[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #325 : Huhtikuu 12, 2014, 19:38:02 » |
|
IC 173:ssa oli tänään Rbkt.
Oliko junan päädyssä vai keskellä? ERd ainakin keskellä oli myyntinumero 4.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #326 : Huhtikuu 12, 2014, 20:06:51 » |
|
IC 173:ssa oli tänään Rbkt.
Oliko junan päädyssä vai keskellä? ERd ainakin keskellä oli myyntinumero 4. Heti veturin jälkeen, junassa oli kuitenkin myös ERd.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #327 : Huhtikuu 12, 2014, 22:01:05 » |
|
IC 173:ssa oli tänään Rbkt.
Oliko junan päädyssä vai keskellä? ERd ainakin keskellä oli myyntinumero 4. Heti veturin jälkeen, junassa oli kuitenkin myös ERd. Juu, näin saman saapuvan Helsinkiin aikaisemmin ja sama ilmeisesti käänty sitten 173:een. Aika varmasti suljettuna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 138
|
« Vastaus #328 : Huhtikuu 13, 2014, 10:21:49 » |
|
Eilen oli IC2 88:lla ongelmia Riihimäen jälkeen. Riihimäellä oltiin vielä aikataulussa (17.07). Sieltä lähdettäessä juna mateli parin kilometrin matkan ja pysähtyi. Kuulutuksien mukaan oli teknisiä ongelmia, mutta pian päästäisiin lähtemään. 15 minuutin päästä juna liikkuikin, mutta vain muutama sata metriä. Paikka oli hieman ennen Arolampea. Siinä juna seisoi kaksi tuntia, ja sähkötkin katkesivat vaunuista. Muut junat pääsivät ohi viereistä raidetta. Sitten saatiin apuun Dv12 2704 ja 2726, jotka hinasivat junan asemalle. Siellä oltiin 19.23. Toiseen päähän oli kiinnittynyt vielä Sr1 3005 jossain vaiheessa.
Eli nyt oli vähän isompia ongelmia Sr2:n ja Edon yhteyden välillä, ja kuulemma oli tapahtunut sama muutama päivä aikaisemminkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #329 : Huhtikuu 13, 2014, 14:39:37 » |
|
Eilen oli IC2 88:lla ongelmia Riihimäen jälkeen. Riihimäellä oltiin vielä aikataulussa (17.07). Sieltä lähdettäessä juna mateli parin kilometrin matkan ja pysähtyi. Kuulutuksien mukaan oli teknisiä ongelmia, mutta pian päästäisiin lähtemään. 15 minuutin päästä juna liikkuikin, mutta vain muutama sata metriä. Paikka oli hieman ennen Arolampea. Siinä juna seisoi kaksi tuntia, ja sähkötkin katkesivat vaunuista. Muut junat pääsivät ohi viereistä raidetta. Sitten saatiin apuun Dv12 2704 ja 2726, jotka hinasivat junan asemalle. Siellä oltiin 19.23. Toiseen päähän oli kiinnittynyt vielä Sr1 3005 jossain vaiheessa.
Eli nyt oli vähän isompia ongelmia Sr2:n ja Edon yhteyden välillä, ja kuulemma oli tapahtunut sama muutama päivä aikaisemminkin.
Veturissa taisi olla vikaa. Saavuin n. 21:46 H 334:lla Lahdesta ja Riihimäen aseman pohjoispuolella oli 2 Sr2:sta, toinen näytti olevan virrattomana hinausta varten. Toimiva Sr2 eteläpäässä. Oli hävinnyt 333:n lähtiessä (22:18).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #330 : Huhtikuu 13, 2014, 14:53:35 » |
|
Eilisessä 87:ssa Edon ja Sr2:n kommunikaatio saatiin kuitenkin toimimaan. Siinä muutamatn ylimääräisen kerran päästeltiin paineita pihalle. Siinä aloin jo miettiä että jos tuo ei Edolla lähe niin mikseivät ota Sr2:ta Edon eteen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #331 : Huhtikuu 16, 2014, 01:27:43 » |
|
Kauniaisen raiteella 3 oli jälleen kerran liikennettä kun ainakin L 8595 (23:47 Helsingistä) ja L 8401 (00:47 Helsingistä pysähtyivät sillä puolella odottaessaan Kirkkonummen suunnasta tulevia junia. Itse olin tuossa 8595:ssa ja jäätiin myöhään 11 minuuttia. Ratatöitä tehtiin Espoon aseman länsipäässä joten Espoo-Kauniainen yksiraiteisena.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #332 : Huhtikuu 21, 2014, 11:03:47 » |
|
Linnunlaulussa meni äsken saatossa Helsinkiin Ex/Expt, EFit/vastaava, 2-3 Gfottia ja Sr1. Ei mitään hajuakaan mihin ihmeeseen menossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #333 : Huhtikuu 21, 2014, 11:25:07 » |
|
Linnunlaulussa meni äsken saatossa Helsinkiin Ex/Expt, EFit/vastaava, 2-3 Gfottia ja Sr1. Ei mitään hajuakaan mihin ihmeeseen menossa.
V10201 Suomen Turkuun. Onpas se lyhyt tänään. Vai pitäisikö sanoa että normaalimittainen. Tai sitten päärautatieasemalta poimitaan vielä jokin runko tai rungon osa junan perään. Näyttäisi joka tapauksessa kulkevan tutuksi tulleella, näkymättömällä viivallaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #334 : Huhtikuu 30, 2014, 15:20:57 » |
|
Ke 30.4.2014:
S 7:ssa tänään rungot Sm3 7001+7008. Ei sinäänsä mitään ihmeellistä, mutta kun tasan viikko sitten keskiviikkona (23.4) S 7:ssa oli samat rungot! Silkkaa sattumaako?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 161
|
« Vastaus #335 : Toukokuu 03, 2014, 07:44:57 » |
|
Radantarkastus vaunu EMMA kiisi n.5min sitten Pasilan läpi pääradalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 34
|
« Vastaus #336 : Toukokuu 04, 2014, 13:28:37 » |
|
Sm1 6041 havaittu tänään pahasti töhrittynä menossa Ilmalaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #337 : Toukokuu 04, 2014, 14:57:33 » |
|
Oliko ikkunoita töhritty?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 161
|
« Vastaus #338 : Toukokuu 04, 2014, 19:28:37 » |
|
Oliko ikkunoita töhritty?
Kyllä oli. Sm1 oli kokonaan töhryjen peitossa, onneksi Eio säästyi melko hyvin töhryistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #339 : Toukokuu 05, 2014, 06:51:16 » |
|
Ttk2 ohitti Malmin aseman 3 raidetta pitkin pohjoiseen hiljaisella nopeudella n. klo 7.44. Havainto tehty bussin ikkunasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa Kauhajärvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 55
|
« Vastaus #340 : Toukokuu 06, 2014, 18:21:01 » |
|
Hankkijan radalla on elämää. Kenelläkään tarkempaa tietoa miksi? http://vaunut.org/kuva/92237?s=1http://vaunut.org/kuva/92236?s=1Edit: Miksi raiteen vierestä on myös raivattu puustoa? Jopa aidan toiselta puolen?
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2014, 21:00:19 kirjoittanut Vesa Kauhajärvi »
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #341 : Toukokuu 07, 2014, 21:37:07 » |
|
Uusia opastimia odottamassa käyttöönottoa:
- Martinlaaksosta pohjoiseen, vähän nykyisten Vantaankosken tulo-opastimien jälkeen molemmilla raiteilla nykyjärjestelmän mukaiset pää- ja esiopastinten yhdistelmät, huputettu. Antanee esiopasteet Kehäradan ensimmäisille opastimille, jotka ovat yhdistelmäopastimia.
- Pääradan kaupunkiraiteilla etelään matkatessa juuri ennen Pasilan henkilölaitureita yhdistelmäopastimet (ainakin itäisellä keskiraiteella), maahan kumottuna. Sijainnin perusteella voisivat toimia "laituriopastimina", eli opastimina, jotka voivat antaa vain joko opasteen seis, tai vaihtoehtoisesti kertaavat edellisen opastimen esiopasteen, joka tällöin tarkoittaa laituriopastinta seuraavaa yhdistelmäopastinta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #342 : Toukokuu 07, 2014, 21:56:53 » |
|
Topi: löytyvätkö yhdistelmäopastinten speksit jo nykyisin LiVin jostain dokkarista, mikä oli helposti ladattavissa netistä? Tämä kysymys (yhdistelmäopastin) kiinnostanee aika montaa ihmistä ylipäätään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #343 : Toukokuu 07, 2014, 22:07:32 » |
|
En tiedä löytytkö vielä. Itse olen idean selityksen nähnyt LiVi:n Powerpoint-esityksestä, joka on esitetty ainakin jossain seminaarissa. Valitettavasti en muista, missä.
Alleviivaan vielä, etten tiedä onko Pasilan uudet tolpat sellaisia. Tein päätelmän niiden sijainnin perusteella.
EDIT: Jaa niin, kysyitkin speksejä yhdistelmäopastimista ylipäätään, etkä laituriopastinkäytöstä. Peruskäytöstä löytyy muistaakseni jotain, yritän etsiä kunhan kotio ehdin, ellei joku muu ehdi ensin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1159
|
« Vastaus #344 : Toukokuu 07, 2014, 22:11:32 » |
|
Okei. LiVin helposti löydettävistä dokkareista löytyi ainakin tällainen (dokkarin sivu 27, pdf:n sivu 29/222), mutta ajattelin tuon olevan jotenkin jo vanha dokumentti, kun kerran yhdistelmäopastimet olivat testissä Pasilassa ja Venetmäellä muistaakseni taannoin: -- http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lo_2012-06_rato6_web.pdf
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #345 : Toukokuu 07, 2014, 23:24:11 » |
|
EDIT: Jaa niin, kysyitkin speksejä yhdistelmäopastimista ylipäätään, etkä laituriopastinkäytöstä. Peruskäytöstä löytyy muistaakseni jotain, yritän etsiä kunhan kotio ehdin, ellei joku muu ehdi ensin.
Nykyisistä pasilatyyppisistä yhdistelmäopastimista, siis joissa esiopasteina käytetään sykkivää valoa, en löytänyt netistä mitään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #346 : Toukokuu 08, 2014, 18:38:21 » |
|
Nykyisistä pasilatyyppisistä yhdistelmäopastimista, siis joissa esiopasteina käytetään sykkivää valoa, en löytänyt netistä mitään.
Aihetta käsittelee "Yhdistelmäopastimen kokeiluun liittyvä ohjeistus", Dnro 1052/060/2013. Tuon saa Liikennevirastosta asiakirjapyyntönä, koska sitä ei ole jostakin syystä haluttu laittaa nettiin jakoon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 110
|
« Vastaus #347 : Toukokuu 12, 2014, 08:36:25 » |
|
Edollinen IC2 944 tuli Helsinkiin Sr1 3004 vetämänä.
Junassa oli rikottu ikkunoita, toiseksi viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697092-8 oli yksi ikkuna rikki ja viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697084-5 oli kolme ikkunaa rikki. Kivetyksiltä tai vastaavilta vaikuttivat, ikkunat olivat hienosti vielä paikoillaan, mutta näkyvyys niiden läpi oli huonohko kun pirstaloituvat paikallaan jännästi.
Havaittu Helsingissä, konnari sanoi junan menevän juuri huoltoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2014, 15:26:42 kirjoittanut Andreas Ehnberg »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #348 : Toukokuu 12, 2014, 14:58:42 » |
|
Edollinen IC2 944 tuli Helsinkiin Sr1 3004 vetämänä.
Junassa oli rikottu ikkunoita, toiseksi viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697092-8 oli yksi ikkuna rikki ja viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697084-5 oli kolme ikkunaa rikki. Kivetyksiltä tai vastaavilta vaikuttivat, ikkunat olivat hienosti vielä paikoillaan, mutta näkyvyys niiden läpi oli huonohko kun pirstaloituvat paikallaan jännästi.
Havaittu Helsingissä, konnari sanoin junan menevän juuri huoltoon.
No huh huh
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #349 : Toukokuu 12, 2014, 15:48:40 » |
|
Edollinen IC2 944 tuli Helsinkiin Sr1 3004 vetämänä.
Junassa oli rikottu ikkunoita, toiseksi viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697092-8 oli yksi ikkuna rikki ja viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697084-5 oli kolme ikkunaa rikki. Kivetyksiltä tai vastaavilta vaikuttivat, ikkunat olivat hienosti vielä paikoillaan, mutta näkyvyys niiden läpi oli huonohko kun pirstaloituvat paikallaan jännästi.
Havaittu Helsingissä, konnari sanoin junan menevän juuri huoltoon.
No huh huh Miksi tuo juna oli Sr1:n hinauksessa? Eihän muutama rikkinäinen ikkuna estä ajamasta junaa Edo-ohjattuna varsinkin kun Edon ikkunoita ei ole rikuttu, vai estääkö? Koska tekstissä ei ole mainittu ettei toisessa päässä olisin ollut Sr2:ta niin sen takia ei voinut olla hinauksessa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|