:12 » |
|
Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #810 : Maaliskuu 29, 2016, 01:29:37 » |
|
Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.
IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #811 : Maaliskuu 31, 2016, 21:38:45 » |
|
MV 11901 saapui Vaasaan juuri puolisen tuntia myöhässä 2 pendon voimin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #812 : Huhtikuu 05, 2016, 09:22:07 » |
|
Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.
IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä. Ympäriajettava Edo-runko Siperian Sudella on näköjään toistunut uudelleen myöhemminkin, kuten sunnuntaina 3/4-2016 junaparissa 447/452. Linkkikuvan alla olevassa keskustelussakin ounastellaan, että syynä järjestelyn vakinaistumiseen olisi ohjausvaunujen ylimäärä suhteessa niiden kanssa puheväleissä olevien vetureiden määrään Vektoreiden valmistumista odoteltaessa, mikä ilmiön taaja esiintyvyys huomioiden vaikuttaa uskottavalta selitykseltä.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #813 : Huhtikuu 07, 2016, 20:59:46 » |
|
Seinäjoelta Vaasaan saapuneessa junassa IC 445 oli tänään keulassa Sr1 3110 ja perässä Edo 28614. Sr2:sista on ilmeisesti tullut pientä vajausta. Mutta pistelevätkö Edolliset IC-rungotkaan vielä nykyään vakinaisesti Vaasassa? Edellä ketjussa kerrotaan pyhä-445:n olleen tammikuussa Pendolla. Juna kulki muutaman minuutin taulustaan jäljessä, johtuen jarrujen tarkastuksessa syntyneestä pienestä viivästymisestä.
IC-junat Vaasaan operoidaan nykyään Edo+(ic-runko)+Sr2-yhdistelmällä. Ympäriajettava Edo-runko Siperian Sudella on näköjään toistunut uudelleen myöhemminkin, kuten sunnuntaina 3/4-2016 junaparissa 447/452. Linkkikuvan alla olevassa keskustelussakin ounastellaan, että syynä järjestelyn vakinaistumiseen olisi ohjausvaunujen ylimäärä suhteessa niiden kanssa puheväleissä olevien vetureiden määrään Vektoreiden valmistumista odoteltaessa, mikä ilmiön taaja esiintyvyys huomioiden vaikuttaa uskottavalta selitykseltä. Olet oikeassa. Itse asiassa pieni korjaus itselleni. Sr2 esiintyy vain junassa 449, muut ovat Sr1:llä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 141
|
« Vastaus #814 : Heinäkuu 21, 2016, 11:47:23 » |
|
Harvoin näkee Ylivieskan tallilla kolmea Sr1-veturia. Tänään siellä oli 3042, 3057 ja 3112.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #816 : Syyskuu 01, 2016, 16:34:17 » |
|
Tänään Vaskiluodon eteläisen ratapihan alkuun on asetettu seiskyltti, ja jotakin siellä jo tehtiin kaivurilla varustetun traktorin ja pyöräkuormaajan voimin. Maanantaina ilmeisesti alkaa työt kunnolla, keskiviikkona on kulussa ratatöihin liittyen junat T 55005/55006.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #817 : Syyskuu 15, 2016, 10:31:32 » |
|
Vaskiluodossa eteläinen ratapiha purettu kokonaan ja pohjaa on alettu vahvistamaan, ratapihalla valtava kasa sepeliä. Pohjoinen ratapiha toistaiseksi koskematon, joskin "linjaosuutta" on purettu jo Hietasaaren tasoristeykselle asti. Kuvassa http://jaha.kuvat.fi/kuvat/Junat/Vaskiluodon+rataremontti/IMG_3845.JPG näkyvää kanjonia on alettu leventämään, ihan kuvan vasemmassa reunassa näkyvää kiviaitaa on jo siirretty kauemmas. Uusia kiskoja on levitelty radan varrelle, UIC 54-kiskoja näyttävät olevan. Betonipölkkyjä, jotka ovat hyvin käytetyn näköisiä, on Vaskiluodossa muutamia kasoja. Osoitteeseen http://jaha.kuvat.fi/kuvat/Junat/Vaskiluodon+rataremontti/ tulee kuvia remontin edistymisestä, jos olette kiinnostuneita, niin seurailkaahan sieltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #819 : Marraskuu 15, 2016, 10:12:38 » |
|
IC21 pysähtyi jonnekin Kauhavan pohjoispuolelle ja veturi lähti avustamaan eteen hyytynyttä tavarajunaa. Konduktööri ilmoitti vähintään 50 min lisämyöhästymisestä, kun jo alunpitäen oltiin vartti hiljaisessa. Edit: uusi kuulutus, IC21 avustaakin tavarajunan Härmään asti, jonne ajetaan 5 km/h. Ottaa sentään matkustajavaunut samalla kertaa mukaansa. Edit2: Härmän liikennepaikalle jäi Sr1:n vetämä rapujuna ja pääsimme liikkeelle 95 minsaa myöhässä. Tuli hukkareissu Ouluun, kun palaveri olisi alkanut klo 13 ja kestäisi tunnin..
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2016, 11:02:38 kirjoittanut Simo Virtanen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #820 : Marraskuu 15, 2016, 13:09:33 » |
|
Edit2: Härmän liikennepaikalle jäi Sr1:n vetämä rapujuna ja pääsimme liikkeelle 95 minsaa myöhässä.
Tuli hukkareissu Ouluun, kun palaveri olisi alkanut klo 13 ja kestäisi tunnin..
Toivottavasti muistat EU:n säätämistä matkustajien oikeuksista ja haet 25 % matkalipun hinnasta vakiokorvauksena. Asiasta kai myös junahenkilökunta informoi....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #821 : Marraskuu 15, 2016, 18:16:04 » |
|
Edit2: Härmän liikennepaikalle jäi Sr1:n vetämä rapujuna ja pääsimme liikkeelle 95 minsaa myöhässä.
Tuli hukkareissu Ouluun, kun palaveri olisi alkanut klo 13 ja kestäisi tunnin..
Toivottavasti muistat EU:n säätämistä matkustajien oikeuksista ja haet 25 % matkalipun hinnasta vakiokorvauksena. Asiasta kai myös junahenkilökunta informoi.... Tiedän oikeuteni. Sen verran usein tulee matkustettua junilla ja koettua erilaisia tapahtumia. Junassa oli niin happaman oloinen naiskonnari, ettei infomoinut ja muutoinkin tilanteen infoaminen oli kouluarvosanana korkeintaan kuutosen arvoista. Ero hyviin konnareihin on hämmästyttävän suuri. Nyt paluumatkalla ja IC28 nytkähti juuri nyt Oulusta liikkeelle. Konnarin kuulutuksen mukaan 33,5 minuuttia myöhässä heti näin alussa. Lähtöaikaa hivutettiin nytkin 5 minuuttia kerrallaan eteenpäin ja viimeiseen varttiin ei enää tiedotettu sitäkään. Ei ole todellista.. Aamulla jälleen junaan eli IC21:llä Seinäjoelle. Katsotaan mitä tuleman pitää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #822 : Joulukuu 28, 2016, 00:30:44 » |
|
Avoimen datan perusteella T 5012:n kyydistä jäi Köykkärin pääraiteelle vaunuja. Ainakaan vielä ei näy, milloin nuo vaunut on tarkoitus käydä hakemassa pois.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #823 : Joulukuu 28, 2016, 12:58:47 » |
|
Avoimen datan perusteella T 5012:n kyydistä jäi Köykkärin pääraiteelle vaunuja. Ainakaan vielä ei näy, milloin nuo vaunut on tarkoitus käydä hakemassa pois.
Vaunu(ja) viedään Kokkolaan: https://julia.dy.fi/timetables?s=58111&d=28.12.2016
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #824 : Helmikuu 27, 2017, 11:09:40 » |
|
Alavuden ratapihan länsipäässä näytti äsken seisovan Dv12-pari 2626 ja 2625. Raivausautoista päätellen veturipari on ehkä suistunut, mutta öljyä niistä on ainakin valunut eilisen Ilkka-lehden uutisen mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|