Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Hirttäytyminen!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« : Helmikuu 18, 2013, 10:04:44 »

Ystäväni soitti Kurikan Kusikiveltä. Mihin soittaa kun ohiajaneen tavarajuna yksi akseli ei pyörinyt. Piti helkkarinmoista meteliä ja aurasi lunta. Kännyssäni oli numero Tampeer kaukoon. Ei ollut enää käytössä!
Lauri sai VR:n vaihteen kautta yhteyden ohjaukseen. Itse olen nyt junassa Tampereella. Risa juna jossain Kauahjoen paikkeilla. Ehkä? Saattaa olla mielenkiintoinen urakka saada juna kulkuun!
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #1 : Helmikuu 18, 2013, 10:18:13 »

Olisiko yksinkertaisinta soittaa suoraan hätäkeskukseen? Sieltä kyllä osannevat ottaa yhteyttä oikeaan suuntaan.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #2 : Helmikuu 18, 2013, 10:29:40 »

Ja oman kokemukseni sähköradan turvallisuuspuutteista. viesti myös valvovalle viranomaiselle. Muuten ei tapahdu mitään.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2013, 10:46:45 »

Todennäköisesti tieto meni tässä tapauksessa nopeasti asioista vastaaville. Samoin hyvä tieto missäpäin pitkää junaa "tulta" iski.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #4 : Helmikuu 18, 2013, 11:13:53 »

Todennäköisesti tieto meni tässä tapauksessa nopeasti asioista vastaaville. Samoin hyvä tieto missäpäin pitkää junaa "tulta" iski.
Mutta välttämättä tieto ei vai johda mihinkään, kun ilmoittaja ei ole VR-komnserniin kuuluvan yrityksen palveluksessa.
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 935


« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2013, 11:21:37 »

Tästäpä tulikin mieleeni toisenlainen metelöijä, eli melkoinen lovipyörä yhdessä tavaravaunussa. Miten VR seuraa lovipyörien tilannetta?
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #6 : Helmikuu 18, 2013, 11:41:26 »

No. Itseppähän kärsivät! Häkekin voi asian missata. "Joku soitti jotta kolisoo". Eli odotellaan rauhassa jos vaikka rysähtäis :-0
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #7 : Helmikuu 18, 2013, 12:06:51 »

Asia on valjennut lisää. Vaunusta olikin joku rauta kyntänyt ratapenkkaa. Jäljet näkyvät kuulemma selvästi penkassa. Lumen auraaminen ei siis enää riitä;-)
Ei siis laakeririkko!
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2013, 12:21:23 »

Näytä jatkettuja tikkaita on ollut liikenteessä viimeaikoina muuallakin Suomessa: http://vaunut.org/kuva/80799?a=1
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #9 : Helmikuu 18, 2013, 18:34:28 »

Aika messevä ura oli syntynyt Suupohjanradan viereen. Oli hämärässä hankala saada valkoisessa lumessa näkymään korkeuseroa. Kaverin kännykkä melkein uran syvyinen. Ylikäytävien kohtaan oli jyystänyt teräsjäähänkin syvän uran. Paikoin oli ratapenkalta kivet lennelleet. Ei siis ihan mikään pikkurauta joka oli menoa harrannut! Kuvauspaikka Mietolan tasoristeys Kurikka Mieto.


* DSCN3511.jpg (18.99 kilotavua, 800x528 - tarkasteltu 655 kertaa.)
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #10 : Helmikuu 18, 2013, 18:39:08 »

Eipäs toinen kuva lähtenytkää mukaan.


* DSCN3512.jpg (24.53 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 558 kertaa.)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #11 : Helmikuu 18, 2013, 21:15:49 »

Ja oman kokemukseni sähköradan turvallisuuspuutteista. viesti myös valvovalle viranomaiselle. Muuten ei tapahdu mitään.

Mikä on valvova viranomainen?
tallennettu
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #12 : Helmikuu 18, 2013, 22:53:21 »

Pari vuotta sitten Mikkelissä oli selvä epäkohta ykkösraiteella ja Pendon tuloon oli n tunti. Mietin että mitä tehdä koska vaara oli todellinen joten soitin 112:n ja kerroin kaiken mitä näin ja tiesin. Jäin paikalle katsomaan mitä tapahtuu ja kas, laiturinäyttöön ilmaantui teksti että poikkeuksellisesti raitteelle 2. Kuulutus myös vahvisti asian joten ilmoitukseni meni perille. Junan mentyä (raiteelta 2) tuli mies taskulampun kanssa ja näytin ko vaarapaikan ja hän kiitteli ja sanoi että oikein toimittu ja otti yhteystietoni ylös ja sanoi että perästä kuuluu kiitosta moisesta valppaudesta. No yli kaksi vuotta tapahtuneesta kulunut eikä mitään kuulunut... Tiedän ainakin toimineeni oikein.   Hymyilee
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #13 : Helmikuu 18, 2013, 23:50:12 »

Naapurini huomasi taannoin kiskojen liitoskohdan löytymisen. Kuunteli omituista ääntä kun juna meni ohi. Käveli katsomaan ja huomasi pulttien olevan lähes irti. Soitti VR:lle, miehet tulivat viivana paikalle korjaamaan. Kiittelivät kovasti ja sanoivat että perästä kuuluu. Aikaa tainnut kulua 6 vuotta. Jossakin on pitkät kiitospiuhat!
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 125


« Vastaus #14 : Huhtikuu 25, 2013, 12:08:11 »

Ja oman kokemukseni sähköradan turvallisuuspuutteista. viesti myös valvovalle viranomaiselle. Muuten ei tapahdu mitään.

Mikä on valvova viranomainen?
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Hirttäytyminen!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina